Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2455 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18109)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12670)

Články - Šport

Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 2299.

06.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 55733 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 5. etapa skrátená - favoriti aj Sviko blúdili, Jakeš po páde odstupuje, Sunderland novým lídrom - Tupiza - Oruro

DOPLNENÉ: Predbežné výsledky po skrátení etapy, nové foto. 07:33 - Zhrnutie etapy od Števa Svitka: zima, dážď, veľmi nebezpečná trať, na začiatku etapy prestala fungovať zadná brzda. Nemohol ísť rýchlo + blúdenie bol rád, že etapa bola skrátená, lebo vraj bez zadnej brzdy to išlo veľmi zle. V bivaku zistili že sa ulomila brzdová hadička.

 

05.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67886 [Šport - Rally]

-

ZMENA: Dakar 2017 – V 4. etape vypadol Price, jazdci Hondy penalizovaní - Svitko tretí!, Jakeš 11-ty - San Salvador de Jujuy - Tupiza

DOPLNENÉ: Výsledky po uznaní protestu Števa Svitka a po PENALIZÁCIÁCH, nové foto, viedo.
Štvrtá etapa bola dramatická. Po páde kvôli zraneniu odstúpil minuloročný víťaz Toby Price a neskôr aj talian Alessandro Botturi. Naši jazdili veľmi dobre Štefan Svitko vyjazdil 5-te a Ivan Jakeš 16-te miesto v etape. Števovi naviac organizátor uznal protest z včerajšej etapy. Obaja jazdci si polepšili i celkovo: 4. Štefan Svitko, 14. Ivan Jakeš.

 

04.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 50926 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 3. etapa - Barreda predviedol husársky kúsok, našim sa až tak nedarilo - San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

DOPLNENÉ: Výsledky foto a video.
Dnešná dramatická etapa má len jediného víťaza - Joan Barreda Bort vyhral s veľkým náskokom a druhému jazdcovi nadelil 13 a pol minúty. 2. Sam Sunderland, 3. Pierre Renet. Po chybe na začiatku etapy výrazne stratil doterajší líder Toby Price - v cieli až 9-ty so stratou takmer 23 min. Štefan Svitko šiel dobre no zaváhal v druhej polovici a v cieli stráca 27:41 no napriek tomu by sa mohol udržať v TOP10, Ivan Jakeš prišiel do cieľa so stratou 34:39 a mohol by sa zmestiť do TOP20.

 

03.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38982 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 2. etapa po penalizáciách - Svitko 6, Jakeš 17, do čela ide Price - Resistencia - San Miguel de Tucumán

DOPLNENÉ: Výsledky po penalizáciách, foto a video.
Obaja slovenskí jazdci si dnes svoje pozície vylepšili. Štefan Svitko jazdil porovnateľne so svetovou špičkou a 6. miestom v etape sa posunul na 7. miesto v celkovom poradí. Ivan Jakeš dojazdil dnes 17-ty a celkovo mu patrí 18. priečka. Na čelo poradia sa vynikajúcou jazdou prepracoval Toby Price.

 

02.01.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21220 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 – 1. etapa pre Sherco, naši v cieli 14. Svitko, 31. Jakeš - Asunción - Resistencia

DOPLNENÉ: Výsledky etapy, foto a video.
Prvá etapa Dakaru 2017 sa konala po prvý krát na území Paraguaja. Špeciál mal len 39 km takže v cieli neboli veľké časové rozdiely. Poradie: 1. De Soultrait, 2. Garcia, 3. Brabec. Obaja Slováci prešli bezpečne cieľom 14. Štefan Svitko a 29. Ivan Jakeš. V tomto poradí sa postavia na štart zajtra.

 

01.01.2017 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8811 [Šport - Rally]

-

Dakar 2017 predo dvermi

Na dvere klope nový ročník Dakaru a zápas o trón v predstihu pokračuje. Hlavný boj opäť budú zvádzať značky KTM a Honda, za výdatnej asistencie Husqvarny, teda prefarbenej KTM.

 

22.12.2016 - Landal Čitatelia: 5728 [Šport - Rally]

-

Tréning S4RT na balkánskych šotolinách

Po dvoch odjazdených Croatia rally máme v Slovak4RallyTeam dôvernú znalosť terénov v okolí Šibeniku a Splitu. Práve v týchto oblastiach vedú každoročne trate tejto veľmi dobre zorganizovanej rally. Povrchy sú tu príjemne šotolinové s kamennými pasážami, ktoré však nedosahujú náročnosť napr. albánskych horských ciest. Offroad-cestičky sú hojne poprepletané a voľne prístupné. Preto sme si túto oblasť zvolili pre náš prvý balkánsky tréning.

 

21.12.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5885 [Šport - Ostatné]

-

Večer Majstrov SMF 2016 - prehľad majstrov SR 2016

V sobotu 17. decembra 2016 sa v Púchove uskutočnilo dekorovanie majstrov motocyklového športu za sezónu 2016. V rámci uvedeného slávnostného večera boli ocenení víťazi jednotlivých majstrovských tried všetkých šiestich disciplín SMF.

 

20.12.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3468 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Agentúra Slovakia Racing opúšťa Alpe Adriu, prichádza s novým šampionátom pre rok 2017

Slovenská motocyklová agentúra Slovakia Racing, ktorá bola tri roky promotérom šampionátu Alpe Adria, odstupuje od organizovania seriálu a prichádza s novým šampionátom, ktorý predstaví v krátkom čase.

 

03.12.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3008 [Šport - Ostatné]

-

7. ročník Gala večera FIM v Berlíne – dekorovanie majstrov sveta FIM 2016

V nedeľu, 27.11.2016 bol pre FIM výnimočný večer nakoľko sa v areáli známeho Tempodromu v Berlíne uskutočnil 7. ročník Gala večera FIM 2016. Podujatia sa zúčastnilo viac ako 600 hostí vrátane majstrov sveta motocyklového športu, ktorým boli na tomto večeri odovzdané oficiálne tituly za rok 2016.

 

01.12.2016 - Landal Čitatelia: 6514 [Šport - Rally]

-

Rally – to nie je iba Dakar

Svet motocyklových rally sa vo verejnosti často zamieňa so svetom Dakaru. Je to prirodzený dôsledok nesmiernej publicity, ktorá sa tejto najväčšej a najznámejšej diaľkovej rally sveta dostáva. Skutočnosť je však oveľa pestrejšia.

 

25.11.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8563 [Šport - Rally]

-

Štefan Svitko pred Dakarom 2017

Vo štvrtok 24.11.2016 prebehla tlačová konferencia, venovaná účasti Števa na Dakare 2017. Všetko sa udialo v Bratislave, v novej motokárovej hale MAX60 na Vajnorskej ulici.

 

22.11.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6213 [Šport - Rally]

-

Čo tak VESZPRÉM 2017?

Väčšina z motorkárov určite počula o HunGarian Baja. Zrejme najznámejšie preteky rally formátu v strednej Európe, jazdené v nekonečnom vojenskom priestore nad maďarským mestom Veszprém, majú svoje pevné miesto v moto kalendári. Výsledky sa zarátavajú do európskeho Baja šampionátu, kamióny a autá dokonca do svetového Cross Country seriálu. Tomu zodpovedá aj cena kua.

 

14.11.2016 - happy Čitatelia: 3550 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP - VC Valencie 2016 - Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Emotívny záver sezóny pre Lorenza, Mika Kallio na KTM nedokončil pretek.

 

14.11.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4623 [Šport - Ostatné]

-

Pionier cross Budimír 2016 - Celoslovenský seriál 8. kolo

Záverečný pretek celoslovenského pionier krosu sa tradične koná v Budimíri, obci pri Košiciach. Aj tento rok pripravili organizátori trať , stanovište pre časomeračov a prezentáciu, občerstvenie, vatru, proste všetko ako má byť. Nakoniec zlyhalo to, čo nebolo v ich moci – počasie.

 

| 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 |

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »