Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8581 až 8595 z cekového počtu: 8795.
09.09.2002 - sita Čitatelia: 9907 [Šport - GP 500]
VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi
Dvadsaťtriročný Rossi vyhral už deviate z 11 doterajších pretekov sezóny
09.09.2002 - sita Čitatelia: 6722 [Šport - GP 250]
VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc
VC Portugalska cestných motocyklov
09.09.2002 - sita Čitatelia: 6335 [Šport - GP 125]
Francúz Vincent víťazom do 125 ccm
VC Portugalska cestných motocyklov
04.09.2002 - Zdenek Čitatelia: 23811 [Vaše stroje - Moja motorka]
SUZUKI DR 800 S - Můj BIG
Big je pohodová a pohodlná motorka.
04.09.2002 - GaST Čitatelia: 25866 [Vaše stroje - Moja motorka]
Suzuki GSX 1100 G 1993
Hádam dozrel čas predstaviť mojú "Malú" ...
02.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16710 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
HONDA BIKE DAY 18.08.2002
Motocyklový časopis Motomagazín pripravil pre priaznivcov adrenalínu v nedeľu 18.08.2002 na letisku v Hričove Streetfighter auto-moto ródeo show, MS SR o Kaskadéra roka a MS v šprinte motocyklov a to všetko pod názvom HONDA BIKE DAY
27.08.2002 - igel Čitatelia: 9353 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
II. Besnenie čertov, 23.8. až 25.8.2002, Hamuliakovo
Tak, priatelia, a už sme po II. Besnení čertov... Akcia sa tentoraz robila na novom mieste, v areáli TC Viktória v Hamuliakove a myslím, že nápad trošku pozmeniť miesto zrazu bol celkom dobrý. Na moje prekvapenie už v piatok o 12,00 prišiel prvý návštevník a potom už prichádzali ďalší a ďalší.
26.08.2002 - Slavdo Čitatelia: 7947 [Vaše stroje - Moja motorka]
Fantic - Slabá ale KRÁSNA !!!
Tak toto je Fantic, Talianske enduro len 50ccm.
26.08.2002 - sita Čitatelia: 6084 [Šport - GP 125]
Šiesta výhra Melandriho v rade, Častka nedokončil
MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 250 cc
26.08.2002 - sita Čitatelia: 8045 [Šport - MotoGP]
VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol
MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 990 cc
26.08.2002 - begus Čitatelia: 74974 [Vaše stroje - Moja motorka]
Yamaha XTZ 750 Super Tenere a Cagiva 125 Elefant-RE
Nieco o mojich motorkach.
22.08.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39629 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda CBR 1000F
Pred desiatimi rokmi označovaná ako SuperSport, dnes skôr ako športovo turistický motocykel (SportTouring), to je Honda CBR1000F...
21.08.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17212 Strany: 2 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali)
Takže tento jubilejný ročník sa odohral v krásnom prostredí kempingu Pod slnečnými skalami, neďaleko Rajeckých Teplíc. Počasie sa celý týždeň tvárilo, akože sa nič konať nebude, ale Awia sa ukázal ako skvelý organizátor (aj keď so slabými orientačnými schopnosťami :-)) a zabezpečil skutočne excelentné motorkové počasie.
20.08.2002 - sita Čitatelia: 6462 [Šport - Cestné Motocykle]
V Hričove sledovalo šprint 5500 divákov
2. podujatie seriálu M-SR v motocyklovom šprinte
20.08.2002 - sita Čitatelia: 5755 [Šport - Motocross]
Bučenec sa nekvalifikoval, Pichon má titul
10. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose - Veľká cena Nemecka
Predchádzajúce | 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















