Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1481 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30395
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17918)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12477)

Články - Technika

slider

Na motorke v zime: Oblečenie

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený...

slider

Ako umyť motorku kozmetikou Muc-Off

Tak po piatich mesiacoch a takmer tridsiatich vydrhnutých motorkách je načase zhrnúť naše skúsenosti s motokozmetikou Muc-Off. Musím povedať, že sme si na ňu veľmi zvykli,...

slider

Prestavba Harley–Davidson Roadster Snow Drag

Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť snežný bike na základe motocykla Harley - Davidson. Ako základ na túto prestavbu bol použitý motocykel Harley – Davidson XL 1200 CX Roadster...

slider

Na motorke v zime - ako jazdiť

Začiatok motorkovej sezóny sa nezadržateľne blíži! Samozrejme, žartujem, ale zimné motorkové zrazy budú skutočne o chvíľu, preto sa poďme pozrieť, ako sa na tieto akcie...

slider

Yard Built Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees

Ďalšia úprava do série Yard Built, Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees bola predstavená v Paríži v Carreau du Temple.

slider

3x prestavba: Ducati Scrambler Custom Rumble

Na výstave motocyklov vo Verone, Moto Bike Expo Verona, predstavili svoje diela na tému Ducati Scrambler, traja úpravcovia motocyklov.

Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 249.

15.12.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3691 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Praëm SP3 - zaujímavá reinkarnácia Hondy VTR

Honda VTR SP1 bola vo svojej dobe bomba na dvoch kolesách, nuž a práve tento model si za základ vybrala firma francúzska Praëm, ktorá vytvorila dielo s názvom SP3.

 

22.10.2015 - Landal Čitatelia: 6211 [Technika - Elektrika]

-

Navigačná technika na XL rally Fiľakovské Kľačany so zľavou od Touratech SK

Aj druhý ročník kľačianskej orientačnej rally bude hobby pretek. Bude možné ho absolvovať bez špeciálnej techniky, napríklad s itinerárom nalepeným na nádrži a s palubným počítadlom kilometrov. Je však nepochybné, že pocit z orientačnej rally je oveľa lepší s rally technikou. A jej základnými prvkami sú roadbook a tripmaster.

 

26.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11148 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Yard Built: Yamaha XV950 D-Side - sajdka so surfom od Deus Ex Machina

Séria úprav motocyklov Yard Built od svetoznámych úpravcov v priamej spolupráci s Yamahou, priniesla ďalšie zaujímavé dielo. Sajdky sa na cestách len tak nevidia a sajdky so surfom už vôbec nie a presne takéto spojenie prináša projekt Yamaha XV950 D-Side.

 

27.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5637 [Technika - Motor]

-

Shell Eco-marathon Europe 2015 - Z Košíc do Trnavy na liter paliva

Študenti Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach by na svojom úspornom vozidle prešli na jeden liter paliva z Košíc až do Trnavy. Bežné vozidlo spotrebuje aspoň 15 litrov paliva. Košičania tento výsledok dokázali v súťaži Shell Eco-marathon Europe, v ktorej prešli na jeden liter paliva až 355 kilometrov. V jubilejnom 30.ročníku súťaže sa pretekov prvýkrát zúčastnili až dva slovenské tímy.

 

16.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4911 [Technika - Design]

-

Shell Eco-marathon 2015 - zo Slovenska štartujú 2 extrémne úsporné vozidlá

Študenti slovenských technických univerzít už o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na jubilejnom 30. ročníku súťaže Shell Eco-marathon Europe. Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Technická univerzita v Košiciach sa do súťaže vracia opäť po 6 rokoch.

 

10.05.2015 - Beal Čitatelia: 9251 [Technika - Dobré Rady]

-

Kedy je čas na prvú motorku?

Vždy sa rieši otázka, AKÚ motorku na začiatok, ale ešte nikdy som nečítal diskusiu, KEDY?

 

09.05.2015 - Landal Čitatelia: 6204 [Technika - Dobré Rady]

-

QuickStrap – rýchle a pohodlné uchytenie MX okuliarov

Poznal som to už dlhšie, ale len z videnia na iných jazdcoch. Prišiel čas doplniť si výbavu aj o tento systém uchytenia okuliarov.

 

04.05.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6726 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Yard Built Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees

Ďalšia úprava do série Yard Built, Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees bola predstavená v Paríži v Carreau du Temple.

 

14.04.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21743 [Technika - Dobré Rady]

-

Bezpečnosť na cestách: Praktické rady pre vodičov áut aj motocyklov na začiatku sezóny

S otepľovaním sa postupne na naše cesty vracajú aj motorkári. Spravme z našich ciest bezpečnejšie miesto. Tu vám prinášame krátky sumár praktických rád ako pre motorkárov tak aj pre vodičov áut. Zdieľajme cesty spoločne a bezpečne!

 

08.04.2015 - Marek Kubista - kubistadesign Čitatelia: 4458 [Technika - Design]

-

Projekt Fat Pet - Marek Kubišta

Tento projekt Fat Pet vznikal veľmi dlho a celé to začalo Babetou môjho dedka pred 20-timi rokmi. Tam niekde sa začala moja láska k motorkám...

 

23.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3463 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

2x úprava BMW K1600GTL na japonský spôsob

Na výstave Osaka Motorcycle Show, BMW predstavilo dvojicu unikátnych úprav ich motocykla BMW K1600GTL.

 

20.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4405 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Projekt Yamaha Root - alebo keď motorku dizajnuje hudobník

Yamaha v projekte AH A MAY prehodila prácu dizajnérov svojich dvoch divízií. Teda motocyklový dizajnér sa postaral o hudobné nástroje a naopak. Výsledkom práce "hudobníka" na motocykli je projekt Root.

 

18.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7666 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Spitfire 09 – Honda CB 750 Nighthawk 2002 v podaní Macco Motors

Tito a Jose, z dielne Macco Motors, zo Španielska, vdýchli modelu Honda CB 750 Nighthawk, z roku 2002, nový život. Aj keď sa síce nepobrali cestou vytvoriť z nej na pohľad moderný bike, skôr to bola cesta opačná.

 

27.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6019 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

3x prestavba: Ducati Scrambler Custom Rumble

Na výstave motocyklov vo Verone, Moto Bike Expo Verona, predstavili svoje diela na tému Ducati Scrambler, traja úpravcovia motocyklov.

 

20.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4510 [Technika - Design]

-

Kawasaki H2 ako naháč? Prečo nie? Dizajnový návrh - Custom Kawasaki H2 Gannet

Kawasaki H2 s motorom s kompresorom a premakaným futuristickým dizajnom je určite motocyklom, ktorý zaujme. Prečo však nespraviť z tejto psychiatrie na dvoch kolesách čosi odvážnejšie, konkrétne naháč.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »