Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3016 až 3030 z cekového počtu: 3158.
15.03.2005 - TTom Čitatelia: 15609 [Novinky - Oznam]

Už neni som motorkár!
Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...
14.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 17546 [Novinky]

Výstava Motocykl 2005, Praha
V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.
24.02.2005 - Vadim Čitatelia: 36976 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 10. časť: Prvé jarné kilometre
Zima sa pomaly, ale ozaj veľmi pomaly končí a to pre väčšinu motorkárov znamená zvýšenú nervozitu, spôsobenú jazdeckým absťákom a svitajúcou nádejou, že vysadnutie do sedla sa nezadržateľne blíži. Nič však nie je také jednoduché, ako sa zdá na prvý pohľad. Málokto z nás si môže dovoliť jednoducho stlačiť štartér, zaradiť jednotku a „dupnúť na to“, ako v polovici sezóny...
08.02.2005 - arn arn Čitatelia: 21791 [História]

DKW NZ 350
Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov...
27.01.2005 - scorpa Čitatelia: 18157 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

SCORPA YAMAHA 4 TRICKS
Zvýši tep každého motocykloveho nadšenca...
17.01.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11066 [Novinky]

Nové sadzby pokút platné od 01.03.2005
Prinášame Vám zmeny týkajúce sa premávky na pozemných komunikáciách v SR, platné od 1.3.2005.
07.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12297 [História]

Na mopedu k beduínům – 3.časť
Život je hlavolam. Tu ma jeden mechanik – srandista varoval, nech sa nemotám okolo "jeho" mašin, aby som náhodou neprepadol pocitu menejcennosti. Nemám sklon k tejto emócii, no pri pohľade na tri malé mašinky a ich vodičov mnou prestupuje neodbytný pocit rešpektu...
01.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13456 [História - Afrika]

Na mopedu k beduínům – 2.časť
V prvej časti rozprávania o neuveriteľnej ceste trpasličích motocyklov do nástrah veľkého sveta sme našich troch hrdinov opustili v Salzburgu, pred hradbou majestátnych Alp. Pozrime sa teda, ako sa im bude dariť v ich zdolávaní...
31.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6143 [Novinky - Oznam]

Aký bol rok 2004?
Je tu záver roka, čas bilancovania, hodnotenia ale aj čas nových predsavzatí.Tak že, aký vlastne bol, rok 2004?
28.12.2004 - Pilgrim Čitatelia: 36401 [História]

Na mopedu k beduínům – 1.časť
Do Bratislavy prišla dnes predpoludním (1. 10. 1962) trojčlenná výprava československých diaľkových motoristov (Brabenec – Jedlička – Potužník), ktorí sa s našimi najmenšími jednostopovými vozidlami vypravili na 75-dňovú cestu do Afriky...
21.12.2004 - papaya Čitatelia: 24074 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Plastická chirurgia - úvod a prehľad
Dovoľte aby som po veľmi peknom Vadimovom úvode do prestavieb motocyklov napísal niečo málo o probléme plastikovo závislých. To čo je pre chopristu krásne vyleštený chrómový držiak, to je pre nás drsne vyzerajúca predná maska.
20.12.2004 - Vadim Čitatelia: 11701 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia a mototuristika
Každý z nás vlastní motocykel. Možno niekoľko motocyklov. Motorkármi sme sa stali z viacerých pohnútok. Niektorí máme motorku ako športové náradie, niektorí ju používame ako babolapač, ale drvivá väčšina z nás si zadovážila motocykel, ako prostriedok na krásny spôsob turistiky. Niektorí sa združujeme v športových kluboch, niektorí v motokluboch, drvivá väčšina z nás nie je organizovaná. Je to logické, veď motorka je výrazom slobody a nezávislosti.
20.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 10996 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia – čo to je?
Meno tejto organizácie bežnému motorkárovi asi veľa nehovorí. Aspoň dovtedy, kým sa nerozhodne profesionálne závodiť a je jedno, či na ceste, blate alebo plochej dráhe. Vtedy totiž začnú do neho pýtať peniaze...
15.12.2004 - papaya Čitatelia: 15616 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Dostalo sa mi do rúk - Dokonalá jízda na motocyklu
Asi to poznáte prichádzajú Vianoce a vynára sa nám otázka čo darovať najbližším pod stromček.
13.12.2004 - Gastan Čitatelia: 10489 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Superbike na cesty - Kagayama express
Táto „ Zuzka „ je oficiálnou replikou strojov, ktoré v teame Rizla Crescent Suzuki jazdia BSB šampionát, teda anglické superbiky. Tento express vás dokáže na ceste dostať bližšie k pocitom pretekára. Čo má však spoločné s naozajstným pretekaním, je asi jeho cena, takže potrebujete naozaj štedrého mecenáša alebo láskavú manželku.
Predchádzajúce | 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!