Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 826 až 840 z cekového počtu: 2304.
26.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6010 [Šport - Plochá dráha]
Martin Vaculík začal víťazne cestu do Grand Prix 2016
V nedeľu 25.5.2015 odštartovala svoju cestu do Grand Prix 2016 slovenská plochodrážna hviezda Martin Vaculík. V nemeckom Abensbergu ukázal, že to s postupom medzi absolútnu elitu myslí vážne a bez problémov si vybojoval postup do jedného zo semifinálových kôl, ktoré sa uskutočnia 27. júla v talianskom Terenzane a lotyšskej Rige.
25.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5029 [Šport - Motocross]
Pozvánka: Slovakia MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MotoCorse cup 31.5.2015 Sverepec
Seriál Slovakia MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MotoCorse cup pokračuje už túto nedeľu 31.5.2015 svojim tretím podujatím na trati vo Sverepci.
25.05.2015 - Landal Čitatelia: 10175 [Šport - Rally]
XL Rally Fiľakovské Kľačany 2015 - registrácia
Po rokoch bezstarostného pretekania na akciách, ktoré si odmakal niekto iný, dospel čas vyvinúť vlastnú aktivitu. Dnes už viem, že to nebol výsledok racionálnej úvahy, ale čistého nadšenia . Vedieť pred pol rokom, čo ma čaká, tak sa do toho iste nepustím.
24.05.2015 - Landal Čitatelia: 3851 [Šport - Rally]
Dalmatia rally 2015: Deň 7 – 4, upršaná etapa
Už v noci začalo pršať. Na posledný deň je plánovaných 220 km a opäť intenzívna
22.05.2015 - radkaMazak Čitatelia: 2441 [Šport - Motocross]
Kto sa stane kráľom Spiša? Uvidíme 31.5.2015 na V+S Welding Cupe
V poslednú májovú nedeľu sa v Spišských Vlachoch už po tretí krát stretnú tí, čo bodujú v rámci regionálneho pohára Východ V+S Welding cup aj Slovenského pohára. Motocross Club Spišské Vlachy má opäť pripravenú skvelú trať s hlineným podkladom bez kameňov.
22.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6930 [Šport - Šesťdňová]
Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať
Motocyklová olympiáda, či majstrovstvá sveta enduro tímov. To sú prívlastky, ktoré sú s touto súťažou spájané už temer od jej vzniku v roku 1913. 90. ročník sa bude konať na Slovensku a lídrom nášho trophy tímu bude Štefan Svitko.
22.05.2015 - Landal Čitatelia: 4848 [Šport - Rally]
Dalmatia rally 2015: Deň 6. – 3. etapa: bazénová etuda
Tretia etapa mala 350 km a navigačne to bolo zase náročné. To by ale nebol najväčší. Naplnila sa predpoveď počasia a cca od 100-tého kilometra začalo pršať a zmenilo sa to postupne na prietrž mračien.
20.05.2015 - Landal Čitatelia: 3056 [Šport - Rally]
Dalmatia rally 2015: Deň 5. – deň voľna: práca, oddych, rekreácia
Makať sme začali už po raňajkách. Našťastie, lebo sme sa babrali až do poobedia. Ale všetko je pripravené na ďalšiu etapu. S Josipom sme už zohraný a mousse obúvame a vyzúvame ako na bežiacom páse.
20.05.2015 - Landal Čitatelia: 4017 [Šport - Rally]
Dalmatia rally 2015: Deň 4. – 2. etapa: masaker štartového poľa
Už vyše týždňa ťahám extrémne nočné šichty. Už nevládzem. Dnes to bude bez foto. Mám šancu dostať sa o desiatej do postele a rád by som to konečne využil.
20.05.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 4991 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015
Po šiestich rokoch strávených predovšetkým vo svetovom pohári cestných motocyklov triedy Superstock 1000 sa slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok z finančných dôvodov vrátil do medzinárodného šampionátu
Alpe Adria.
19.05.2015 - radkaMazak Čitatelia: 3948 [Šport - Motocross]
V+S Welding cup 2015 na Zemplíne pod taktovkou Vörösa a Popovicza
HRAŇ - SÍRNIK 10.5.2015: Druhé podujatie V+S Welding cupu – regionálny pohár Východ a zároveň prvé podujatie Slovenského pohára sa odohralo na kopci medzi obcami Hraň a Sírnik na Zemplíne, kde sa o výborné zázemie pre 120 jazdcov postaral MX team ESTRI Hraň.
19.05.2015 - Landal Čitatelia: 4806 [Šport - Rally]
Dalmatia rally 2015: Deň 3. – 1. etapa
Najprv doplním údaje ohľadom včerajška. Náročný bol najmä večer. Itinerár sme dostali až o deviatej večer, rozprava bola dlhá a itinerár rozsiahly. Spracovanie zabralo dosť času.
19.05.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 3491 [Šport - Cestné Motocykle]
V Taliansku odštartoval motocyklový Alpsko-jadranský šampionát 2015
Na talianskom okruhu Adria International Raceway sa cez víkend začala sezóna motocyklového seriálu Alpe Adria Road Racing Championship, ktorý ako organizátor zastrešuje slovenská agentúry Slovakia Racing. Viac ako 120 pretekárov z trinástich krajín Európy súťažilo v triedach od 125 cm3 až po superbiky, pričom nechýbali ani oldtimery a premiéru mala aj nová trieda Stock 250, ktorej jazdci bojovali o body do hodnotenia Majstrovstiev Európy.
18.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4800 [Šport - Motocross]
Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov
Druhé preteky seriálu štvorkoliek a motokrosu SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MOTOCORSE CUP 2015 pokračovali v máji na piesočno-šotolinovej trati pod hradom Beckov.
18.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4518 [Šport - MotoGP]
MotoGP 2015 VC Francúzska - Víťazstvo Lorenza, Rossi drží krok
Veľká cena Francúzska sa jazdila tesne po testoch v Jereze a tak mnohí jazdci nastúpili s novými komponentmi na motorkách. Na okruh sa po operácii ruky vrátil aj Dani Pedrosa
Predchádzajúce | 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















