Anketa:
Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch
ZdieľaťPridané: 14.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 7634 [Šport - Motocross]
Medzinárodné majstrovstvá Slovenska v motokrose pokračovali cez víkend vo Fiľakovských Kľačanoch...
LUČENEC 12. mája (SITA) - Cez víkend sa v známom motoristickom areáli vo Fiľakovských Kľačanoch pri Lučenci konali 4. preteky MM SR v motokrose. Na podujatí sa zúčastnilo 87 pretekárov z troch krajín (Česko, Rakúsko, Slovensko). V sobotu si v mládežníckej kategórii do 85 cc suverénne počínal Martin Kohút na Honde. V nedeľu v triede do 125 cc zvíťazil opäť vedúci pretekár priebežného poradia MM SR Tomáš Bučenec a v triede OPEN zvíťazil Čech Martin Žerava na KTM pred Slovákom Erikom Rihom na Honde. Superfinálovú jazdu vyhral Rakúšan Bauer pred Rihom a Čechom Kučírekom.
Výsledky:
do 85 cc:
1. Martin Kohút (SR) Honda
2. Jiří Bittner (ČR) Honda
3. František Trunda (ČR) Honda
do 125 cc:
1. Tomáš Bučenec (SR) Suzuki
2. Philipp Ringhofer (Rak.) Kawasaki
3. Juraj Šimko (SR) Honda
OPEN:
1. Martin Žerava (ČR) KTM
2. Erik Riho (SR) Honda
3. Siegfried Bauer (Rak.) KTM
Superfinále:
1. Siegried Bauer (Rak.) KTM
2. Erik Riho (SR) Honda
3. Miroslav Kučírek (ČR) KTM
LUČENEC 7. mája (SITA) - Cez víkend 11. a 12. mája 2002 sa v areáli Grand Prix Lučenec - Fiľakovské Kľačany uskutočnia medzinárodné majstrovstvá Slovenska v motokrose. Na štarte sa očakáva účasť takmer 200 pretekárov zo Slovenska, Česka a okolitých štátov. Slovensko bude reprezentovať jazdecká elita ako Tomáš Bučenec, Erik Riho, Andrej Bilčík, Robert Schwarzkopf, Juraj Šimko. Očakáva sa aj účasť špičkového slovenského pretekára, majstra sveta v enduro Jaroslava Katriňáka. Okrem profesionálnych jazdcov kubatúr 125, 250 a 500, ktorým bude patriť nedeľa, sa v sobotu na štartovné rošty postavia najmladšie nádeje tohto športu - deti od 6 rokov na motocykloch v kubatúrach 50, 60 a 85 cc.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 14.05.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku - sita
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- Kvalitný motokros na Myjave - sita
- Dobrý úvod Bučenca na ME juniorov v motokrose - sita
- Jazdci z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českých Víceniciach - Redakcia
- Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!