Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1340 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28431
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16942)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11489)
Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač

Katroš a Jakeš pripravení na Dakar 2007

 Zdieľať

Pridané: 19.12.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6637 [Šport - Rally]

Na včerajšej tlačovke títo dvaja páni potvrdili plnú pripravenosť na 29. ročník dakarskej rely.

Seriál článkov - Dakar 2007:

| Seriál článkov: Dakar 2007 |

Slovenská účasť

40-ročný Jaro Katriňák a 32-ročný Ivan Jakeš budú v ďalšom ročníku ako jediní obhajovať slovenské farby. Pod hlavičkou maďarského Mol Dakar tímu pôjdu teraz s lepšou zmluvou, lepším zabezpečením a silnejšou technickou podporou – v sprievode budú mať vlastného technika a pomáhať bude aj Jarov brat Rasťo. V tíme s nimi budú ešte maďarskí jazdci Péter Kátai a János Dési a Rumun Emanuel Gyenes.

Naši budú sedlať jazdené KTM 660 Rallye. Jarova je po minuloročnom páde opravená, Ivo svoju kúpil na poslednú chvíľu v Maďarsku. Motor má výkon približne 70 koní, nádrže na benzín majú 40 litrov a vodná nádrž má objem 4 litre. Celková hmotnosť plnej motorky je necelých 215 kg a maximálka okolo 160 km/h (na Dakare je povolených 150 km/h). Oba stroje sú samozrejme vybavené potrebným príslušenstvom, ako napríklad držiakom na GPS a roadbook, sirénou Sentinelu (varuje vozidlo, ktoré sa k motorke priblíži na určitú vzdialenosť, aby sa predišlo zrážke) a tlmičom riadenia.

 Jaro Katriňák
Jaro Katriňák

 Ivan Jakeš
Ivan Jakeš

Ivan bude na Dakare štartovať prvýkrát. Na svojej motorke má najazdené dosť málo, ale vďaka skúsenostiam od Jara a ľudí z tímu to nevníma až tak tragicky. Do konca roka sa pravdepodobne motorky ani nedotkne, pretože nedávno bol zaočkovaný a má zakázanú fyzickú námahu.

Dakar 2007

29. ročník dakarskej rely odštartuje v portugalskom Lisabone netradične až 6. januára. Organizátor sa chváli nárastom počtu súťažiacich (takmer 250 motoriek, 190 áut a 90 kamiónov), rozšírením ich národností (Čína, Thajsko, Mauritánia, Mexiko – spolu 42 národností) a klesnutím ich priemerného veku (40 % má od 18 do 39 rokov). V kategórii motocyklov klasicky prevláda oranžová KTM, po nej Yamaha a Honda, ale aj Rieju, Husqvarna či Suzuki, na ktorej bude štartovať Čech Ivo Kaštan.

Jazdcov vraj bude čakať piesok už v európskych etapách a africká trať má byť drsnejšia než minuloročná. Ako zvyčajne, aj teraz bude počas šestnástich súťažných dní len jeden odpočinkový – sobota 13. januára v Atâre. Najdlhšia etapa má 817 km, najkratšia (poslednú vynímajúc) 458 km, celkovo má naplánovaná trať vyše 8700 km.

Etapy končiace v mestách Tichit a Timbuktu budú musieť súťažiaci prejsť bez asistenčných vozidiel svojich tímov a bivakovať sami. Motorkári budú mať naviac ešte jednu takúto etapu končiacu v oddelenom bivaku, v ktorom bude len stan s občerstvením, lekárska pomoc a jazdci budú môcť svoje stroje opraviť len vo vyhradenom priestore a len so svojím náradím.

Výsledky rely budú známe v sobotu 20. januára večer. Na ďalší deň sa pôjde etapa s názvom Veľká cena Ružového jazera, ktorá bude posledná a tieto výsledky neovplyvní.

 Trasa rely Lisabon – Dakar 2007 (časti trasy označené prerušovanou bielou farbou značia nemerané presuny, oranžová farba značí merané súťažné úseky)
Trasa rely Lisabon – Dakar 2007 (časti trasy označené prerušovanou bielou farbou značia nemerané presuny, oranžová farba značí merané súťažné úseky)

Rozpis etáp

  1. Lisboa - Portimão, 495 km (6. január 2007)
  2. Portimão – Málaga, 507 km (7. január 2007)
  3. Nador - Er Rachidia, 649 km (8. január 2007)
  4. Er Rachidia – Ouarzazate, 679 km (9. január 2007)
  5. Ouarzazate - Tan Tan, 775 km (10. január 2007)
  6. Tan Tan – Zouérat, 817 km (11. január 2007)
  7. Zouérat – Atâr, 580 km (12. január 2007)
  8. Oddychový deň v Atâre (13. január 2007)
  9. Atâr – Tichit, 626 km (14. január 2007)
  10. Tichit – Néma, 497 km (15. január 2007)
  11. Néma – Tombouctou, 615 km (16. január 2007)
  12. Tombouctou – Néma, 598 km (17. január 2007)
  13. Néma – Kayes, 746 km (18. január 2007)
  14. Kayes – Tambacounda, 458 km (19. január 2007)
  15. Tambacounda – Dakar, 576 km (20. január 2007)
  16. Veľká cena Lac Rose, 93 km (21. január 2007)

Budeme žiť Dakarom

Tak ako minulý ročník, aj teraz bude motoride.sk každý deň prinášať horúce dakarské správy z prvej ruky. Chalanom som osobne poprial zdar a verím, že tie správy budú iba pozitívne. Viac sa dočítaš po 6. januári.

 <b>Jaro a Ivo, veľa zdaru!</b>
Jaro a Ivo, veľa zdaru!

Pridané: 19.12.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2007:

| Seriál článkov: Dakar 2007 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: