Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1231 až 1245 z cekového počtu: 3165.
03.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10662 [Novinky - Predstavujeme]

Motorent.sk - požičaj si novú motorku
Na víkend hlásia perfektné počasie a ty si zrovna bez motorky? Kamaráti sa chystajú na zraz a ty sedíš doma? Klikni na motorent.sk a požičaj si novú motorku na koľko potrebuješ a môžeš dokonca aj vyhrať!
02.06.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7030 [Novinky - Súťaž]

Pražská prestavba H-D Street 750 postupuje do európskeho grand finále Battle of the Kings z 1.miesta
5 európskych finalistov – 1 grand finále vo Francúzsku – 1 Kráľ Customov
02.06.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4878 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 6/2015
V predaji je už nové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?
01.06.2015 - CharlieBraun Čitatelia: 5396 [Novinky - Oznam]

Poďakovanie: Rafael Veselé 2015
Poďakovanie akcia Rafael Veselé 2015.
01.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18924 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo
Inžinieri vo Varese si prvý krát dali za úlohu postaviť naozajstný touring bike. Ciele teda neboli najnižšia hmotnosť, najvyšší výkon a agresívny prejav, ale naopak pohodlie, kapacita batožiny, hladký prejav motora, nižšia spotreba... Dá sa toto skĺbiť so športovým DNA značky?
29.05.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 14601 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
Kawa vstupuje na európsky trh entry level športových naháčov so silným hráčom – vyzlečeným “superšportom” spadajúcim do skupiny A2 – najmenším Zedom tristovkou. A že aj s malým Zedom sa dá zažiť kopec srandy a športových zážitkov vám skúsim dokázať v nasledujúcom krátkom teste.
27.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5745 [Technika - Motor]

Shell Eco-marathon Europe 2015 - Z Košíc do Trnavy na liter paliva
Študenti Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach by na svojom úspornom vozidle prešli na jeden liter paliva z Košíc až do Trnavy. Bežné vozidlo spotrebuje aspoň 15 litrov paliva. Košičania tento výsledok dokázali v súťaži Shell Eco-marathon Europe, v ktorej prešli na jeden liter paliva až 355 kilometrov. V jubilejnom 30.ročníku súťaže sa pretekov prvýkrát zúčastnili až dva slovenské tímy.
22.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4506 [Novinky - Súťaž]

Súťaž dealerských prestavieb Battle of the Kings 2015 ide do finále
Ostáva ešte týždeň na to, aby fanúšikovia customov posunuli do finále súťaže The Battle of the Kings 5 európskych šampiónov, ktorí zabojujú na Wheels and Waves o titul Kráľa Customov.
21.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5061 [Novinky - Pozvánka]

Okruhový den na SPZkách - Okruháři míří na Slovakia Ring!
Populárny Okruhový deň na SPZkách po ročnej pauze opäť zavíta na Slovakia Ring.
18.05.2015 - datadive Čitatelia: 19151 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty
Na testovanie "malého" tigra som sa naozaj tešil. Presne takto si predstavujem cestovné enduro. Rozumný objem motora, 21 palcové koleso vpredu, dobrý podvozok a užitočná elektronika. Okrem toho som očakával, že druhá generácia bude mať vychytané detské chybičky, ktorými trpí nejeden nový model. Ako to dopadlo si prečítajte v našom krátkom teste.
16.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5013 [Technika - Design]

Shell Eco-marathon 2015 - zo Slovenska štartujú 2 extrémne úsporné vozidlá
Študenti slovenských technických univerzít už o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na jubilejnom 30. ročníku súťaže Shell Eco-marathon Europe. Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Technická univerzita v Košiciach sa do súťaže vracia opäť po 6 rokoch.
15.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13054 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Predstavujeme MX okuliare 100% Racecraft
Možno ste ich už videli. Ak ste sledovali Dakar tak najpravdepodobnejšie na prilbe Marca Comu. Ale zďaleka to nie je jediný pretekár, ktorý vsadil na okuliare značky 100%.
14.05.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23389 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Yamaha NMAX 125
Yamaha predstavila nový skúter vo svojej ponuke a to model NMAX. Skúter má zaujať najmä mladých a to svojim dizajnom, no pri jeho vývoji bola kľúčová aj redukcia spotreby paliva.
14.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4240 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: MV AGUSTA OPEN DAYS 15. a 16. mája 2015
Pozývame všetkých na MV AGUSTA OPEN DAYS 15. a 16. mája 2015. Príďte si pozrieť a vyskúšať novinky z Varese alebo využiť 10% zľavu na oblečenie alebo doplnky na motocykle.
14.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7832 [Novinky - PR článok]

KLMwear - prvé slovenské motocyklové jeansy, ktoré majú štýl
Či jazdíme na choppri, superšporte alebo adventure bajku, všetci chceme dobre vyzerať aj keď z motorky zosadneme a zložíme prilbu. Práve preto je tu KLMwear, slovenská značka motocyklového oblečenia s autentickým dizajnom a vysoko kvalitnými materiálmi. Voľba pre tých, ktorí nechcú robiť kompromisy medzi štýlom a funkčnosťou.
Predchádzajúce | 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!