Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 249.
26.03.2004 - Maco Čitatelia: 158104 [Technika - Elektrika]

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.
23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49121 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť
V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.
23.03.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6930 [Technika - Dobré Rady]
180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)
V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.
14.03.2004 - demo Čitatelia: 37051 [Technika - Dobré Rady]

Leštenie Hliníka
Tip ako leštiť hliník, chróm, plexi...
26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 262893 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej
Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.
26.01.2004 - majky Čitatelia: 17517 [Technika - Dobré Rady]

Diódové podsvietenie budíkov
Servus ľudkovia,
Opäť sa hlásim k slovu aby som Vám zase niečo malé ukázal. Čas opäť pokročil a tak som sa vrhol na diódové podsvietenie budíkov na mojej Jawe.
18.01.2004 - director Čitatelia: 23382 [Technika - Úpravy motocyklov]

BOXER 750
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
16.01.2004 - director Čitatelia: 25493 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tatran 125
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - director Čitatelia: 19329 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 24673 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 250
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 21558 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 SV
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
07.11.2003 - Andre Čitatelia: 22127 [Technika - Úpravy motocyklov]

Hliníkové kufre
Návod na výrobu kufrov (možno len pre náročných).
20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32595 [Technika - Úpravy motocyklov]

48 valcový motocyklový motor
Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.
11.02.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 56591 Strany: 3 [Technika - Motor]

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie
Motocykle sú vybavené motormi rôznych zdvihových objemov, ktoré sa však líšia aj počtom a usporiadaním valcov. Niečo o tom aký vplyv má konštrukcia motora na jeho vlastnosti sa môžete dozvedieť z nasledujúcich riadkov...
23.01.2003 - Andre Čitatelia: 21501 [Technika - Dobré Rady]

Postavte si vlastný interkom
Popovídat si za jízdy se spolujezdcem, je docela náročný na hlasivky. Kdo
jste to zkoušel jistě mi dáte za pravdu. Aby se komunikace usnadnila je
třeba použít techniku - INTERKOM. Zařízení v prodeji jsou z dovozu a tomu
odpovídají ceny. Já jsem chtěl vědět jestli takový zařízení má vůbec smysl a
uplatnění a samozřejmě se mi do toho nechtělo investoval. Prostě šetřílek.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!