Anketa:
Predstavujeme pretekárov zo Sony Eriscsson Freestyle Motocross 2010 - 1. časť
ZdieľaťPridané: 15.12.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5113 [Šport - Ostatné]
Postupne vám predstavíme všetkých pretekárov, ktorých budete môcť vidieť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v košickej Steel aréne 23. januára 2010. Prví dvaja sú Steve Mini z Austrálie a Marcelo Simoes z Brazílie.
Sú to pretekári, ktorí vás budú svojimi trikmi zdvíhať zo sedadiel arény. Nezabudnite využiť akciovú cenu vstupenky len za 21,90€ do všetkých sektorov, ktorá trvá iba do Vianoc!
Marcelo Simoes
![]() |
Priamo z horúcej Brazílie z mesta Sao Paulo budete mať možnosť vidieť Marcela a jeho šialené triky! Marcelo je najlepším brazílskym pretekárom a my vám ho predstavujeme ako ďalšieho z radu sľúbených nových pretekárov, ktorých ste na Slovensku ešte nemali možnosť vidieť!
![]() |
Marcelo Simoes odštartoval svoju freestyle motocrossovú kariéru v roku 2004. Je to najlepší brazílsky freestyle motocrossový jazdec, ktorý svoje prvenstvo potvrdil víťazstvom národných FMX Majstrovstiev v roku 2007 a 2008. Marcelo disponuje širokou škálou ťažkých oldskúlových FMX trikov ako sú tsunami, holy grab, 9-O-clock alebo the Mase Twist. V roku 2008 sa po prvýkrát objavil na pretekárskej dráhe IFMXF v rámci NIGHT of the JUMPs / Svetový šampionát vo Freestyle Motocrosse, kde skončil na ôsmom mieste a stal sa tak vôbec prvým Brazílčanom, ktorému sa podarilo nazbierať body v rámci svetového šampionátu.
Steve Mini
![]() |
Prvýkrát na Slovensku budete môcť vidieť Austrálčana, ktorý predvádza backflipy (saltá vzad) na motorke s rôznymi kombináciami.
![]() |
Steve Mini odštartoval svoju freestyle motocrossovú kariéru v roku 2001. Od roku 2003 je členom Showtime Yamaha FMX Team a od roku 2005 je tiež členom Crusty Demons, ktoré sa stalo najúspešnejším živým tour prenosom v Austrálii a na Novom Zélande. Aj napriek tomu, že súťažná scéna v Austrálii a na Novom Zélande nie je veľká, Steve vždy zaujal TOP 5 miest všetkých súťaží, ktorých sa zúčastnil. V roku 2008 sa po prvýkrát zúčastnil súťaže NIGHT of the JUMPs. Dnes je už jedným z desiatich stálych jazdcov v rámci Svetového šampionátu FIM vo Freestyle Motocrosse. Steve je predovšetkým dobrý vo svojich ťažkých trikoch ako flipcombos a triple combo.
![]() |
Pridané: 15.12.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami - Redakcia
- Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu! - Redakcia
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Atraktívny sprievodný program Sony Ericsson Freestyle motocross show bude plný extrémnych kúskov, odvahy, šialenstva a krásy - Redakcia
- Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák! - Redakcia
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Prípravy na akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings - Do Steel arény naviezli 700 ton hliny! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!