Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 2101 až 2115 z cekového počtu: 2304.
04.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4755 [Šport - Rally]
Dakar 2006 - Katriňák desiaty!
Jaro si stále polepšuje, v celkovom poradí je po piatej etape desiaty.
03.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4521 [Šport - Rally]
Dakar 2006 - Katriňák si polepšil!
Jarovi Katriňákovi sa darí stále viac - vo štvrtej etape skončil trinásty.
02.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6066 [Šport - Rally]
Dakar 2006 – v tretej etape Katriňák na 15. mieste!
Prvá africká etapa dakarskej rely bola pre nášho Jara Katriňáka úspešná.
01.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 5336 [Šport - Rally]
Dakar 2006 odštartovaný!
Na Silvestra bol v portugalskom Lisabone odštartovaný 28. ročník dakarskej rely. Už sme spomínali, že medzi súťažiacimi je aj náš Jaroslav Katriňák.
15.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23424 [Šport - Rally]
Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Dakare 2006
Ako sme už avizovali, Jaroslav Katriňák bude štartovať v nadchádzajúcom ročníku rely Lisabon – Dakar. O motorke, prípravách a Dakare sme sa s Jarom tento víkend porozprávali v sídle firmy Environ servis vo Vranove nad Topľou, kde sa Jaro na Dakar pripravuje.
29.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 21853 [Šport - Enduro]
Zomrel Jozef Chovančík
Po náhlych zdravotných problémoch v nočných hodinách zo soboty na nedeľu zomrel Jozef Chovančík (nar. 25. 1. 1956).
28.11.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 9025 [Šport - Rally]
Slovenská účasť na Dakare potvrdená!
Priamo od Jara Katriňáka sme sa dozvedeli, že jeho účasť na 28. ročníku rely Lisabon - Dakar 2006 je po niekoľkých mesiacoch neistoty konečne potvrdená.
25.11.2005 - tomxx Čitatelia: 19305 [Šport - Ostatné]
Countrycross na Novej Lehote
Či už chcete alebo nie, priblížim vám atmosféru neoficiálnych "gulášových" crosscountry pretekov. Oproti akciám organizovaným SMF je tu uvoľnenejšia atmosféra, väčšina jazdcov to neberie smrteľne vážne. Akcie často nebývajú v známych lokalitách, čo im ale neuberá na krásne ani na náročnosti. Nikto nepotrebuje licenciu, môže odštartovať ktokoľvek, na čomkoľvek. Výstroj podľa SMF nie je povinná, ale každý myslím chápe, že je nutná. Ale skúsme konkrétne...
19.11.2005 - Bambulo1 Čitatelia: 26113 [Šport - Ostatné]
Pionier cup
Važení, vitajte v 70–tych rokoch, opäť sa okolo preháňajú pioniere ako za čias, keď boli naši dedovia mladí o otcovia boli ešte deti. Mnohí z vás určite začínali svoju motorkársku kariéru na tom uhučanom a dymiacom „chrchlovi“...
17.10.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 20493 [Šport - Enduro]
Country Cross Družstevná pri Hornáde - 23.10.2005
Pozvánka na Country Cross Družstevná pri Hornáde.
20.09.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11659 [Šport - Šesťdňová]
Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku
Tento víkend vyvrcholil v Považskej Bystrici jubilejný 80. ročník medzinárodnej šesťdňovej súťaže ISDE. Na finálovom motokrose v národnom krosovom centre vo Sverepci sme nemohli chýbať.
15.09.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19169 [Šport - Šesťdňová]
Šesťdňová sa začala
80. ročník medzinárodných majstrovstiev sveta v endure sa naplno rozbehol v Považskej Bystrici.
26.08.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 18158 [Šport - Šesťdňová]
Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku.
Už len zopár dní ostáva do štartu Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže, ktorá sa uskutoční tento krát opäť na Slovensku. Je to najznámejšia, najlepšia a najťažšia súťaž „enduro“ sezóny, preto si určite zaslúži aspoň trochu našej pozornosti, hlavne keď ju máme doma.
15.08.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11709 [Šport - SuperMoto]
Wild Bike Day 2005
Horúci asfalt, studené pivo a duniace motory. Aj takto to vyzeralo v poslednú júlovú nedeľu v Prešove, kde sa konal další ročník podujatia s názvom Wild Bike Day 2005.
Išlo o medzinárodné majstrovstvá Slovenka v SUPERMOTO.
29.07.2005 - R1ado Čitatelia: 8306 [Šport - Cestné Motocykle]
Masaker na okruhu v Moste...
Asi rok a pol bez pádu!!! Jazdíme iba na okruhoch s partiou podobných šialencov... A každý z nich občas padol, alebo to rezol „kačírkom“, len ja nič. Jazdil som a nepadal. Vyše roka a pol. Už sme sa všetci čudovali... Až prišiel pretek v Moste 10.7. a ja som nemohol chýbať v hromadnom páde ôsmich jazdcov hneď v prvej zákrute po štarte :)
Predchádzajúce | 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















