ISSN 1336-6491 | Online: 1530 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31777
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18557)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13220)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 316 až 330 z cekového počtu: 5363.

24.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 7666 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom

Bisťu, mnoho vody pretieklo Dunajom i Hornádom odkedy sme naposledy testovali dáku Kawasaki! Zhodou okolností to bol rovnaký model aký tu máme dnes, ibaže bez semiaktívneho podvozku. Poď sa s nami teda mrknúť, či Z H2 ťahá stále tak mocno sťa atómový reaktor alebo či ju nepostretlo dáke zhoršenie v dačom inom.

 

24.01.2022 - NostalgicRider Čitatelia: 16721 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ruská penalta

Osud často stretneme na cestách, ktoré sme si zvolili na to, aby sme sa mu vyhli. A tak cestujme, kým sa dá, nestrácajme čas, ilúzie a sny. Krátke aj ďaleké cesty začínajú prvým krokom, preto kráčajme a spoznávajme.

„Človeka poznáš v hre a na cestách“ (ruské príslovie)

 

24.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5625 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda v rade Neo Sports Café inovovala CB300R

Honda CB300R pre rok 2022 je ďalším prírastkom unikátneho radu strojov Neo Sports Café, ktorá zahŕňa modely CB1000R, CB650R a CB125R.

 

18.01.2022 - SignorVespa Čitatelia: 13297 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

St. Tropez na Vespe cez Alpy

Myšlienka vznikla ešte v roku 2019, spoznať Alpy trochu lepšie, keďže z východu to nie je až tak na skok. Dobyť pre mňa osobne bájne Stelvio sa mi nepodarilo v 2019, keďže 3. 6. bolo zatvorené (nasypalo tuším pár dní pred cez meter snehu a zrušili aj Giro).

 

18.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6600 [Novinky - Predstavujeme]

-

Top nostalgia - retro kit premení Yamahu Tenere 700 na veterána

Francúzska úpravarenská firmička Crispy Club vyrobila kit, ktorý premení bežnú sériovú Yamahu Tenere 700 na stroj, za ktorým sa otočí azda každý - a to vďaka výraznej modro-žltej kombinácii, do ktorej boli odeté Tenerky v 80. rokoch.

 

17.01.2022 - Buty Čitatelia: 9122 Strany: 7 [Šport - Ostatné]

-

Rival Trophy 2021 alebo ako som v štyridsiatke pretekať začal

Pripravte sa prosím na veľmi osobný pohľad a zhodnotenie mojej prvej závodnej sezóny v šampionáte Rival Trophy 2021, mojej prvej závodnej sezóny vôbec. Uznávam, článok by hádam mohol byť aj kratší, stručnejší a menej emotívnejší. No závodenie ma naozaj chytilo, totálne som tomu prepadol a tak som sa rozhodol zachytiť svoje najsilnejšie zážitky takto v tomto článku. Možno niekto z vás o takom dačom rozmýšľa, možno ani nevie, že existuje, a možno aj vďaka tomuto článku sa rozhodnete to skúsiť. Uvidíme.

 

17.01.2022 - gilbert Čitatelia: 5689 [História]

-

Retrospomienka na Autosalón Bratislava v roku 2000

Pred hlavným vchodom bol vystavený autobus Tatra s veľkým transparentom. Z diaľky to bol pohľad pre bohov, no z blízka to bolo fiasko. Autobus bol dotiahnutý z Múzea Dopravy, to by nebolo také zlé, ale otras bolo to čo bolo vo vnútri. Dcérka sa ale tešila, že si ju vyfotím ako sedí na motorke, bolo jej jedno na akej, len aby sa mohla kamarátkam pochváliť.

 

15.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 9259 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Horami aj veľkomestami na novej Honda Forza 750 (2021)

Keď si tak pozerám redakčnú štatistiku, na novinke Forza 750 sme za minulý rok najazdili s veľkým náskokom najviac kilometrov, a to v rôznych prostrediach a časoch. Už krátko po predstavení ju vyskúšal Awia, potom sme ju trochu potrápili v Bratislave a Viedni, až nás nakoniec vzala cez Alpy do Apenín. V jej sedle sme prešli Stelvio, Gaviu, Mugello, aj talianske veľkomestá.

 

10.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 7197 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Piaggio Medley S (2021) so zimnou výbavou

Tak trochu cynicky poviem, že pre nás motorkárov má globálne otepľovanie výhodu v tom, že čoraz častejšie sa u nás dá jazdiť celoročne. Kým však u nás nebudú zimy s dvojcifernými dennými teplotami, nejaké menšie či väčšie úpravy na motorke alebo oblečení budeme potrebovať. My sme pre vás vyskúšali zimnú skútrovú výbavu z ponuky originálnych doplnkov Piaggio. A veľmi si ju pochvaľujeme!

 

10.01.2022 - gilbert Čitatelia: 4610 [História]

-

Spomienky na veteránske akcie v starom kameňolome pod Pezinskou Babou (1998)

Ako som sa stal dvorným propagátorom veteránskeho klubu v Pezinku - VCC Pezinok. Priamo som tým ohrozil redaktorov v MOTO-fane.

 

30.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7888 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Model V7 je v skutočnosti starší než priemerný čitateľ motoride.sk, veď prvý kus vyšiel z fabriky tesne predtým, než nás prišli navštíviť spriatelené vojská na tankoch. Treba povedať, že v rôznych variáciách prežil iba osem rokov, Moto Guzzi ho potom nahradila litrom.

 

28.12.2021 - trucktor Čitatelia: 4906 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Španielsko - druhá dávka leta

Isto som nebol sám, čo hneď po uvoľnení zákazov začiatkom leta vystrelil ako odtrhnutý z reťaze na rýchlu dovču. Ako rýchlo ubehla, tak isto aj uspokojenie z nej. Permoník v lebke klopal čoraz častejšie: vrrr - kam ešte na konci leta?

 

24.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4440 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Vianočný darček pre kroskárov - elektrická Stark Varg

Úplne nová značka a úplne nový stroj, navyše elektrický! A z fotiek je zrejmé, že aj schopný. Varg má aj dobré komponenty. Na takúto „elektrinu“ by sme sa naozaj mohli tešiť!

 

22.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3638 [Šport - MotoGP]

-

Pozri si V21L, elektrický špeciál Ducati pre triedu MotoE

Ducati už skôr oznámila, že od roku 2023 bude dodávateľom špeciálov pre triedu MotoE, ktorá sa jazdí popri MotoGP. Teraz môžeme vidieť finálny stroj, ktorý je takmer na nerozoznanie od spaľovacieho.

 

17.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6348 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022)

Takto uprostred zimy - slnko, Zarco, Jerez a 215 rozzúrených koní v inovovanej Panigale V4 S. V ostrom móde Race A Evo. Na slickoch. Ak by som šiel darovať krv, zo žily by mi tiekol čistý adrenalín.

 

| 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |

MG-V7-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »