Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 249.
22.05.2006 - lievik11 Čitatelia: 22604 [Technika - Dobré Rady]

Vysielačky pre motorkárov
Určite poznáte ten pocit, keď jazdíte po cestách ako skupinka motorkárov a v duchu obdivujete krásu našej prírody. Neopísateľný pocit, až vás to láka s niekým sa o tom podeliť, „aha vidíš napravo tú krásnu skalu tie vysoké smreky alebo ženu cupkajúcu minisukni?“ Je tu možnosť a o tom by som vám chcel niečo popísať.
11.05.2006 - vadim Čitatelia: 57820 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky
Je prinajmenšom prekvapujúce, že takmer každý tretí slovenský motorkár (zdroj: anketa servera motoride.sk) radšej kúpi jazdené pneumatiky namiesto toho, aby si kúpil nové. Napriek tomu, že je mu jasné, že pneumatiky sú spolu s brzdami najdôležitejšou časťou motocykla.
28.04.2006 - Vidicon Čitatelia: 20308 [Technika - Elektrika]

Motoalarmy - prehľad a moje skúsenosti s GT 970
Poznáte ten pocit, keď zaparkujete pred Tescom a idete si dnu niečo kúpiť, alebo keď si počas jazdy urobíte obedovú prestávku v reštaurácii alebo pauzu na prehliadku hradu, alebo keď na zraze popíjate pivečko a motorka vám stojí pri stane mimo zorné pole, alebo keď na dovolenke zaparkujete na noc niekde pri vašom penzióne a vo vás neustále drieme nedôvera a nervozita, čo keď mi práve kradnú motorku, čo keď si na nej skúšajú posed sopliaci alebo mamička ukľudňuje svoje zvedavé dieťa?
26.04.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 55350 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úpravy Honda XL 1000 Varadero 1999
Naposledy som o tejto motorke písal, keď som mal na nej odjazdených smiešnych 14 000 km. Dnes je to trojnásobne viac. Počas doby, ktorá uplynula medzi týmito dvoma článkami, som sa snažil upraviť si ju čo najbližšie k môjmu ideálu. Ani zďaleka však ešte nie som pri konci.
22.03.2006 - Vadim Čitatelia: 29082 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 19. časť: Repasovanie drobných poškodení
Často čítame otázky smutných majiteľov motoriek, ktorí sa pýtajú, ako sa dajú opraviť drobné poškodenia ich miláčikov, vzniknuté bežnou prevádzkou, nešetrným zaobchádzaním alebo pádom.
02.03.2006 - egres2 Čitatelia: 14631 [Technika - Dobré Rady]

Oprava stupačky
Možno sa už aj Vám stalo, že ste zlomili stupačku na motorke. Tu je krátky návod na to, ako stupačku opraviť.
07.02.2006 - anton Čitatelia: 28323 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Shadow 750 - IRON MOTO
Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.
01.02.2006 - campa Čitatelia: 45240 [Technika - Dobré Rady]

Tatoo story alebo ako na nové tetovanie
Ak niekto uvažoval o tetovaní tak maximum času venoval tomu, že čo si dá a hlavne kam pôjde. Nie každému sa to podarilo a ja tu prinášam mini návod ako si nepokaziť telo a kúpiť si pekné tetovanie.
30.11.2005 - vadim Čitatelia: 23192 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 18. časť: Čo si objednám u Ježiška pod stromček?
Asi málokto z nás má v úmysle váľať sa po zemi, ale pán s klobúkom, vo
vyzdobenom vozidle značky Moskvič to má na háku a s prehľadom ťa sundá z
motocykla bez ohľadu na tvoje ďalšie plány do života! Aby ti život
neskomplikoval viac, ako je nutné a aby ťa tvoji príbuzní nemuseli
dostrkávať na záchod na vozíčku, alebo kamaráti motorkári na tvoju pamiatku
zapaľovať niekde v kopcoch sviečky, tak si ku svojej novej motorke ešte u
Ježiška objednaj aj kvalitné motorkárske oblečenie.
28.10.2005 - vadim Čitatelia: 36602 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 17. časť: Odpočívaj v pokoji
Už roky v novinách, časopisoch a dnes už aj na stránkach internetu v tomto období čítame rady o tom, ako zazimovať motorku. Dozvedáme sa, že do valcov treba natlačiť olej, do výfukov handry, do obývačky baterku a do luftu celú motorku.
07.10.2005 - Vadim Čitatelia: 16202 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 16. časť: Dobré účty robia dobrých priateľov
Opäť nastal čas na pravidelnú zdravotnú prehliadku tvojho miláčika. Možno niečo horšie – ochorel ti, alebo sa dokonca zranil. Máš niekoľko možností, ako sa o neho postarať: Samoliečiteľstvo, miestny šaman, alebo nemocnica. Ak si sa rozhodol pre tretiu možnosť, tak sa ti pokúsim poradiť ako postupovať, aby si po odchode z „nemocnice“ mal úsmev na tvári aj bez Cosmodisku.
22.09.2005 - Tomahawk Čitatelia: 136836 [Technika - Dobré Rady]

Ako filmovať priamo pri jazde na motorke - ako to bolo pred GoPro kamerami
Celkom často možno nájsť na Internete nafilmovanú jazdu na motorke, nehovoriac už o záberoch z veľkých cien Moto GP a Formule 1. Tiež som chcel skúsiť, či sa nedá nafilmovať aj moja jazda na motorke a tu predkladám výsledok.
06.09.2005 - Vadim Čitatelia: 31167 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 15. časť: Chcem sa zmeniť na kopu roztrhaného krvavého mäsa a čriev?
Často, ozaj veľmi často sa dozvedáme z televízie, novín, alebo internetu o smrteľných nehodách našich kolegov – motorkárov. Máme pocit, že „plechovkári“ na nás zahájili lov. Ale keď sa na to pozriem lepšie, tak sa mi začína zdať, že najviac lovia tých, ktorí jazdia na športových motorkách. Prečo sa tak rozhodli? Prečo nezahájili lov na štyridsiatnikov na čoproch?
16.08.2005 - MajoKE Čitatelia: 25915 Strany: 3 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Honda VF 1000R 1988 na Blue Dream
Možno by bol vhodnejší názov domáca práca. To spojenie som v škole nemal rád. Domácu prácu trvajúcu cca 3000h by som neprežil. Našťastie úsilie bolo odmenené ako najlepšia prestavba 2002 na výstave v Budapešti na Devils Motorshow-Arlen Ness, North Patrol MC 2002, a VII. Hungarian BIKEWEEK Sirok 2005. Predstavím Vám dielo Lacka Balázsa a Mariána Piecku.
11.08.2005 - Vadim Čitatelia: 25019 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 14. časť: Do Servisu nie!
O všetko čo ti hovorí „pane“ sa musíš starať. Je jedno, či je to vešiaková skriňa, záhradný gril, frajerka, medziokenné žalúzie, alebo motorka. Z tohto všetkého máš najradšej svoju motorku a preto sa o ňu staráš ako najlepšie vieš a najradšej sám. Veď len sám vieš najlepšie, ako na to.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!