Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1471 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31759
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18545)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13214)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 4381 až 4395 z cekového počtu: 5363.

15.06.2009 - Cacao Čitatelia: 33108 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého

Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?

 

14.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 3803 [Šport - MotoGP]

-

V GP Katalánska zvíťazil v triede MotoGP Rossi po dramatickom súboji s Lorenzom

Po dramatickom súboji s tímovým kolegom Jorgem Lorenzom sa víťazom katalánskej GP na okruhu v Montmeló neďaleko Barcelony stal Valentino Rossi.

 

12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 15791 [Testy a predstavenia - Test]

-

Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet

Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.

 

11.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4753 [Šport - Cestné Motocykle]

-

4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka

S túžbou prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa konečne na alpsko-jadranské pódium, absolvoval cez víkend štvrté podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska motocyklový pretekár Tomáš Svitok.

 

10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6601 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009!

Skvelá kombinácia, vidieť závodníkov pri čine a popri tom sa aj zviesť na okruhu. To si nenechaj ujsť!

 

10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4599 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Ducati Speed Weekend vrámci ME historických motocyklov pri Lučenci

Majstrovstvá Európy historických motocyklov a Medzinárodné majstrovstvá Slovenska spojené so skúšobnými jazdami na Ducati. Tak to by si si nemal nechať ujsť!

 

10.06.2009 - Cacao Čitatelia: 20148 [Bleskovky - Novinky]

-

Nie je koleso ako koleso, dá sa jazdiť aj bez nábojov

Nie každá technická fajnovosť musí byť vždy prakticky využitá. Presvedčujú nás o tom najmä zahraničné tuningové firmy.

 

10.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 5241 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Baloo to vie jednou rukou

Sťažujete sa, že nemáte dobrú motorku, pneumatiky alebo vaše výhovorky, prečo nemôžete toto alebo tamto sú ďaleko premyslenejšie? Tento chalan to vidí inak.

 

08.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5080 [Šport - Rally]

-

KTM na Dakare končí!!!

Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.

 

04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9697 [Novinky - Pozvánka]

-

Poď si zajazdiť s Bučencom na Motocross camp

Chceš zažiť tri dni intenzívneho tréningu pod dohľadom jedného z našich najlepších motokrosových jazdcov? Neváhaj a prihlás sa čo najskôr!

 

04.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9653 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Kawasaki zastúpenie v Košiciach a predvádzací deň

Značka Kawasaki má od tohto roku na Slovensku oficiálneho importéra a teraz už aj zastúpenie po Bratislave, Trnave a Partizánskom aj v Košiciach. Nový predajca vás navyše pozýva na testovacie jazdy 12.6.2009.

 

04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4602 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 6/2009

Od budúceho čísla meníme formát a aby lúčenie s tým starým bolo v našom štýle, natlačili sme doň, koľko sa len vošlo.

 

03.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6300 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Poľské piesky

Že je veľká časť Poľska hlavne o piesku vieme. Aký ten piesok v skutočnosti je sme sa vybrali vyskúšať so synom.

 

03.06.2009 - XXL-LM Čitatelia: 8656 [Bleskovky - Novinky]

-

Bohemia Custom Show 2009 - Slováci s titulom The Best of Bohemian Custom Show

Minulý týžden sa chalani z XXL-LM zúčastnili na pasohlávkach v Mušove, kde sa konala aj Bohemia Custom Show 2009.

 

03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15820 [Technika - Dobré Rady]

-

Príprava roadbooku na rally súťaž

Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.

 

| 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 |

Motozem

HD-side-06-2025

MG-V7-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »