Anketa:
Večer Majstrov SMF 2016 - prehľad majstrov SR 2016
ZdieľaťPridané: 21.12.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5852 [Šport - Ostatné]
V sobotu 17. decembra 2016 sa v Púchove uskutočnilo dekorovanie majstrov motocyklového športu za sezónu 2016. V rámci uvedeného slávnostného večera boli ocenení víťazi jednotlivých majstrovských tried všetkých šiestich disciplín SMF.
Okrem víťazov sezóny 2016 boli ocenení i jazdci, ktorí v tomto roku získali významné umiestnenia v rámci medzinárodných podujatí FIM a FIM Európa, ako napr. Štefan Svitko za historicky najlepšie umiestnenie slovenského jazdca na prestížnej Rally Dakar 2016 – 2. miesto, ďalej Vladimír Kothay za zisk titulu vicemajstra v Európskom šampionáte v triale triedy Superseniorov, ďalej Katka Juríčková – prvá Slovenka, ktorá úspešne dojazdila náročnú šesťdňovú motocyklovú súťaž „ISDE 2016“, ktorá sa tento rok uskutočnila v Španielsku.
Počas Večera majstrov Slovenská motocyklová federácia ocenila i svojich členov za dlhoročný rozvoj motocyklového športu. V rámci tohto dekorovania boli odovzdané ďakovné plakety nasledovným členom SMF: Jarolím Mach, Viktor Beňo, Ladislav Šnegoň st., Milan Stoličný, Josef Brabec, Štefan Svitko st., Zlatoš Novosád, Peter Vencel, Juraj Szlama, Michal Puškár, Ján Zaťko, František Eckert, Irena Božeková-Belišová, Jiří Nechanický a Jaroslav Katriňák.
Na záver tretej časti dekorovania boli odovzdané plakety za úspešnú organizáciu FIM RALLY 2016 organizujúcemu klubu Riders Levice a VÚC Žilina za pomoc a podporu pri spomínanom podujatí.
Prehľad dekorovaných majstrov SMF za sezónu 2016:
Cestné preteky motocyklov
M SR 125 SP | 1. | Rauch Peter |
2. | Barus Adam | |
3. | Puškár Michal | |
M SR Supersport | 1. | Chomicz Jaroslaw (POL-licencia SMF) |
2. | Juda Dominik (CZE-licencia SMF) | |
3. | Grman Pavol | |
M SR Superstock 1000 | 1. | Hartl Marek (CZE-licencia SMF) |
2. | Zajíc Tomáš (CZE-licencia SMF) | |
3. | Dulík Radoslav | |
MM SR scooter Sport | 1. | Pipaš Marek |
2. | Havlín Filip | |
3. | Majerov Adam | |
MM SR Scooter Racing | 1. | Surányi Zoltán (HUN) |
2. | Kováč Denis | |
3. | Krejčí Andrej | |
MM SR scooter Open | 1. | Gudába Martin |
2. | Ondreák Péter (HUN) | |
3. | Stehlík Milan (CZE) | |
MM SR PW50 | 1. | Kovács Zoltán (HUN) |
2. | Kecskés Bence (HUN) | |
3. | Vincze Martin (HUN) | |
MM SR Mini GP | 1. | Hřava Miloslav (CZE) |
2. | Dovřák Tomáš (CZE) | |
3. | Honzák Ondřej (CZE) | |
MM SR Mini GP Pro | 1. | Barnabás Oláh (HUN) |
2. | Görbe Soma (HUN)Görbe Soma (HUN)Görbe Soma (HUN)Görbe Soma (HUN)Görbe Soma (HUN) | |
3. | Kačaba Peter |
Terénne preteky motocyklov
MM SR MX65 | 1. | Baltes Eduard |
2. | Kopták Stanislav | |
3. | Galandák Ľubomír | |
MM SR MX85 | 1. | Pala Tomáš (CZE) |
2. | Kraus Radim (CZE) | |
3. | Harcsa Márk | |
MM SR Junior | 1. | Antalič Jaroslav |
2. | Dvořáček Pavel (CZE) | |
3. | Struk Samuel | |
MM SR MX Open | 1. | Špičák Milan (CZE) |
2. | Bartoš Petr (CZE) | |
3. | Stloukal Petr (CZE) | |
MM SR MX2 | 1. | Jošt Šimon |
2. | Repčák Pavol | |
3. | Mudraninec Christofer | |
MM SR MX4 | 1. | Žerava Martin (CZE) |
2. | Černý Ivan | |
3. | Preis Vladimír | |
MM SR MX4+ | 1. | Pipich Peter |
2. | Ružička Bohdan (CZE) | |
3. | Klanica Bohumil (CZE) |
Enduro a rally
MM SR Absolútne | 1. | Haviar Marek |
2. | Ševela Miroslav | |
3. | Hostinský Thomas | |
MM SR E1 | 1. | Haviar Marek |
2. | Svitko Štefan | |
3. | Zahustel Jakub | |
MM SR E2 | 1. | Hostinský Thomas |
2. | Trávniček Petr (CZE - licencia SMF) | |
3. | Halgaš Patrik | |
MM SR E3 | 1. | Ševela Miroslav |
2. | Peterek Martin (CZE-licencia SMF) | |
3. | Šipikal Adam | |
MM SR Junior | 1. | Zahustel Jakub |
2. | Halgaš Patrik | |
3. | Belluš Branislav, ml. | |
MM SR Kadet | 1. | Hoferica Adrián |
2. | Giertl Martin | |
3. | Vierik Marek | |
MM SR Dorast | 1. | Ďurko Miroslav |
2. | Vanovčan Tomáš | |
3. | Šteffek Rastislav | |
MM SR Veterán | 1. | Gottvald Martin (CZE-licencia SMF) |
2. | Marenčák Jozef | |
3. | Kavský Rudolf | |
MM SR CC dvojíc | 1. | Svitko Štefan, Haviar Marek |
2. | Ševela Miroslav, Giertl Martin | |
3. | Štrbek Jaroslav, Zboran Tomáš |
Trial
MM SR absolútne | 1. | Kothay Vladimír |
A+B+C | 2. | Gurín Milan |
3. | Sordyl Šimon | |
MM SR junior | 1. | Marcina Tomáš |
2. | Mihalíček Daniel | |
3. | Alknis Nika (LV) | |
M SR žiak | 1. | Bálintová Nina |
2. | Szabó Samuel | |
3. | Podhradský Jakub |
Plochá dráha
MM SR PD | 1. | Tungate Rohan (Austrália) |
2. | Burza Stanislaw (Poľsko) | |
3. | Nissen Kenni (Dánsko) | |
Mototuristika | ||
M SR - bodovacia súťaž | 1. | Maga Peter |
2. | Durec Pavol | |
3. | Maga Pavol | |
M SR jazdkine - bodovacia súťaž | 1. | Božeková-Belišová Irena |
2. | Baginová Agáta | |
3. | Magová Dana | |
M SR šprint OPEN | 1. | Hrnčár Milan |
2. | Matejka Ján | |
3. | Herc Peter | |
M SR šprint Street 600 | 1. | Molčany Jozef |
2. | Palovský Filip | |
3. | Bokora Peter | |
M SR šprint Street 900 | 1. | Cerovský Ondrej |
2. | Plachý Stanislav | |
3. | Seko Ján | |
M SR šprint Street 1000 | 1. | Pető Viliam |
2. | Herc Peter | |
3. | Lalik Ján | |
M SR šprint Street 1000+ | 1. | Szabó Štefan |
2. | Szentadrassi Marian | |
3. | Smelko Jozef |
Vintage
MM SR vintage - A1 | 1. | Blight Peter (GBR - licencia SMF) |
2. | Šobáň Milan | |
3. | Kročka Marián | |
MM SR vintage - A2 | 1. | Kamenár Ľubomír |
2. | Masaryk Jozef | |
3. | Koprda Martin | |
MM SR vintage - B | 1. | Paznocht Zdeněk (CZE) |
2. | Málek Ladislav | |
3. | Chvojka Josef | |
MM SR vintage - C | 1. | Vontor Josef (CZE-licencia SMF) |
2. | Follrich Milan | |
3. | Pátek Vavřín | |
MM SR vintage - D | 1. | Kupka Radoslav |
2. | Pavel Tomáš | |
3. | Nechanický Jiří | |
MM SR vintage - Sidecar | 1. | Matuš Karel |
Darnadi Peter | ||
2. | Bílý Richard | |
Kostiuk Milan | ||
3. | Chmelař Petr | |
Jurásek Martin |
Zdroj: SMF
Pridané: 21.12.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Majstri SMF 2014 dekorovaní v Púchove - Awia
- Večer majstrov SMF 2015 - prehľad majstrov SR 2015 - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“ - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- Country cross Žaškov odštartoval enduro sezónu 2020 - Redakcia
- Dakar 2016 – 9. etapa - Ráno s novými výsledkami, Goncalves je späť v hre! - Belen - Fiambalá - Awia
- Motocykel roka 2016 - vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!