Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1096 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30968
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18200)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12768)

Články - Šport

Zobrazujem články 2041 až 2055 z cekového počtu: 2299.

07.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 4860 [Šport - Rally]

-

Dakar 2007 - Jaro dostal penalizáciu

Podľa oficiálnych stránok dakarskej rely bol náš Jaro Katriňák penalizovaný.

 

07.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 4595 [Šport - Rally]

-

Dakar 2007, 2. etapa: Portimao - Malaga. Naši si polepšili

Dakar dnes pokračoval krátkou, bezmála 70-kilometrovou meranou etapou, na ktorej si polepšil hlavne Ivo Jakeš.

 

06.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 4432 [Šport - Rally]

-

Dakar 2007, 1. etapa: Lisabon - Portimao. Yamahy to natreli KTM

29. ročník dakarskej rely už beží naostro.

 

02.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9257 [Šport - Rally]

-

Katriňák, Jakeš a ich tím smerujú do Lisabonu

Dnes krátko po dvanástej opustili Bratislavu všetci členovia slovenskej časti Mol Dakar tímu.

 

19.12.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6784 [Šport - Rally]

-

Katroš a Jakeš pripravení na Dakar 2007

Na včerajšej tlačovke títo dvaja páni potvrdili plnú pripravenosť na 29. ročník dakarskej rely.

 

23.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7297 [Šport - Šesťdňová]

-

Zaujímavosť zo šesťdňovej - Švédske ženské trio na ISDE 2006

Po minuloročnej šesťdňovej v Považskej Bystrici sa populárny ženský enduro tím (SWET) postavil i na štart tohtoročnej motocyklovej olympiády na Novom Zélande.

 

19.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6495 [Šport - Šesťdňová]

-

81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej skončený – Slováci udržali krok so svetovou špičkou!

Záverečným motokrosom počas šiesteho súťažného dňa bol ukončený 81.ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Na Novom Zélande.

 

18.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4993 [Šport - Šesťdňová]

-

Predposledný súťažný deň I.S.D.E. 2006 – trápenie jazdcov s počasím a náročnou traťou!

81. ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže má za sebou predposledný – piaty súťažný deň. Slovenský trophy tím je i naďalej na 8. mieste v priebežnom poradí, pričom zvýšil náskok na deviatu Veľkú Britániu.

 

17.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8165 [Šport - Šesťdňová]

-

Štvrtý náročný deň na ISDE 2006 – naši postúpili na 8.miesto!

Účastníci 81. ročníka Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže majú už za sebou veľmi náročný štvrtý súťažný deň. Napriek tomu naša šestica jazdcov trophy tímu postúpila v priebežnom poradí o jednu priečku, keď predbehli tím Veľkej Británie i keď len o 1 sekundu.

 

16.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4919 [Šport - Šesťdňová]

-

Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006

81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže má za sebou tretí súťažný deň. Slovenský trophy tím je v priebežnom poradí stále na deviatom mieste, ale stiahli sme časovú stratu na Veľkú Britániu len na 9 s. a od 10. Američanov nás delia viac ako 2 minúty.

 

15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5434 [Šport - Šesťdňová]

-

Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste!

Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trophy tímu v priebežnom poradí na deviatom mieste.

 

15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5401 [Šport - Šesťdňová]

-

Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006

Jazdci slovenského reprezentačného trophy tímu na 81. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži majú za sebou náročný prvý súťažný deň.

 

07.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4917 [Šport - Šesťdňová]

-

Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland

Dňa 4. 11. 2006 odišla štrnásťčlenná výpravy Slovenskej motocyklovej federácie na tohtoročný 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej olympiády, ktorá sa uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande, v mestečku Taupo.

 

31.10.2006 - tomxx Čitatelia: 11663 [Šport - Enduro]

-

Mrotivo cup Skýcov 2006

Už tradične po poslednom oficiálnom závode sezóny nasleduje Mrotivo cup v Skýcove. Mnohí možno nevedia, ale Mrotivo je názov domáceho páleného, ktorého dúšok si musia všetci jazdci pred štartom vypiť. Nikto z jazdcov to s Mrotivom neprehnal, ale jeden pán to zrejme neodhadol a potom ostatných obšťastňoval svojou prítomnosťou. Ale nie o tom som chcel...

 

25.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8582 [Šport - Šesťdňová]

-

SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006

Na základe rozhodnutia Medzinárodnej motocyklovej federácie FIM sa tohtoročný 81. ročník šesťdňovej motocyklovej súťaže (I.S.D.E 2006), ktorá je neraz nazývaná i motocyklovou olympiádou, uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande – Lake Taupo.

 

| 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »