Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1143 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32216
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18784)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13432)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 3016 až 3030 z cekového počtu: 3166.

13.04.2005 - Cistic Čitatelia: 18437 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

BSM V-Line pre Suzuki VZ 800 Marauder

Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.

 

07.04.2005 - roentgen Čitatelia: 16234 [Novinky - Oznam]

-

Darovanie krvi – výročná správa

Nedávno uplynul rok, čo sme tu na motoride.sk založili, teraz už tradíciu, darovania krvi. Za ten čas sme sa na rôznych transfúznych staniciach postupne stretli 3 krát.

 

06.04.2005 - Vadim Čitatelia: 21852 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 11. časť: Pred rozlúčkou

V mojom motorkárskom rýchlokurze som sa ti snažil pomôcť pri výbere správnej motorky. Podelil som sa o svoje skúsenosti z techniky jazdy. Poradil som ti čo si máš obliecť. Dal som ti tipy, ako nájsť ten najlepší servis... Teraz Ti poradím ako postupovať pri predaji.

 

04.04.2005 - MaAT Čitatelia: 12623 [História]

-

2. apríla 2005 zomrel pápež-motorkár. Zbohom Karol...

„Ciao Karol“, hlásali palcovými titulkami talianske denníky. Takto sa
talianska verejnosť lúčila s jedným z najznámejších osobností ostatných
desaťročí. Na Intermote 2004 som si všimol jeho expozíciu sieni slávnych
motorkárov, tu je jeho krátka vizitka.

 

23.03.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20645 [Testy a predstavenia - Test]

-

Systém mazania reťaze CLS 200µ - Montáž

Firma Touranbike z Popradu nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze CLS 200µ, ktorý nedávno predstavila na našom trhu. Systém bude po celu sezónu 2005 namontovaný na motocykli Honda CBR 1000F a tak budeme mať dostatok času ho kvalitne preveriť.

 

22.03.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 10993 [Novinky]

-

Poisťovne – Reklama a realita

Všade okolo nás, v televízii, v časopisoch, na internete ..., je plno reklamy na poisťovne. Presviedčajú nás, že poistia naozaj všetko, skoro zadarmo, v priebehu niekoľkých minút.
Ale je to naozaj tak?

 

21.03.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 34238 [Novinky - Súťaž]

-

MOTO MISS 2005

RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlasuje: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.

 

15.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 16832 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Dnes o 9:00 sa rozbehne ďalší ročník výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Niečo máme rozhodne lepšie než Česi. Počasie.

 

15.03.2005 - TTom Čitatelia: 15702 [Novinky - Oznam]

-

Už neni som motorkár!

Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...

 

14.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 17602 [Novinky]

-

Výstava Motocykl 2005, Praha

V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.

 

24.02.2005 - Vadim Čitatelia: 37229 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 10. časť: Prvé jarné kilometre

Zima sa pomaly, ale ozaj veľmi pomaly končí a to pre väčšinu motorkárov znamená zvýšenú nervozitu, spôsobenú jazdeckým absťákom a svitajúcou nádejou, že vysadnutie do sedla sa nezadržateľne blíži. Nič však nie je také jednoduché, ako sa zdá na prvý pohľad. Málokto z nás si môže dovoliť jednoducho stlačiť štartér, zaradiť jednotku a „dupnúť na to“, ako v polovici sezóny...

 

08.02.2005 - arn arn Čitatelia: 21907 [História]

-

DKW NZ 350

Všetko sa začalo keď v roku 1906 J.S.Rasmussen založil firmu na výrobu šijacích strojov...

 

27.01.2005 - scorpa Čitatelia: 18234 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

SCORPA YAMAHA 4 TRICKS

Zvýši tep každého motocykloveho nadšenca...

 

17.01.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11109 [Novinky]

-

Nové sadzby pokút platné od 01.03.2005

Prinášame Vám zmeny týkajúce sa premávky na pozemných komunikáciách v SR, platné od 1.3.2005.

 

07.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12393 [História]

-

Na mopedu k beduínům – 3.časť

Život je hlavolam. Tu ma jeden mechanik – srandista varoval, nech sa nemotám okolo "jeho" mašin, aby som náhodou neprepadol pocitu menejcennosti. Nemám sklon k tejto emócii, no pri pohľade na tri malé mašinky a ich vodičov mnou prestupuje neodbytný pocit rešpektu...

 

| 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »