Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5251 až 5265 z cekového počtu: 5365.
30.12.2004 - pallika777 Čitatelia: 11172 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Potulky severným Maďarskom
Výletík pod krycím názvom „Potulky severným Maďarskom“ sme nijako zvlášť neplánovali. Návrh padol z dodoKE-ovej strany, že nás bude sprevádzať severnou časťou Maďarska. Dohodli sme sa telefonicky a o 11:00 sme sa pomaly zbierali na čerpacej stanici pri hraniciach s Maďarskom.
20.12.2004 - Scarp Čitatelia: 30525 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 - úprava
Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...
08.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 173073 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako prežiť na cestách bez ujmy na zdraví
Určite je mnoho skúsenejších než ja, ale nič nepíšu. Tak sa vám pokúsim priblížiť, ako s Gabikou prežívame dlhé kilometre od domova.
16.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13784 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

2x Jesenná Úhorná
Pôvodne sa tento článok mal volať Potulky po severnom Maďarsku 2. 2 preto, lebo po severnom Maďarsku sme sa už túto sezónu túlali a na článku sa už pracuje (však pallika :-)) ) Nakoniec však z Maďarska nič nebolo a ostali sme "len" na rodnej hrude.
08.10.2004 - OMtuning Čitatelia: 20240 [Vaše stroje - Moja úprava]

Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:)
Každý má svoj štýl. Každý má svoj cieľ. Každý je jedinečný...:)
27.09.2004 - Tomxx Čitatelia: 205985 [Technika - Dobré Rady]

10 mýtov o syntetických motorových olejoch
Syntetické motorové oleje sú dlho objektom početných mylných predstáv laickej aj odbornej verejnosti. Veľa ľudí, vrátane mechanikov, je z týchto pretrvávajúcich mýtov popletených.
17.09.2004 - Pa3ck Čitatelia: 14904 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Europa Tour 2004 26.07.2004 - 08.08.2004
Od začiatku apríla som pripravoval okolie na 3-oj týždňovú dovolenku v strede leta. Cez inet som zverejnil inzerát na zamýšlaný výlet po Európe. Ozvala sa mi Kamila z Ml. Boleslavy (Suzuki GS500) a neskôr aj Jaro (Honda VFR) z Popradu. Všetko bolo pripravené na 19.7.2004.
03.09.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13163 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu
Mám rád ten večer, keď pripravujem mašinu na nasledujúci deň. Ten deň D keď vyrážam niekam na cesty, na dovolenku, na zraz alebo len tak na víkend. Tento večer bol však trochu iný...
02.09.2004 - Lubika Čitatelia: 6248 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Maďarský zraz-North Side MC
Po nekonečných dohadoch o aký zraz vlastne ide, som v sobotu (24. 07) vyrazila smerom na Štúrovo. Prechod cez hranice bol samozrejme bezproblémový, horšie bolo nájsť miesto činu.
23.08.2004 - dodoKE Čitatelia: 16224 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
Ťažko dať názov článku, lebo charakterizovať tento výlet jedným názvom je nemožné. Tak si skúste vybrať: lajno tour, jama tour, štvorprúdovka tour, zoo tour, contrast land tour...
10.08.2004 - papaya Čitatelia: 9067 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Počúvadlo 2004
Nebudem hodnotiť zraz alebo lepšie bude asi nazvať to stretnutím priaznivcov a vyznávačov mototurizmu. Pretože som nebol platným mototuristom a motorkárom :)) Nebol by asi môj názor dostatočne subjektívnym a na druhej strane som dôležité akcie ako spoločný výjazd a následne opekačku blicol, takže môžem len hádať čo sa tam dialo, že zajačiky? ;-) Chcem vám len tuto podľa mňa celkom vydarenú akciu prerozprávať tak ako som ju prežíval ja.
04.08.2004 - Dempsey Čitatelia: 12243 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka na chorvátskych ostrovoch - 25.7 - 31.7.
(Nováky - Nitra - Nove Zámky - Komárno SK/HU - Gyor - Czorna - Szombathely - Redics HU/SLO - Mursko Sredisce SLO/HR - Varaždin - Zagreb - Karlovac - ostrov Krk - Sužan -mesto Krk - Punat - Dobrijn - ostrov Cres -mesto Cres - Osor - Punta Križa - kemp Baldarin - ostrov Lošijn -mestá Mali Lošijn - Veli Lošinj a späť )
30.07.2004 - jjaro Čitatelia: 11310 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity 22. - 25. 7. 2004
Ako sme s Brendou a Varanom bleskurýchle pokorili Jochy.
29.07.2004 - Retro Čitatelia: 18363 [História]

Smutný rok 1969 - Bill Ivy, František Boček a Tibor Deliman
V týchto dňoch ubeho už 35 rokov od tragédií, ktoré poznamenali československý motocyklový šport. Myslím, že je vhodné pripomenúť si jazdcov , na ktorých sa už skoro zabudlo, ale vo svojej dobe to boli hviezdy.
23.07.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22036 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov
Tak a je tu čas na ďalšie stretnutie všetkých priaznivcov servera motoride.sk. Tentoraz sa miesto stretnutia na žiadosť niektorých z Vás posúva mierne na východ. Takže sa uvidíme v Dolnej Strehovej...
Predchádzajúce | 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!