Anketa:
V Lozorne sa mladým Slovákom nedarilo
ZdieľaťPridané: 20.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6290 [Šport - Motocross]
Počas víkendu sa v Lozorne uskutočnili preteky majstrovstiev Európy v motokrose v triede do 125 cc, ktoré sú v tomto roku jediným podujatím európskeho rangu na Slovensku....
LOZORNO 19. mája (SITA) - Na štarte sa zišla celá európska špička, celkovo sa predstavilo 46 jazdcov zo 16 krajín. Po oba dni si najlepšie počínal vedúci pretekár priebežného poradia Slovinec Jaka Može na motocykli značky Yamaha. Smolu mal Čech Jozef Kulhavý jazdiaci s licenciou Slovenskej motocyklovej federácie (SMF), ktorého v prvej jazde pripravil o víťazstvo zadretý motor a v druhej jazde pád. Trojici Slovákov sa na domácej trati nedarilo, najlepší z nich Juraj Šimko obsadil v druhej jazde desiate miesto. Stanislav Karovič skončil v oboch jazdách zhodne na 30. priečke, Igor Vitek sa do finále neprebojoval. Andrej Bilčík, ktorý bodoval v prvých pretekoch seriálu v maďarskom Pilisceve, si pred dvoma týždňami zlomil ruku, a tak v Lozorne neštartoval. Do poradia ME sa započítavajú obe jazdy oddelene, organizátori však vyhlásili aj celkové výsledky, v ktorých sa na najvyšších stupňoch objavili Slovinec Može, Ukrajinec Paščinskij a Paršin z Ruska.
Výsledky:
1. jazda:
1. Jaka Može (Slovin.) Yamaha 20 bodov
2. Dmitrij Paršin (Rus.) Yamaha 17
3. Alex Paščinskij (Ukr.) KTM 15
...12. Juraj Šimko (SR) Honda 4
30. Stanislav Karovič (SR) Suzuki nebodoval
2. jazda:
1. Jaka Može 20
2. Jozef Kulhavý (ČR) Kawasaki 17
3. Alex Paščinskij 15
...10. Juraj Šimko 6
30. Stanislav Karovič
Celkovo:
1. Jaka Može
2. Alex Paščinskij
3. Dmitrij Paršin
...11. Juraj Šimko
Priebežné poradie ME:
1. Jaka Može (Slovin.) 80 bodov
2. Jozef Kulhavý (ČR) 49
3. Alex Paščinskij (Ukr.) 47
...7. Juraj Šimko 23
27. Andrej Bilčík (obaja SR) 4
Stašie správy:
BRATISLAVA 9. mája (SITA) - Slovensko bude v sezóne 2002 hostiť jediné podujatie európskeho šampionátu v motocyklovom športe. O týždeň sa počas víkendu (18.-19. mája) v Lozorne stretne juniorská európska špička v motokrose. Preteky v záhorskom areáli budú druhými v programe šesťdielnych ME juniorov v triede do 125 cc. "Po reorganizácii motokrosových podujatí, keď sa v jeden deň konajú preteky všetkých troch tried, sa zvýšili nároky na usporiadateľov, nielen organizačne, ale aj finančne. Na Slovensku máme pekné trate, no v momentálnej situácii nie je nikto schopný pripraviť ziskové podujatie. Problém nie je v neschopnosti pritiahnuť špičkových jazdcov na Slovensko, všetko stojí na finančných možnostiach usporiadateľov. Sme preto radi, že v Lozorne sa uskutočnia aspoň preteky európskeho šampionátu juniorov," povedal na štvrtkovej tlačovej konferencii prvý viceprezident Slovenskej motocyklovej federácie Jozef Brabec. Na preteky je aktuálne prihlásených 60 jazdcov zo 17 krajín, no organizátori ešte štartovú listinu neuzavreli a čakajú na správy od rumunských a holandských jazdcov. Trať okruhu meria 1800 metrov a jej šírka v najužšej časti je 6 metrov. Na štart by sa mala postaviť aj vedúca dvojica šampionátu Chorvát Može Jaka a Čech Jozef Kulhavý. Zo slovenských pretekárov malo štartovať trio Andrej Bilčík, Juraj Šimko a Stanislav Karovič, no prvý menovaný si v stredu v Prešove zlomil ruku a jeho účasť na pretekoch je vylúčená. "Veríme, že naši jazdci môžu na domácej trati dosiahnuť veľmi dobré výsledky. Areál dobre poznajú, často tam trénujú, a tak je umiestnenie do 10. miesta u oboch reálne. Ak sa na nich usmeje šťastie a nebudú mať žiadne problémy, môžu pomýšľať aj na stupienky pre víťazov," hodnotil šance mladých Slovákov Jozef Brabec.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 20.05.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ - sita
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Motokros Európskych národov 2011 - 3.miesto - ĎAKUJEME! - Redakcia
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý - feci
- Halový Supercross aj so slovenským jazdcom! Už túto sobotu v Košiciach - Redakcia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Pionier Cross Východ záverečný pretek a celkové výsledky - Redakcia
- Pionier cross - Budimír 2017 - záver seriálu 2017 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!