Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6466 až 6480 z cekového počtu: 8790.
17.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 6618 [Testy a predstavenia - Test]
Slnko a pohoda, taký bol Ducati Speed Weekend
Fandovia Ducati mali v dňoch 12.6. – 14.6.2009 „svoje dni“. Na letisku pri Boľkovciach neďaleko Lučenca sa totižto konal Ducati Speed Weekend pod vedením slovenského dovozcu Ducati.
17.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23846 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
16.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12784 [Šport - Enduro]
15. ročník Erzbergrodeo 2009 - Železnú horu pokorilo iba 21 jazdcov!
Najťažší jednodňový závod na svete – aj takýto prívlastok má zápolenie päťstovky enduro maniakov v obrovskom kameňolome v Rakúsku. Ani tohto roku sme tam nechýbali.
16.06.2009 - Beal Čitatelia: 13250 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Motoride Enduro Challenge 2009 - Film
Tak ste sa dočkali! Takmer dvadsaťpäť minútový film z Touratech Travel Event a Motoride Enduro Challenge je tu.
15.06.2009 - Cacao Čitatelia: 33354 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého
Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?
14.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 3888 [Šport - MotoGP]
V GP Katalánska zvíťazil v triede MotoGP Rossi po dramatickom súboji s Lorenzom
Po dramatickom súboji s tímovým kolegom Jorgem Lorenzom sa víťazom katalánskej GP na okruhu v Montmeló neďaleko Barcelony stal Valentino Rossi.
14.06.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 11947 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
5. ročník jazdy za zosnulých motorkárov je za nami
Veru tak, už piaty krát sme sa stretli vo Zvolene a išli v dlhej kolóne až na motorkármi obľúbený Šturec.
12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 16245 [Testy a predstavenia - Test]
Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet
Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.
11.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4825 [Šport - Cestné Motocykle]
4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka
S túžbou prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa konečne na alpsko-jadranské pódium, absolvoval cez víkend štvrté podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska motocyklový pretekár Tomáš Svitok.
11.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9258 [Šport - Enduro]
Erzberg Rodeo 2009 už tento víkend
Už tento víkend sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v jednom z najextrémnejších enduro závodov na svete. Ani tohto roku tam nebudeme chýbať.
11.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19153 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Touratech Travel Event 2009 + Motoride Enduro Challenge
Stretko priaznivcov turistiky s bohatým programom okorenené prvou navigačnou rally na Slovensku. Tak toto všetko sa dialo v Levočskej Doline uplynulý víkend.
10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6674 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009!
Skvelá kombinácia, vidieť závodníkov pri čine a popri tom sa aj zviesť na okruhu. To si nenechaj ujsť!
10.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4660 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Ducati Speed Weekend vrámci ME historických motocyklov pri Lučenci
Majstrovstvá Európy historických motocyklov a Medzinárodné majstrovstvá Slovenska spojené so skúšobnými jazdami na Ducati. Tak to by si si nemal nechať ujsť!
10.06.2009 - Cacao Čitatelia: 20205 [Bleskovky - Novinky]
Nie je koleso ako koleso, dá sa jazdiť aj bez nábojov
Nie každá technická fajnovosť musí byť vždy prakticky využitá. Presvedčujú nás o tom najmä zahraničné tuningové firmy.
10.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 5287 [Bleskovky - Predstavujeme]
Baloo to vie jednou rukou
Sťažujete sa, že nemáte dobrú motorku, pneumatiky alebo vaše výhovorky, prečo nemôžete toto alebo tamto sú ďaleko premyslenejšie? Tento chalan to vidí inak.
Predchádzajúce | 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















