Anketa:
Kokava 2005
ZdieľaťPridané: 21.02.2006 Autor: campa
Čitatelia: 7404 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]
Počasie vonku ma dohnalo si zaspomínať aspoň na jeden super deň v sedle a tak som tu priniesol trocha slnka do počítača. Našiel som aj zopár foto ktoré ten výlet dal.
Bolo veľa práce ten týždeň a ja som vedel že dvojdňovka na motorke nemá šancu a že sa treba venovať aj deťom. Nakoniec predsa som to nezvládol a povedal som si že aspoň nedeľa je moja. Dohodol som partiu mobilne a sám stanovil stretnutie na 7:15. Ako je to pravidlom bol som na „žabáku“ presne a aj sám.... Klasika.
![]() |
Jemne po čase dorazil Smrťák a za ním Pajdo. Potom to bolo o „kde k...a je a sú“ a pod. Ako asi všade odchádzalo sa tak o hodinu a pol neskôr. Smer bol Senec kde sa mal napojiť Rakeťak na T.Rockete III. Po čakaní na pumpe som zistil že je ako delo a že aj keď moc chcel, nás nedobehne (pokiaľ si pamätám je vtom aj Natala!!!).
Klasická cesta viedla na Nitru po starej hrc hrc ceste až smer Zlaté Moravce. Otrepaná cesta, otrepaná zástavka na pumpe kde je to hlavne leháro pre kamión.
![]() |
Tam sme „na papaj“ mašinke a aj niečo do brucha bolo. Šlo o jeden deň kde cieľ bolo prejsť aspoň 700km nech nás bolí prdel! Žiadna zdržovačka. Tempo sa ustalovalo na 120ke. Celá cesta je vlastne bežná jazda až po odbočku na Hriňovú až potom to je „sranda“. Za Detvou je po motoreste taká odpočka doľava a dostanete sa na tiahlu cestu medzi kopce. Na ľavo drevenica, na pravo stádo kráv a tak sa to strieda. Cesta sa pred a po dedinke Látkach začne meniť na „pezinskú Babu“ a to je to pravé orechové. Prvé tiahle si ukrajujem a v spätnom pozerám na Smrťáka a jeho VTXku. Šlapeme na krk smer Kokava nad Rimavicou. Po pár minútach zastavujeme na vyhliadke Látky kde nebo povedalo že sa na to asi nedá pozerať a letné pršanie nás stihlo v momente, keď sme sardinkovým spôsobom zobrali útokom starú zástavku.
![]() |
Neplánoval som to ako super výlet a preto ľutujem že som nefotil tu peknú prírodu okolo. Nabudúce. Moc to neutíchalo a po pár dohodách sa sedlalo a štartovalo. Moja predtucha sa naplnila a po kopcoch a zákrutách kde som výfukom mojej drahej (ajneguteaušpuchrúre) prebral dedinku Klenovec, dážď ustal a nám ostával len smer „strava“ v meste Hnúšťa.
Na námestí nás potešila cukráreň fakt perfeknej úrovne a priam neskutočných cien (v dobrom).
![]() |
Interiér bol na nás až moc nóbl ale ľudia moc fajn. Bola kofolka a všetko čo sladké srdce našlo. Klobása nikde, ale to sa preložilo. Pôvodná trasa bola smer Hnúšťa, a cesta späť sa neplánovala. Tak po pár návrhoch sa prijal Smrťákov, a smer Tisovec-Brezno-BB bol odklepnut.
Som rád že to bol ten smer lebo ta cesta plná zákrut a prevýšení stála za to. Po „Téčku“ to už bola zas klasika a gro sa šlo po diaľniciach až po BA.
Miňa už v Nitre bolel komplet človek a jeho žena Fazulka ho musela mierne krotiť pri besnení jeho Transalpa. Pajdo je harcovník a toto zvládol s bodákom v z.......
![]() |
Celá cesta trvala 12,5 hod a ja viem že Kokavu 2006 si určite ešte zopakujeme. Veď nebolo dôležité kam, hlavne že to šlapalo.....
Pridané: 21.02.2006 Autor: campa Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Do aukcií sa dostávajú postupne aj motocykle
- World Ducati Week 2012 21 - 24.6.2012 – Ducati Slovakia Team
- Reakcia na článok BEZTRESTNÝ REV v Plus 7 dní
- Kokava 2008
- Superstar dnes večer nielen v rockovom štýle
- Ukončenie sezóny v Trnave sa nekoná!
- Cez kostlivca až do pekelných dolov...
- História Harley-Davidson, 4. časť (1980 – súčasnosť)
- Kokava 2007
- História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!