Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1281 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31383
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18388)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12995)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2776 až 2790 z cekového počtu: 3158.

08.05.2007 - campa Čitatelia: 20799 [História]

-

História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)

Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.

 

08.05.2007 - gilbert Čitatelia: 17018 [História]

-

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

 

07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10900 [História]

-

Japonské vidlicové motory v endurách

Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.

 

04.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7371 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Haličskú Motorkáreň

12. 5. partia priaznivcov značiek Jawa a ČZ z Haliče a okolia poriada už druhý ročník motorkárskeho zrazu, kde je jedinečná príležitosť vidieť to, na čom začínali skoro všetci motorkári na Slovensku, hneď vedľa nových krásavíc.

 

02.05.2007 - gilbert Čitatelia: 7763 [História]

-

Švédske vidlicové motory v endurách

Keďže som v úvode seriálu spomínal švédsku konštrukčnú školu, dovolím si tvrdiť, že bola v Európe medzi prvými, ktorá priniesla vidlicový motor do terénu.

 

25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29162 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test Alarmu PitBull Johny 686

Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.

 

23.04.2007 - gilbert Čitatelia: 13954 [História]

-

Vidlicové motory v teréne a v endure

Nedávno ma zarazilo tvrdenie autora článku o Ducati Multistrada, ktorý uvádzal použitie vidlicového motora s valcami za sebou ako premiéru s výnimkou údajne neúspešnej koncepcie Higland.

 

20.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13707 [Novinky - Pozvánka]

-

Kampaň za bezpečnejšie cesty - aby nás vodiči lepšie videli

Kto má bojovať za to, aby nás autá lepšie videli, ak nie my sami? Pridaj sa aj ty!

 

20.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 86383 [Technika - Dobré Rady]

-

Bezpečnosť na cestách

Bezpečnosť na cestách nám nieje ľahostajná. Aj to je dôvod vzniku sekcie bezpecnost.motoride.sk, ktorá sa bude intenzívne venovať oblasti našej bezpečnosti na cestách.

 

17.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23082 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhraj s motoride.sk retro skúter od firmy Adamoto

Zapoj sa do súťaže na serveri motoride.sk a môžeš vyhrať zaujímavý retro skúter od firmy Adamoto alebo niektorú z ďalších cien.

 

16.04.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 34180 [Novinky - In Memoriam]

-

Tak sa maj, Robo...

V sobotu 14. 4. zase odišiel jeden z nás.

 

13.04.2007 - campa Čitatelia: 12017 [Novinky - PR článok]

-

Výpredaj rôznych motodoplnkov v TT!

Novootvorená spoločnosť TT Servis v Trnave, predávajúca skútre, bude teraz rozpredávať skladový zostatok oblečenia, pneu, heliem a topánok pre motorkárov za super ceny.

 

05.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21430 [Novinky - Oznam]

-

Poď potešiť deti v domovoch

Rasťo Ekkert vymyslel prospešnú akciu, pri ktorej zviditeľní motorkárov v dobrom svetle a zároveň pomôže detským domovom po celom Slovensku.

Nové: denne aktualizujeme správy a fotky

 

05.04.2007 - Vadim Čitatelia: 10879 [Novinky - Oznam]

-

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia

Až príliš často sa od príbuzných, známych, alebo z médií dozvedáme o prípadoch, kedy poisťovne odmietajú preplácať škody z Povinného zmluvného poistenia (PZP) občanom. A to aj napriek tomu, že vinník nehody zavinenie prizná a polícia nehodu vyšetrí a zdokumentuje.

 

04.04.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 53154 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda CB 600 F Hornet - nezostal kameň na kameni

Keď som si preberal túto novinku čerstvú ako teplé rožky, bolo krásne počasie. Keď som ju odovzdával, bolo ešte krajšie. A to, čo bolo medzi tým, bol asi trest alebo varovanie.

 

| 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »