Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 249.
21.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 3763 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Radical Ducati 7½ Sportiva
V poslednej dobe sme boli svedkami skôr úbytku nových modelov značky Radical Ducati, ktorá má svoju základňu v Španielsku.
07.03.2013 - jasterica Čitatelia: 14600 [Technika - Úpravy motocyklov]

YAMAHA XTZ 750 Super TÉNÉRÉ – rally facelift
Supertenerka patrí určite medzi najkrajšie veľké endurá aké boli vyrobené. Je aj super náradím na väčšie či menšie úpravy.
04.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 5403 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Taliansky Angličan alebo Triumph Jerolamo od Mr.Martini
Zaujímavá prestavba Triumph-u Legend TT 900 MY 2000 prišla zo slnečného Talianska, kde sa znova do sýtosti vybláznil taliansky cit pre dizajn. Jerolamo vyzerá elegantne, priam gentlemansky a britsky, no stále má ostrosť typickú pre café racer-y. Ako inšpirácia poslúžil už legendárny Norton Max.
11.02.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4398 [Technika - Dobré Rady]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – tréning kondičky
Možno som už dlhšie nič nenapísal, ale to neznamená, že som zaujal polohu „PHK“. Snažím sa behať čo najčastejšie ako sa dá. Teda vlastne skôr v rámci nejakej pravidelnosti.
07.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 18924 [Technika - Elektrika]

Predstavujeme: Inteligentná nabíjačka Oxford Oximiser 900
Oxford Oximiser 900 je inteligentná automatická nabíjačka pre rôzne druhy 12V batérií. Stačí ju len správne napojiť na batériu a o zvyšok sa postará nabíjačka sama.
06.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15346 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha XT1200Z Super Tenere Worldcrosser s posilneným adventure duchom od Touratech-u
Motorka určená na zvládanie dlhých trás okolo sveta s ľahkosťou a pohodou, odvodená od modelu Yamaha XT1200 Super Ténéré, je stelesnením ducha adventure cestovania a rally jazdenia.
09.01.2013 - Romoto Čitatelia: 8273 [Technika - Úpravy motocyklov]

Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov
Cestou na výstavu CUSTOMBIKE 2012 som si na nemeckej pumpe kúpil nemecký časopis FIGHTERS. Nie som veľkým priaznivcom týchto strojov, ale majú inšpiratívne nápady a riešenia. Časopis som zbežne prelistoval a až doma, po príchode som si ho prezrel pozornejšie.
03.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6419 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha XJR 1300 Monkeefist od Wrenchmonkees
Yamaha oslovila staviteľov po celom svete, aby skúsili upraviť moderné stroje tejto značky v "súťaži" nazvanej Yard Built a získali tak možnosť vytvoriť pre Yamahu súbor značkových doplnkov. Ako prvý svoje dielo predviedli majstri z garáže Wrenchmonkees.
28.11.2012 - risomas Čitatelia: 18188 [Technika - Dobré Rady]

Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture
Chcete si predĺžiť sezónu aj na neskorú jeseň a zimu? Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol pre kúpu elektricky vyhrievaného oblečenia. Aké sú moje prvé skúsenosti ...
27.11.2012 - jasterica Čitatelia: 6150 [Technika - Úpravy motocyklov]

Adventure vs. rally predný štít - 4 – 5 skrutiek a je iná
Nie každý túži po rely motorke, ale mnohým z nás endurákov sa to páči. Tento štýl má svoje špecifiká a nie vždy sú v reále potrebné a žiadúce. Niečo medzi je adventure, aspoň takto sme si to pomenovali.
27.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 6108 [Technika - Úpravy motocyklov]

Trampoty s Tuňákom, alebo Aprilia Tuono na brzde
Každý z nás chceme mať motorku v 100% stave. Keď sa popri odstraňovaní jej neduhov a chorôb navyše zlepšia jej pôvodné vlastnosti, nezostáva nič len konštatovanie - misia úspešne splnená.
26.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4138 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha T-Max Hyper Modified od Ludovica Lazaretha
Po Marcusovi Walzovi prišiel rad na Ludovica Lazaretha, ktorý tiež poriadne upravil skúter Yamaha T-Max. T-Max dostal kompresor a dosahuje rýchlosť 200 km/h.
19.09.2012 - Romoto Čitatelia: 12404 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ako na caféracer - časť 3.
Kupujem KAWU ZR 7. Ročník 2000, takmer nepoškodenú. Chcel som niečo po miernej havárke, ale nepodarilo sa. Zámer je jasný: jednoduchý motor, najlepšie vzucháč, jednoramenná kyvka vzadu, USD vidlica vpredu a cefé racer look.
18.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5498 [Technika - Úpravy motocyklov]

KTM Adventure Custom
Zaujímavú prestavbu zrealizoval Mace Tech Industries. Pod ruky im dostala KTM 640 Adventure z roku 2000, ktorá po dokončení prác s originálom veru veľa spoločného nemá.
17.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9244 [Technika - Úpravy motocyklov]

Kit na prestavbu BMW R 1200 GS - BMW R 120 GS
Talianska firma Unit Garage prináša kit na prestavbu BMW R 1200 GS po ktorej bude moderný stroj vizuálne pripomínať staré BMW R 80 GS. Tento kit dostal názov BMW R 120 GS.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!