Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2579 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30443
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17945)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12498)

Články - Technika

slider

Na motorke v zime: Oblečenie

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený...

slider

Ako umyť motorku kozmetikou Muc-Off

Tak po piatich mesiacoch a takmer tridsiatich vydrhnutých motorkách je načase zhrnúť naše skúsenosti s motokozmetikou Muc-Off. Musím povedať, že sme si na ňu veľmi zvykli,...

slider

Prestavba Harley–Davidson Roadster Snow Drag

Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť snežný bike na základe motocykla Harley - Davidson. Ako základ na túto prestavbu bol použitý motocykel Harley – Davidson XL 1200 CX Roadster...

slider

Na motorke v zime - ako jazdiť

Začiatok motorkovej sezóny sa nezadržateľne blíži! Samozrejme, žartujem, ale zimné motorkové zrazy budú skutočne o chvíľu, preto sa poďme pozrieť, ako sa na tieto akcie...

slider

Yard Built Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees

Ďalšia úprava do série Yard Built, Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees bola predstavená v Paríži v Carreau du Temple.

slider

3x prestavba: Ducati Scrambler Custom Rumble

Na výstave motocyklov vo Verone, Moto Bike Expo Verona, predstavili svoje diela na tému Ducati Scrambler, traja úpravcovia motocyklov.

Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 249.

26.03.2004 - Maco Čitatelia: 158104 [Technika - Elektrika]

-

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.

 

23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49121 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť

V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.

 

23.03.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6930 [Technika - Dobré Rady]

180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)

V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.

 

14.03.2004 - demo Čitatelia: 37051 [Technika - Dobré Rady]

-

Leštenie Hliníka

Tip ako leštiť hliník, chróm, plexi...

 

26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 262893 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej

Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.

 

26.01.2004 - majky Čitatelia: 17517 [Technika - Dobré Rady]

-

Diódové podsvietenie budíkov

Servus ľudkovia,
Opäť sa hlásim k slovu aby som Vám zase niečo malé ukázal. Čas opäť pokročil a tak som sa vrhol na diódové podsvietenie budíkov na mojej Jawe.

 

18.01.2004 - director Čitatelia: 23382 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

BOXER 750

Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...

 

16.01.2004 - director Čitatelia: 25493 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Tatran 125

Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...

 

15.01.2004 - director Čitatelia: 19329 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Jawa 350

Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...

 

13.01.2004 - director Čitatelia: 24673 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Jawa 250

Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...

 

13.01.2004 - director Čitatelia: 21558 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Jawa 350 SV

Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...

 

07.11.2003 - Andre Čitatelia: 22127 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Hliníkové kufre

Návod na výrobu kufrov (možno len pre náročných).

 

20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32595 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

48 valcový motocyklový motor

Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.

 

11.02.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 56591 Strany: 3 [Technika - Motor]

-

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Motocykle sú vybavené motormi rôznych zdvihových objemov, ktoré sa však líšia aj počtom a usporiadaním valcov. Niečo o tom aký vplyv má konštrukcia motora na jeho vlastnosti sa môžete dozvedieť z nasledujúcich riadkov...

 

23.01.2003 - Andre Čitatelia: 21501 [Technika - Dobré Rady]

-

Postavte si vlastný interkom

Popovídat si za jízdy se spolujezdcem, je docela náročný na hlasivky. Kdo
jste to zkoušel jistě mi dáte za pravdu. Aby se komunikace usnadnila je
třeba použít techniku - INTERKOM. Zařízení v prodeji jsou z dovozu a tomu
odpovídají ceny. Já jsem chtěl vědět jestli takový zařízení má vůbec smysl a
uplatnění a samozřejmě se mi do toho nechtělo investoval. Prostě šetřílek.

 

| 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »