ISSN 1336-6491 | Online: 1726 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32144
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18748)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13396)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 3061 až 3075 z cekového počtu: 8735.

26.01.2015 - Kamilko Čitatelia: 12056 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Stačí že sme majiteľmi cieľa - Andalúzia, Španielsko

Aj ja, aj ja, aj ja! Aj ja chcem napísať taký cestopis ako tie ktoré tu už roky čítam! Lenže doteraz som necestoval, preto som nemohol. V lete 2014 som začal cestovať na motorke, ale len do Rumunska o ktorom sa tu písalo viac než dosť a do Álp o ktorých sa tu písalo viac než viac než dosť. Až koncom roka som podnikol jeden menej zvyčajný výlet.

 

22.01.2015 - datadive Čitatelia: 4192 [Bleskovky - Novinky]

-

Hero HX250R s rukopisom Erika Buella

Spolupráca HERO MotorCorp z Indie a Erik Buell Racing z USA, priniesla nový, celkom pekný, malorážkový stroj HERO HX250R.

 

21.01.2015 - datadive Čitatelia: 7876 [Šport - Rally]

-

Štefan Svitko sa vrátil z úspešného Dakaru 2015

Dnes o 16:15 doletel do Viedne Štefan Svitko zo svojím tímom z Dakaru 2015. Števo tohto roku zopakoval svoje najlepšie umiestnenie - 5. miesto na najťažšej rally súťaži sveta.

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7257 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

21.01.2015 - gilbert Čitatelia: 10401 [História]

-

História Pionier: Pionierkové nosiče na 555-kách

Podobne ako u typu 550, tak aj nový typ 555 som pracovne rozdelil na staršie a novšie modely, ktoré sa od seba navzájom odlišovali. Z prototypu vychádzal prvý model "A", ktorý bol narozdiel od neho plechový. Mal vo výbave nosič zhodný s prototypom.

 

20.01.2015 - Romoto Čitatelia: 8995 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Barbarian II - Shaunov ďalší custom bike z ostrovov

Možno si ešte niekto z vás spomenie na tento článok: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov. Čas beží a Mr. Shaun WAINFORD nezaháľal a dal sa do stavby nového projektu.

 

20.01.2015 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 16860 [Šport - Rally]

-

Zamyslenie sa nad Dakarom 2015

Dakar 2015 je minulosťou. Naši jazdci skončili celkovo na piatom a ôsmom mieste, poslednú etapu Dakaru na prvom a druhom mieste. Je to dobrý výsledok?

 

19.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6150 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Doplnky od Roland Sands Design pre BMW R nineT

Už pri samotnom zrode modelu BMW R nineT spolupracovala mníchovská značka s firmou Roland Sands Design zaoberajúcov sa úpravami motocyklov. A tak z tejto spolupráce vzišla aj rada doplnkov pre túto mašinu.

 

19.01.2015 - mzetz150 Čitatelia: 23113 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Trikrát a dosť alebo Júlske Alpy

K napísaniu tohto cestopisu som bol donútený pod hrozbou násilia. Ak vás prestane zaujímať, tak sa vykašli na písmená a pozri si len fotky.

 

17.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23158 [Technika - Dobré Rady]

-

Na motorke v zime: Príprava a úprava motorky

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený motorkár“ :-) V tejto časti seriálu sa pozrieme na prípravu a úpravu motorky

 

17.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23998 [Šport - Rally]

-

Dakar 2015 – 13. etapa - poslednú etapu ovládli Slováci 1. Jakeš, 2. Svitko! Coma získal piaty titul! - Rosario - Buenos Aires

Finále snov! Poslednú etapy Dakaru 2015 ovládli Slováci: 1. Ivan Jakeš, 2. Štefan Svitko a Ivan Jakeš porazil v súboji s časom Laiu Sanz a posúva sa na 8. miesto celkovo!
Doplnené resumé etapy, výsledky etapy / celkové poradie, foto, video...

 

16.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19913 [Šport - Rally]

-

Dakar 2015 – 12. etapa - Termas rio Hondo - Rosario - Price najrýchlejší, 4. Jakeš, 5. Svitko!

Našich borcov máme v cieli predposlednej etapy Dakaru 2015 a veru neflákali sa. 4. a 5. miesto a obaja stiahli náskok jazdcov, ktorí sú v celkovom poradí pred nimi. Hlavne Ivan dnes stiahol na Laiu Sanz 9:34 min z jej náskoku a stráca teda na 8. miesto 1m52s. Zajtra je teda posledná etapa 174 km meraných kilometrov a bude to asi tuhý boj.
Doplnené resumé etapy, výsledky etapy / celkové poradie, foto, video...

 

16.01.2015 - Formaggi Čitatelia: 9423 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cesta k prvej motorke .. ako som to skoro vzdal

Malý príbeh o tom ako som sa rozhodol spraviť si papiere a kúpiť svoju prvú motorku. Niektorí z vás to mali ľahšie niektorí ťažšie .. Ja som si prešiel sklamaniami a už to bolo na krajíčku a skoro sa sen rozplynul

 

16.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11297 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Výpredaj akciových a predvádzacích motocyklov v Styxe pred sezónou 2015

V Styxe robia poriadky a upratujú sklady. Našli tam aj tieto nové motorky, možno je medzi nimi aj tá tvoja budúca?

 

16.01.2015 - datadive Čitatelia: 9659 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03

Spolupráca BMW s indickou firmou TVS by mala priniesť ovocie koncom roku 2015 v podobe modelu s pracovným názvom K03

 

| 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »