ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zaujímavosť zo šesťdňovej - Švédske ženské trio na ISDE 2006

 Zdieľať

Pridané: 23.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7266 [Šport - Šesťdňová]

Po minuloročnej šesťdňovej v Považskej Bystrici sa populárny ženský enduro tím (SWET) postavil i na štart tohtoročnej motocyklovej olympiády na Novom Zélande.

 Team SWET. zľava: Paulina Anderson Vanja Kollmann a Jessica Jonsson
Team SWET. zľava: Paulina Anderson Vanja Kollmann a Jessica Jonsson

Spočiatku sa im darilo dobre, no tretí súťažný deň bol osudným pre jednu z trojice dievčat Paulinu Andersson. Paulina mala veľké problémy na jednej zo sekcie veľmi náročnej trati, kde chytila 12 min. penalizáciu a z tohto dôvodu došla s viac ako hodinovým sklzom po svojom čase.

Mediálny zástupca SWET (Swedish Womens Enduro Team) a švédskeho armádneho tímu Magnus Josefson povedal: „Toto je Paulinina prvá šesťdňová, ešte sa len učí a iste to bude lepšie na budúcoročnej ISDE v Čile. Je to začiatok nášho päťročného plánu, po Považskej Bystrici je to druhý krát čo má Švédsko ženský tím na ISDE a samozrejme plánujeme štart i v Čile.“

„Ľudia nás už poznajú. Tak ako minulý rok na Slovensku i tu na Novom Zélande chodia za nami a držia nám palce. Zostávajúce dve členky tímu Vanja Kollman a Jessica Jonsson pokračujú.“

Vanja Kollmann taktiež vyslovila názor, že trať s takým množstvom jazdcov je nie len pre ňu veľmi náročná, ale podľa jej slov ešte má dosť síl na ďalšie súťažné dni.

Vanja Kollmann je Majsterskou Európy v endure žien a Jessica Jonsson je majsterkou Švédska v ženskom endure.

 SWET, Jessica Jonsson, výmena pneumatiky
SWET, Jessica Jonsson, výmena pneumatiky

 SWET, Vanja Kollmann
SWET, Vanja Kollmann

Zdroj: SMF

My už len doplníme, že v celkových výsledkoch klubovej súťaže obsadil tím SWET 104 priečku, z celkového počtu 135 kvalifikovaných tímov. To je slušný výsledok vzhľadom na fakt, že posledné 3 dni už Paulina nepokračovala.

Pridané: 23.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »