Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 967 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 6376 až 6390 z cekového počtu: 8790.

28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9049 [Novinky - Pozvánka]

-

HONDA – Deň otvorených dverí

Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.

 

27.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13223 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test helmet kamery TachyonXC

Do našich redakčných pazúrov sa dostáva nová malá a odolná kamera vhodná na upevnenie aj na prilbu, TachyonXC. Poďme sa pozrieť na to, čo dokáže.

 

27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10763 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balkánska rýchlovka

K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.

 

26.08.2009 - ZyklonB Čitatelia: 17921 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Pripyat - mesto duchov

Pripyat, mesto duchov, ktoré zažilo svoj zrod, rozkvet ale najväčšej slávy sa dočkalo až po svojej „smrti“. Hovorím o meste, ktoré sa nachádza len pár kilometrov od dejiska jednej z najväčších katastrof, ktoré postihli svet. Toto bol môj cieľ.

 

26.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5360 [História]

-

Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy

Znova sa roztvorili brány štartu na Place de la Concorde a miestom ukončenia rally sa klasicky stali brehy Ružového Jazera pri Dakare v Senegale.

 

25.08.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3674 [Bleskovky - Šport]

-

Jorge Lorenzo v tíme Fiat Yamaha MotoGP aj v roku 2010

Jorge Lorenzo a Yamaha Motor Company podpísali predĺženie kontraktu pre tím Yamaha MotoGP aj na rok 2010.

 

25.08.2009 - motorvhlave Čitatelia: 7814 [Šport - Enduro]

-

ME Enduro Vyšný Medzev

Počas víkendu od 15. do 16. augusta sa vo Vyšnom Medzeve stretla špička "bahniakov" z krajín starého kontinentu.

 

22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29648 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250

Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.

 

21.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10314 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test komunikačného systému Hello Biker 2.0

Komunikačný systém talianského výrobcu ponúka Bluetooth spojenie s mobilom alebo navigáciou a hromadnú komunikáciu až medzi šiestimi jednotkami na vlastnom komunikačnom kanáli.

 

20.08.2009 - Cacao Čitatelia: 4494 [Bleskovky - Novinky]

-

Streetfightrovská cesta od V2 k V4 alebo nové Tuono na obzore

Písal sa rok 2002, keď talianska Aprilia vyzliekla vtedy čerstvo faceliftovanú RSVčku a poslala do pouličných bitiek jeden z najzaujímavejších streetfightrov vôbec - litrové Tuono.

 

19.08.2009 - Romoto Čitatelia: 16059 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009

14. - 16. 8. 2009 sa uskutočnilo stretnutie členov a priaznivcov Motoridu v rakúskych Alpách v dedinke – lepšie povedané pri hostinci - Alpengasthof na križovatke honosne nazvanej Kalte Kuchl. Awia a spol. takéto stretnutie organizovali po ôsmy krát.

 

18.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5750 [História]

-

Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW

Rally Dakar sa stala bezpochyby veľmi známou a žiadanou. V tomto roku ale nastal problém. Rally sa stala atraktívnou pre mnohých ľudí a nastali tlačenice pri prebierkach.

 

14.08.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9667 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe

Prekrásne horské pláne, romantické výhľady okolo nekonečných šotolinových ciest. Zdraviaci horár uvoľňujúci lesnú cestičku, priateľsky mávajúca lesná stráž. Divoká paľba po trasách RCE 2008. Nereálne? Nie, to je Rumunsko!

 

13.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7221 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Fotoreport: Podjavorinský okruh 2009

Pre vás všetkých, ktorí ste si nechali ujsť víkendové preteky veteránov na mestskom okruhu v Novom Meste nad Vám prinášame aspoň vydarené fotografie.

 

13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13641 [Novinky - Pozvánka]

-

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR

Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.

 

| 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »