Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3421 až 3435 z cekového počtu: 5361.
21.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13275 [Bleskovky - PR bleskovka]

Kombinézy PSí-Hubík už od 411 €
Športová kombinéza v atraktívnom designe a prvky závodnej výbavy teraz v PSí-Hubík za skvelú cenu.
20.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5179 [Bleskovky - Novinky]

Naživo: Predstavenie Ducati Monster 795 v Malajzii
Ducati sa dnes chystá odhaliť nového Monstra v Kuala Lumpur a pripravila živé sledovanie tejto akcie.
20.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4773 [Bleskovky - Novinky]

Finálnu verziu Crosstourer-a 2012 uvidíme v Miláne
Spoločnosť Honda dnes ohlásila predstavenie nového športovo-cestovného adventure motocykla – Crosstourer.
19.10.2011 - vietorr Čitatelia: 10321 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpské sedlá 2011
5. dňový jesenný sólo výlet po najkrajších sedlách východných Álp. Pod stanom, s vlastným jedlom a foto-video technikou. SK, AT, IT, SLO - 2224 km.
19.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2982 [Šport - Cestné Motocykle]

K druhým narodeninám Slovakia Ringu nám prišiel zablahoželať aj Karl Muggeridge
Profesionálny motocyklový pretekár Karl Muggeridge , víťaz Supersport Word Championship 2004 a veľmi sympatický chlapík si v priebehu testovania istej značky pneumatík na okruhu Slovakia Ring našiel pár minút, aby nám povedal čo si o našej trati myslí a aby zhodnotil dráhu aj z profesionálneho hľadiska.
18.10.2011 - Beal Čitatelia: 9047 [Šport - Rally]

FILM: Motoride XL Baja Romania 2011
Ani som nestihol zmyť z auta fínske muchy pochytané pri filmovaní šesťdňovej a už sa do kufra opäť tlačia všetky tie filmárske caky paky, oblečko, batohy, tenisky a všetko, čo by sa mohlo šiknúť pri filmovaní aj v tom najhoršom rumunskom počasí.
18.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2753 [Bleskovky - Novinky]

Otestuj najnovšie MV Agusty 2012 na trati v Misane
MV Agusta organizuje testovacie jazdy na novinkách 2012: F4 R, F4 RR, BRUTALE R 1090 a BRUTALE 920 na okruhu v Misane kde sa jazdí aj seriál Superbikov.
18.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17667 [Testy a predstavenia - Test]

Testovali sme Dunlop RoadSmart II - novú pneumatiku pre športovo zameraného jazdca
Pred niekoľkými dňami sme dostali jedinečnú príležitosť vyskúšať nové pneumatiky Dunlop RoadSmart II na zamotaných cestičkách Korziky, ale aj na testovacom okruhu v Mirevale, a to na suchu aj na vode. Nechýbalo ani priame porovnanie s konkurenciou.
17.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2651 [Šport - Cestné Motocykle]

V Portimau sa darilo Tomášovi Krajčímu, Tomáš Svitok dvadsiaty
Skvelý výsledok vybojoval slovenský pretekár Tomáš Krajčí v poslednom podujatí seriálu Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600, keď v portugalskom Portimau došiel do cieľa na vynikajúcom treťom mieste. Tomáš Svitok a tím SK Energy dokončili tohtoročný seriál FIM Cupu triedy Superstock 1000 na dvadsiatom mieste.
14.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6027 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: M SR a pohár SMF v šprinte na Slovakia Ringu + voľné jazdy
Dňa 17.10.2011 (pondelok) sa na novom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutoční tretie podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev SR a Pohára SMF v šprinte motocyklov.
13.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7459 [Bleskovky - Novinky]

Pripravuje Kawasaki pre rok 2012 Versys 1000?
Francúzky online moto magazín moto-net.com zachytil na fotografiách pripravovaný Versys 1000.
13.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4827 [Šport - Motocross]

Motokros Európskych národov 2011 - 3.miesto - ĎAKUJEME!
"A sme tam“. V nedeľu večer prebehlo takéto slovné spojenie nejednému fanúšikovi slovenského motokrosu.
13.10.2011 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 10222 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ako prehrať - príbeh z trate Motoride Baja Romania 2011
„Najväčším nebezpečenstvom preteku na Baja Romania je rýchlosť spojená s únavou na konci každej etapy“ – hovorím na rozprave vo štvrtok na poludnie, pričom sa tvárim drsne a múdro. Dva dni nato sa vznášam naležato v priezračnom rumunskom lufte a následne ryjem držkou po kameňoch ďalších 50 metrov. Samozrejme vo veľkej rýchlosti a ku konci etapy. Ako inak...
13.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20686 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V - talianske gran turismo dospelo
Je to už rok, čo som preháňal Stelvio NTX po Dolomitoch a teraz sa mi do rúk dostal ďalší inovovaný nástupca. Dá sa povedať, že už tretia generácia. Vyrástla z detských chybičiek?
11.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3736 [Bleskovky - Novinky]

2. narodeniny na Slovakiaringu - celodenné jazdenie za skvelé ceny
Čaká nás krásny víkend a keďže Slovakia Ring oslavuje 2-hé narodeniny pripravili pre vás celodenne voľné jazdy za neuveriteľné ceny.
Predchádzajúce | 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!