Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1086 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32213
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18783)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13430)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2911 až 2925 z cekového počtu: 3166.

09.06.2006 - gilbert Čitatelia: 60243 [História]

-

Skútrová rikša ČEZETA 175

Toto vozidlo získal môj sused. Objavil ho v stodole jedného dedinského domu, kde stálo posledných 20 rokov a slúžilo ako pohotovostná sýpka.

 

08.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9670 [Novinky - Pozvánka]

-

Motoride stretko Odpadlíci, Bojnice 18. – 20. 8. 2006

Odpadlíci všetkých krajín, spojte sa! Po úspešnom prvom ročníku, prichádza druhé, jedinečné a nenapodobiteľné stretnutie Odpadlíci Motoride 2006.

 

07.06.2006 - Beal Čitatelia: 5825 [Novinky]

-

Náš motorkársky film

Čas beží ako voda. Ani sme sa nenazdali a už ubehli takmer tri roky od doby, kedy som prvýkrát začal dumať nad výrobou filmu.

 

05.06.2006 - TTom Čitatelia: 18619 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti

Platy sa všetkým zdvojnásobili, a tak ceny motocyklov klesli na polovicu... Dovoz motoriek sa zjednodušil, a ako sa uvádzalo pred vstupom do únie, prihlásenie dovezenej motorky je jednoduchý ako prepis z okresu do okresu... Napriek tomu sa však motocykle stále kradnú. Jednou z možností zníženia rizika odcudzenia je montáž motocyklového alarmu. Pozrieme sa na jeden z nich - model SELCA MT 7.

 

02.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6009 [Novinky - Oznam]

-

E. S. C. Paintball war – Správa z východného frontu

Je pondelok ráno. Pomaly otváram oči a začínam vnímať svet okolo seba. Sebemenší pohyb mi spôsobuje bolesť. Modrina na stehne mi pomáha rozpamätať sa na nedeľňajšie popoludnie. Dve hodiny pod paľbou a v blate mi dalo zabrať.

 

01.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 5360 [Novinky - Súťaž]

-

Vilomeninová súťaž

Narodeninová súťaž sa ešte ani neskončila a už začína druhá, ktorá tiež riadne preverí tvoju kreativitu.

 

29.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9736 [Testy a predstavenia - Test]

-

Minitest pomôcky Throttle Rocker

Motorkárov život uľahčujú mnohé drobnosti, ktoré sú lacné, malé a veľmi praktické. Jednou z nich je aj minipomôcka s názvom Throttle Rocker.

 

23.05.2006 - stratovar Čitatelia: 8033 [História]

Dovolenka na motocykli (magazín Stop I/1988)

Trocha recesie a štipka nostalgie nemôže uškodiť, navyše, ak sa k tomu pridá zopár nad zlato cenných rád.

 

22.05.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29688 [Novinky - Pozvánka]

-

7. Motodarovačka krvi

Sú to už dva roky, čo na motoride.sk vznikol nápad zorganizovať Motodarovačky krvi. Prvýkrát sme sa stretli v marci 2004 a darovali sme v Bratislave a v Košiciach. Akcia sa čoskoro rozšírila a dnes chodia darovať túto cennú tekutinu motorkári z deviatich miest na Slovensku. Pridáš sa aj ty?

 

22.05.2006 - lievik11 Čitatelia: 22722 [Technika - Dobré Rady]

-

Vysielačky pre motorkárov

Určite poznáte ten pocit, keď jazdíte po cestách ako skupinka motorkárov a v duchu obdivujete krásu našej prírody. Neopísateľný pocit, až vás to láka s niekým sa o tom podeliť, „aha vidíš napravo tú krásnu skalu tie vysoké smreky alebo ženu cupkajúcu minisukni?“ Je tu možnosť a o tom by som vám chcel niečo popísať.

 

19.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12569 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac!

Príď si aj ty v sobotu 10. 6. uctiť všetkých motorkárov, ktorí nás kvôli jednej stope navždy opustili...

 

18.05.2006 - Brancci Čitatelia: 18937 [História]

-

Posledná strana knihy osudu...

Miloval rýchlosť, miloval adrenalín, miloval vôňu benzínu. Miloval to všetko pekne spolu pokope. Bol to jeho život, jeho láska, jeho vášeň... Tým všetkým bola motorka, vždy nablýskaná, všetko sa na nej ligotalo. Ona bola presným opakom jeho 20-ročnej unavenej a „prepychovej“ 120-ky.

 

17.05.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4629 [Novinky]

-

Enduro Africa - dobrodružná cesta scenériou Južnej Afriky s charitatívnym cieľom

Koncom novembra tohto roku 100 motorkárov – začiatočníkov aj skúsených jazdcov – opustí svoj „normálny život“ a vydá sa na podujatie Enduro Afrika, aby počas 14 dní prešli krásnou scenériou Južnej Afriky a pomohli tak zdravotníkom zachrániť životy ľudí v núdzi.

 

11.05.2006 - vadim Čitatelia: 58235 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Je prinajmenšom prekvapujúce, že takmer každý tretí slovenský motorkár (zdroj: anketa servera motoride.sk) radšej kúpi jazdené pneumatiky namiesto toho, aby si kúpil nové. Napriek tomu, že je mu jasné, že pneumatiky sú spolu s brzdami najdôležitejšou časťou motocykla.

 

06.05.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 3411 [Novinky - O motoride.sk]

Výpadky motoride.sk

Ospravedlňujeme sa vám za výpadky motoride.sk, ktoré boli spôsobené presunom na samostatný server.

 

| 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »