ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 32763 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?

V minulosti to nebývalo až také časté, že motorka mala už v sérii ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Disponovali tým najmä drahšie stroje, ale čo tí ostatní? Na motorke to nie je také jednoduché ako v aute, že človek položí ruku na radičku a vie, aký kvalt má zaradený. Myslím si, že ukazovateľ zaradenej rýchlosti je jednou z prvých vecí, ktorú si väčšina majiteľov novej (alebo jazdenej novej) motorky dokúpi.

Po tejto malej vecičke v prvom rade siahnu asi športovci a turisticky založení jazdci, ale jej praktické využitie ocení každý motorkár v meste, hustejšej premávke, ale aj na dlhších trasách a iných situáciách. Okrem toho, že vieš, čo tam máš zrovna hodené, ťa GIpro upozorní, aby si nehľadal ďalšie rýchlosti nad päťkou, prípadne šesťkou, zbytočne nejazdil s podradeným kvaltom a pod.

 V balení nájdeš samotný kontroler, manuál, plastové pásky na pripevnenie káblu a sadu nálepiek.
V balení nájdeš samotný kontroler, manuál, plastové pásky na pripevnenie káblu a sadu nálepiek.

Na obrázku hore môžeš vidieť, z čoho pozostáva celé balenie GIpro gearkontrolera. LCD ukazovateľ je spojený pomocu jedného kábla s konektorom. Veľkosť krabičky, ktorá zobrazuje samotný kvalt, je 30x20x15mm (DxŠxV) a dizajnovo ide o nerušivý prvok, ktorý zapadne do väčšiny kokpitov. Výrobca tvrdí, že ide o najmenší a najkompaktnejší ukazovateľ na trhu. Na nasledujúcom obrázku sú zobrazené všetky farebné prevedenia.

 Farebné vyhotovenia sú rôzne, vyberie si každý.
Farebné vyhotovenia sú rôzne, vyberie si každý.

GIpro DS je navrhnutý pre moderné motocykle, ktoré sú vybavené diagnostickým systémovým konektorom (DS - diagnostic system connector), vrátane motocyklov s elektronickým vstrekovaním a funguje na rozdielnom princípe ako iné značky. Pozíciu zaradeného rýchlostného stupňa číta priamo z riadiacej jednotky ECU a vďaka tomu je oveľa rýchlejší a presnejší, nemá žiadne tlačidlá ani programovacie káble, funguje plne automaticky.

 Hore v strede je biely diagnostický systémový konektor, do ktorého zapojíš GIpro
Hore v strede je biely diagnostický systémový konektor, do ktorého zapojíš GIpro

Montáž

Zabudni na vŕtanie do plastov, rozoberanie polovice motorky, nelogický manuál a podobné móresy. Samotná montáž je veľmi jednoduchá. Výrobca ju nazýva "Plug & GO!" Pre človeka, ktorý pozná svoju motorku a vie, čo sa ako má rozobrať, nebude problém nájsť výstupný konektor na diagnostiku. Práve ten je zdrojom informácií pre ukazovateľ značky GIpro. Už stačí len rozbaliť gearkontroler, zasunúť do DS konektora a nájsť správnu cestu pre jeden kábel (dlhý cca 130cm), na ktorom je samotný LCD ukazovateľ, vedúci od riadiacej jednotky k palubovke. Uchytenie na palubovku je vyriešené pomocou obojstrannej lepiacej pásky, takže opäť žiadny problém. Pôvodnú plochu nezabudni pred prilepením odmastiť a "job's done". Časová náročnosť maximálne 20 minút aj s uprataním náradia. Ďalšia výhoda je fakt, že nové motocykle týmto nestrácajú záruku.

Gearkontroler väčšina ľudí umiestňuje v blízkosti budíkov, prípadne spínacej skrinky, aby bol dobre viditeľný, ale videl som ho umiestnený aj na horných okuliaroch alebo bočných kapotážach. Fantázii sa medze nekladú.

Fungovanie na mieste a počas jazdy

Hneď po zapojení je ukazovateľ funkčný a netreba ho nijak nastavovať. Po otočení kľúčika v spínacej skrinke na prvú polohu sa v prípade, že máš vysunutý bočný stojan nezobrazí nič. Po jeho sklopení GIpro preráta všetky kvalty a zobrazí sa ti aktuálny zaradený, v prípade neutrálu svieti na ukazovateli nula. Ak sa ti počas jazdy, alebo na mieste podarí trafiť falošný neutrál, na LCD paneli sa taktiež zobrazí číslo nula. Odozva po preradení jednotlivých kvaltov je veľmi dobrá, zmena čísla na ukazovateli má oneskorenie približne 0,3 - 0,5 sekundy, čo považujem za veľmi dobrý výsledok.

Výrobcom sľubovanú dobrú viditeľnosť môžem potvrdiť v bežných podmienkach. Vybral som si najmenej nápadnú, na oranžovo svietiacu verziu a menší problém s čitateľnosťou som mal až pri ostrom priamom slnku. Predpokladám, že tomuto problému sa nevyhne väčšina podobných zariadení. Lepšiu svietivosť možno očakávať od výraznejších farebných prevedení, ako napr. červená, modrá a zelená. To už záleží len na vkuse a potrebách jazdca.

Záver

GIpro majú v Styxe dostupný s červeným, modrým, zeleným a žltým podsvietením displeja. Jednotka ukazovateľa je odolná, 100% vodotesná a má 2 ročnú záruku výmenným spôsobom. Základné informácie o ukazovateľoch GIpro nájdeš aj na e-shope Styxu, prípadne chalanom zavolaj a radi ti pomôžu a poradia ohľadom kompatibility s tvojím strojom (To okrem iného nájdeš aj na webe, ale modely sa stále aktualizujú. Keď zavoláš, máš 100% istotu). Základný model gearkontrolera GIpro DS kúpiš za 109,90 €, model vyššej rady ťa potom vyjde na 119,90 €.

Pridané: 15.06.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »