Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 3149.
15.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10362 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Odviezli sme sa na úplne novom endure Aprilia Tuareg 660
Keď sme toto leto po prvý raz vyskúšali nový dvojvalec od Aprilie v novom Tuone 660, nemali sme ako tušiť, že už na jeseň vyskúšame aj jeho ďalší derivát v toľko očakávanej novinke Tuareg 660. A to v krásnych zákrutách na Sardínii, kde ešte stále panuje leto!
10.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8364 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022
Premenlivé a chladné počasie v Španielsku Honde NT1100 absolutne nevadí... - Máme za sebou prvé kilometre v sedle nového športového cesťáka od Hondy. NT 1100 ma korene v Afrike a je to jodne poznať, 17-palcové kolesa, nižšie zdvihy a tuhší podvozok ju však smeruje na asfalt. S kvalitným obutim aké sme nám nerobí problém brúsiť stupačky aj ma mokrých španielskych horských cestach. Bike v sebe spája bohatú ochranu pred vetrom ako hore na hlavu jazdca...
03.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7664 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme Aprilia Tuareg 660
Na dnes hotovo - Hotovka, máme za sebou asi 160 asfaltových kilákov a zopár offroadových, blatovo-šotolinových. Nový Tuareg je nesmierne, ale fakt nesmierne sebavedomý v asfaltových zákrutách, pocitovým výkonom konkuruje litrovým endurám. Podvozok je tiež naladený skôr na asfalt, aj keď mnohými enduráckymi komponentami je Tuareg fakt dobre postavené enduro.
03.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8153 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna Norden 901 konečne realitou!
Dva roky od predstavenia konceptu a po mnohých špekuláciách je tu konečne finálna podoba prvého väčšieho cestovného endura od Husqvarny, dvojvalca Norden 901. Parametre ukazujú, že sa máme na čo tešiť.
02.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3300 [Novinky - PR článok]

Nápady na vianočné darčeky pre nadšených motoristov
Je to neuveriteľné, ale o pár týždňov si sadneme ku štedrej večeri a budeme sa tešiť na nádielku, ktorá nás bude čakať pod vianočným stromčekom. Vianočnej pohode ale často predchádza hľadanie darčekov na poslednú chvíľu, čo vlastne nikoho nebaví, ale každý chce toho druhého obdarovať niečím praktickým a využiteľným. Chcete byť tento rok originálny a zaobstarať svojmu vášnivému motoristovi perfektný darček? MotoZem si pre vás pripravila množstvo tipov, vďaka ktorým budete tento rok za hviezdu a navyše svojho fanúšika silných strojov zaručene potešíte.
28.10.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 5721 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati prináša najšportovejšiu Multistradu V4 Pikes Peak, 17-palcové kolesá a jednoramenná kyvka sú späť!
Tradičné prvky veľkej Multistrady sa vrátili, nová Pikes Peak má čisto športové rozmery obutia, aj krásnu jednoramennú kyvku, k tomu kopec dedikovaných dielov vrátane karbónu. Ducati priniesla aj športovejšiu verziu osemstovkového Scramblera pod názvom Urban Motard.
23.10.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6008 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Nie často sa stáva, že novinka má konzervatívnejší vzhľad než jej predchodca. Pri MSX125 sa tak však stalo, ale zároveň pribudli praktické a využiteľné vecičky. Poďme sa na ne pozrieť.
21.10.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 45457 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)
Honda práve predstavila očakávaného plnokrvného turistu na každý deň, model NT1100. Pohonnou jednotkou je radový dvojvalec, ktorý poznáme z modelu Africa Twin, a ktorý môže byť doplnený automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou. V sérii má NT1100 pomerne bohatú výbavu.
13.10.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7503 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)
Pokračujeme v testovaní motoriek, ktoré nemajú žiadneho predchodcu, a v ktorých hrmí úplne nový motor - aj takéto stroje sú výsledkom nových euronoriem. Našťastie, v prípade Aprilie bez nepriaznivého dopadu na zvuk a dynamiku, juchú!
08.10.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7562 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki má ďalšie retro - Z650RS (2022)
Po úspechu Z900RS bolo takmer jasné, že Kawasaki do podobného šatu oblečie aj svoj menší naháč, Z650. Retro veľmi letí a Kawasaki rozhodne má na čo nadväzovať.
06.10.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10274 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom
V priebehu štyroch rokov sme pre vás otestovali tri generácie majestátneho RT: vodníka v 2017, prelomový shiftcam v 2018 a teraz opäť shiftcam, okolo ktorého je takpovediac všetko úplne nové. Ostatná generácia urobila nie že dva kroky dopredu, ale rovno tri veľké skoky!
29.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4811 [Novinky - Oznam]

Piaggio Group vyhrala súd za porušenie svojho patentu
Súdy v Paríži a v Miláne len niekoľko dní po sebe uznali spoločnosť Peugeot Motocycles vinnou z porušenia Európskeho patentu na technológii trojkolesového skútra Piaggio MP3 tým, že vyrábali trojkolesový model Peugeot Metropolis.
26.09.2021 - robart Čitatelia: 4787 [História]

Zraz motocyklov MANET 90 - 16. ročník, Ružomberok, 11. 9. 2021
Manet 90 je prvý slovenský motocykel, ktorý sa u nás vyrábal sériovo. Napriek tomu, že Česi ho označujú za svoj výtvor, ktorý boli donútení v rámci "obnovy poľnohospodárskeho Slovenska" darovať na výrobu na Považie, pravda je iná.
26.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 9356 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dostupné a dobre vybavené cestovné enduro - RVM 500 by Jawa!
Aha, pozri, je to nové GS? Crosstourer? Nejaká CB500? Alebo niečo z Talianska! Veru, zopár takýchto poznámok som začul, kým som na RVM 500 brázdil cesty-necesty nášho hlavného mesta. Zmiatla aj motorkárov, ale obzerali sa za ňou aj bežní ľudia. RVM je moderná a vysoká motorka s objektívne peknou stavbou, každý si ju rád obzrie.
25.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3122 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MV Agusta pridáva k F3 najvyššiu verziu RR - kopec karbónu a krídelká
K doterajšej F3 Rosso, ktorá pre rok 2022 tiež prešla menšími úpravami, prichádza naložená verzia RR. Má karbónové prítlačné krídelká, aerodynamicky tvarovaný predný karbónový blatník, ľahšie kolesá a vyššie plexi.
Predchádzajúce | 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!