Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5146 až 5160 z cekového počtu: 5364.
25.10.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 38943 [Testy a predstavenia - Test]

Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser
V poslednom období sa na slovenskom motocyklovom trhu objavilo niekoľko ázijských výrobcov, ktorých sortiment tvorí celá škála skútrov, motocyklov a štvorkoliek. V motorkárskej obci sa šíri názor, že sú to „hračkárske“ motocykle, a tak sme neváhali a pozreli sa na jednu z tých „hračiek“ bližšie.
20.10.2006 - MaAT Čitatelia: 9380 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami
Nemám vo zvyku písať o každom motovýlete, ale... Veď posúď sám. Možno vás inšpirujem na výjazd ešte túto sezónu.
18.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9270 [Novinky - Pozvánka]

Výstava fotografií Jiřího Hanzelku a Miroslava Zikmunda v Košiciach
Mená Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund netreba strednej a staršej generácii nijako extra predstavovať. Mladšia generácia však dnes už asi ani netuší o dobrodružstvách dvoch cestovateľov, ktorí sa stali legendou. Ich výstavu fotografií, si môžete v týchto dňoch pozrieť v Košiciach.
Nové: Audio záznam z besedy.
09.10.2006 - gilbert Čitatelia: 20905 [História]

Palivá pre pohon motocyklov
Motocykel je vozidlo, ktoré sprevádza ľudskú populáciu prakticky od vynálezu spaľovacieho motora a jeho aplikácie do "bicyklového rámu", teda pôvodneho rámu kostitrasu. Na ňom odvážni muži s grimasovým výrazom na tvári a vypúlenými očami pri neuveriteľnej rýchlosti 9 km/h prežívali svoje extázy.
03.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 19039 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest BMW K 1200 GT
Gétečko prišlo spolu s ďalšími novými modelmi ako novinka na tento rok. Teraz máme možnosť presvedčiť sa, že bavorskí inžinieri pri jeho vývoji nesedeli s nohami vyloženými na stole.
03.10.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13390 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po vedľajších cestách II - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko
Začalo sa to niekedy počas dlhých zimných večerov, keď sa v podvedomí človeka prejavovali motoabstinenčné príznaky a tak sa ich snažil zaháňať snorením na nete po rôznych cestopisoch a tak.
24.09.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6166 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil záverečného deviateho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na Masarykovom okruhu v Brne. V triede 125 SP náš jazdec Michal Puškár bojoval o titul šampióna.
18.09.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 25150 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Dva mesiace s alarmom Sentinel 1100 Moto
Po dvoch mesiacoch užívania motoalarmu Sentinel 1100 Moto som pripravený podeliť sa s vami o svoje dojmy a skúsenosti.
11.09.2006 - large Čitatelia: 20709 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti
Po rokoch bastlenia rôznych alarmov, imobilizérov a podobných viac či menej funkčných znemožňovačov pohybu mojej motorky som sa nakoniec rozhodol nahradiť hand-made alarm niečím lepším.
11.09.2006 - ernesto Čitatelia: 14095 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzsko, Španielsko, Portugalsko
Rád by som sa s vami podelil o cestu, ktorú som absolvoval od 24. 6. do 12. 7. po Európe, počínajúc a končiac Bratislavou. Vzhľadom na to, že nie som nijaký slohár, bude to len v bodoch resp. budem písať len kade som prechádzal, je toho naozaj veľa, ale fotky vám asi budú príjemnejšie.
10.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11269 [Šport - Motocross]

Svetová špička FMX na Slovensku - Nokia Freestyle motocross 2006
Veru tak, prvé podujatie tohto druhu na Slovensku utieklo ako voda.
05.09.2006 - campa Čitatelia: 32826 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha BT1100 Bulldog
Toho, kto prečíta tých 15 písmen 4 čísla, alebo takmer každého, napadne otázka PREČO??? Napadlo ma to. Trochu náhoda, potom smola, keď som si ju našiel v zime u Motúza v bazáre a zrazu bola preč, keď som si ani nestihol dať peniaze na jednu kopu. A teraz tá nová možnosť tu bola zas. Náhoda? Nie je ich veľa. Takmer žiadna. Tak prečo práve BT1100? Vrátim sa k tomu prečo, ale až na konci.
04.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8956 [Šport - Enduro]

GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006
Endurácka udalosť roka na slovensku, preteky svetového šampionátu enduro v Krompachoch skončili. V predstihu tu získal David Knight titul majstra sveta v triede Enduro 3. Darilo sa aj Slovákom.
03.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10265 [Šport - Enduro]

Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou
Pre tých, ktorí si nechali újsť jedinečnú príležitosť vidieť na vlastné oči svetovú špičku endura, prinášame krátku reportáž z prvého dňa týchto náročných pretekov.
01.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 22651 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Nokia Freestyle Motocross 2006
Za účasti svetovej špičky sa 9. septembra v priestoroch Incheba open Air Bratislava uskutoční prvá Freestyle Motocross show na Slovensku.
Predchádzajúce | 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!