Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1666 až 1680 z cekového počtu: 2299.
04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4081 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 3. etapa - La Rioja - Fiambala
Po prvý krát, v tomto ročníku rally Dakar, sa súťažne stretli na jednej trati všetky kategórie súťažiacich. 441 kilometrov začalo 259 km dlhou spojovačkou a následným 182 km meraným úsekom, najkratším v tohtoročnej sérii. Súťažiaci sa museli popasovať s piesočnými dunami, no snáď ich potešilo to, že bivak vo Fiambale bol priamo v cieli etapy.
03.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4640 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 2. etapa – Cordoba – La Rioja (Upravené info)
Dnes jazdcom na motorkách a štvorkolkách naservírovali 626 kilometrov, z toho 294 km bol meraný úsek. Etapy boli tak isto ako včera rozdelené pre moto/quad a iná trasa pre autá. Terén však bol pre všetkých rovnaký. Išlo sa sčasti po trasách WRC, takže o drsné skalnaté cesty nebola núdza.
02.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3904 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 1. etapa – Colon-Cordoba
Dnešná etapa si vyžiadala zmenu trasy. Vďaka miestnym záplavám nebolo možné prekročiť niektoré brody . Z bezpečnostných dôvodov preto organizátori pozmenili trať. Z tohto dôvodu bol prvý meraný úsek pre motocykle a štvorkolky, skrátený na 168 km(pôvodne 219 km), a pre automobily a nákladiaky, na 199 km (pôvodne 251 km).
01.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4080 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - prvý deň iba presun
Po štartovnom ceremoniály, na ktorom sa zúčastnilo viac než 300 000 ľudí z Buenos Aires, súťažiaci rely Dakar opustili Buenos Aires a zamierili do prvého bivaku. To bude miesto, odkiaľ zajtra ráno, odštartujú na svoju prvú rýchlostnú skúšku.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3481 [Šport - Rally]

Dakar 2010 začína
32. ročník Dakaru je pre prvých pretekárov už realitou. Hlavne pre tých, ktorí už absolvovali technické prebierky. Po troch dňoch zhromažďovania a formalít sa jazdci a posádky vysporiadajú s prvou etapou práve na Nový rok.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2518 [Šport - Rally]

KTM-ky na Dakare pokračujú
Aj napriek absencii oficiálneho teamu KTM pre nedávne nejasnosti v pravidlách, bude značka KTM určite prítomná na Rely Dakar 2010. Faktom je, že viac ako polovica jazdcov zo štartovného poľa motoriek prenechala svoju dôveru inžinierstvu 'Ready to Race' motoriek od KTM.
15.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5159 [Šport - Ostatné]

Predstavujeme pretekárov zo Sony Eriscsson Freestyle Motocross 2010 - 1. časť
Postupne vám predstavíme všetkých pretekárov, ktorých budete môcť vidieť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v košickej Steel aréne 23. januára 2010. Prví dvaja sú Steve Mini z Austrálie a Marcelo Simoes z Brazílie.
03.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13062 [Šport - Ostatné]

Video: Štvorkolky Can-am v Rumusku s Jarom Katriňákom
Prednedávnom sme vám predstavil štvorkolky Can-am na akcii v Rumusku. Teraz vám prinášame akčné video z jazdenia v tejto destinácii a to dokonca pohľadom zo štvorkolky, ktorú sedlal okrem iných aj Jaro Katriňák.
02.12.2009 - WILLY Halmeš - blekac Čitatelia: 7355 [Šport - Ostatné]

PIONIER CUP a PITBIKE CUP 2009/2010
FÉNIX Motoklub Nitra OZNAMUJE !!! - konanie už siedmeho ročníka RETRO-MOTO seriálu PIONIER CUP a prvého ročníka PITBIKE CUP
01.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9965 [Šport - Rally]

Štefan Svitko sa na Dakar 2010 pripravoval na "Slovenskej Sahare"
Mnohých z nás fanúšikov Dakaru potešila informácia, že na štarte nastávajúceho ročníka uvidíme aj Štefana Svitka. Prinášame vám fotografie z jeho prípravy na pieskoch na Záhorí.
26.11.2009 - psycho Čitatelia: 5450 [Šport - SuperMoto]

Lacné Supermoto závody pre všetkých, ktorých okúzlilo driftovanie.
Radi by sme posunuli tento prekrásny šport o kúsok ďalej a priblížili ho hlavne tým najmladším.
26.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3926 [Šport - Rally]

Dakar 2010 s dvojicou Slovákov
Niečo vyše mesiaca nás delí od štartu 32 ročníka najpopulárnejšej rally na svete - Rally Dakar 2010. Presne 1. januára sa v uliciach Buenos Aires začne púštne šialenstvo a jeho účastníci budú mať pred sebou 15 etáp v náročných podmienkach.
21.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7564 [Šport - Motocross]

Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu!
Organizátori akcie Sony Ericsson Freestyle Motocross pripravili pre fanúšikov ďalšie prekvapenie.
08.11.2009 - motoracingsk Čitatelia: 6642 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Valencia - 17.kolo
Španieli ovládli záverečné tohoročné preteky Majstrovstiev sveta cestných motocyklov: preteky 125 ccm vyhral Julian Simon, štvrťlitrom dominoval Hector Barbera, najrýchlejším jazdcom triedy MotoGP bol Dani Pedrosa. Posledným Majstrom sveta v histórii triedy 250 ccm sa stal Hiroshi Aoyama.
04.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4231 [Šport - Cestné Motocykle]

Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov 2009 Španielsko, ALBACETE
V dňoch 30.10. - 01.11.2009 sa na rýchlostnom okruhu v ALBACETE uskutočnili tohtoročné Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov v triedach SUPERSTOCK 1000, 125GP a SUPERSPORT.
Predchádzajúce | 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!