Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1651 až 1665 z cekového počtu: 2304.
26.03.2010 - volodaj Čitatelia: 7052 [Šport - Motocross]
Countrycross.sk motocross cup - seriál hlavne pre hobby jazdcov
Na Slovensku konečne vznikol seriál závodov pre hobby jazdcov. Nakoľko sme tu nič také nemali a v susednom Česku takéto podujatia fungujú už pekných pár rokov, rád by som vám tento seriál predstavil a prečítal si v diskusii vaše názory a zistil predbežný záujem.
22.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7442 [Šport - Rally]
Italian Baja 2010 v cieli, Jaro Katriňák odstúpil, Roman Malovec obsadil 16. miesto
V nedeľu sa v taliansku jazdil záverečný deň preteku Italian Baja 2010. Jaro Kariňák dokázal že aj na štyroch kolesách to vie, ale doplatil na nešťastnú závadu, keď prehrial brzdy a musel odstúpiť. Roman Malovec pokračoval vo vyrovnanom výkone a úspešne dotiahol svoju prvú Baju do cieľa.
21.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3492 [Šport - Rally]
Italian Baja 2010 2. súťažný deň smolný pre Jara Katriňáka
Dnes sa v taliansku jazdil špeciál pomenovaný po Dakarskej Legende Edim Oriolim. Kým Jara Kariňánka trápili technické problémy na trati špeciálu, Roman Malovec podal vyrovnaný výkon bez zbytočných jazdeckých chýb.
19.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5132 [Šport - Rally]
Italian Baja 2010 - Environ Imidjex team po prvej etape, Katroš piaty!
Jaro Katriňák sa opätovne postavil na štart pretekov európskej série Baja, tentoraz však na štyroch kolesách a pod taktovkou Environ Imidjex tímu. Osedlal štvorkolku Can-am a spolu s Romanom Malovcom dnes absolvovali prvú etapu preteku Italian Baja v talianskom Pordenone.
24.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9279 [Šport - Ostatné]
Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami
Sobotňajšia noc v Steel Aréne patrila lietajúcim šialencom. Kto ostal doma môže ľutovať, bolo sa veru na čo pozerať.
21.01.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12964 [Šport - Ostatné]
Rozhovor: Libor Podmol tesne pred Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010
Košická Steel Aréna sa v týchto chvíľach mení, z ľadovej plochy sa stáva plocha hlinená a stavajú sa rampy pre už tretí ročník lietajúcich šialencov na motorkách
20.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5650 [Šport - Rally]
Video: To najlepšie z Dakaru 2010
Organizátori rally Dakar pripravili súbor tých najkrajších záberov z tohtoročnej rally. Okrem toho si môžte v tomto článku pozrieť aj najkrajšie zábery z jednotlivých etáp.
18.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4367 [Šport - Rally]
Dakar 2010 v cieli, krátky súhrn
Druhý ročník latinsko-americkej rally Dakar už skončil. Cieľa rally sa dočkalo 88 motorkárov, 14 štvorkolkárov, 57 posádok automobilov a 28 posádok kamiónov.
16.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5418 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 14.etapa, Santa Rosa - Buenos Aires. Števo celkovo trinásty!
Posledných 707 kilometrov dnes čakalo jazdcov na ceste do cieľa rally Dakar. Meraný úsek meral 206 kilometrov.
15.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4102 [Šport - Rally]
Dakar 2010 13.etapa, San Rafael - Santa Rosa. Števo sedemnásty
Predposledná etapa tohtoročnej rally Dakar merala 725 kilometrov z toho 368 kilometrov bolo meraných. Dnes mali jazdci hádam poslednú šancu nejako väznejšie zmeniť svoje postavenie v rebríčku.
14.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4455 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 12.etapa, San Juan - San Rafael. Števo tesne za Top10 !
Jazdcov dnes čakala najdlhšia etapa v tomto ročníku rally Dakar. Celkovo mala etapa 796 kilometrov z toho 476 bolo meraných. Meraný úsek bol ale sčasti predelený presunom po asfalte.
13.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4223 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 11. etapa, Santiago - San Juan. Števo dvanásty!
Jazdci dnes opustili Čile a vrátili sa do Argentíny. Počas dnešnej jedenástej etapy museli motorkári prejsť 434 kilometrov. S časom si to rozdali na meranom úseku dlhom 220 kilometrov. Doplnené info KM-Racing
12.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4484 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 10.etapa, La Serena - Santiago. Števo Svitko šestnásty
Jazdci sa dnes rozlúčili s púšťou Atacama a privítali ich technické pasáže na cestičkách v horách. Celkovo prešli 586 kilometrov z ktorých bolo 238 meraných.
11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4129 [Šport - Rally]
Dakar 2010 - 9.etapa Copiapo - La Serena. Števo celkovo štrnásty!
Dnešnú etapu postihlo skracovanie. Jazdci prešli 354 kilometrov ale iba 170 bolo meraných. Zmena bola zapríčinená častými hmlami v okolí Copiapa.
11.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4480 [Šport - Ostatné]
Freestyle Motocross plný prekvapení už onedlho v Košiciach
Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po tretí raz koná v košickej Steel aréne, je tento rok plná zmien a prekvapení.
Predchádzajúce | 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















