Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3274 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)
Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km 3/3

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 41990 [Testy a predstavenia - Test]

Off-road – kde končí asfalt, začína dobrodružstvo

Pri čítaní tejto kapitoly sa vám už isto vyčaril úsmev na tvári. Piškota (slangovo skúter) na 10-palcových kolesách do terénu? Prečo nie, ale ako to všetko začalo?

Grilovačka na Jahodnej. Ako inak, boli sme na skútri, prišiel nás pozrieť Ifk0. Sledujúc zjazdovku na Jahodnej vyslovil otázku, či by to vyšiel na svojej krose. „Ifk0, veď to vybehnem na skútri,“ odpovedám. Neveriaci Ifk0, úsmev na tvári, slovo dalo slovo a bola z toho stávka...

Sadám na Leada a bez prípravy vyrážam kolmo proti kopcu. Rýchlosť stúpa, v najstrmšom úseku klesá na cca 20 km/h, vo vrchnej časti stúpa nad 40 km/h a musím ubrať kvôli nerovnostiam. No čo vám poviem, vyhral som Ifkovu krosu aj s plnou nádržou na víkend :-)

 Záver stúpania na Jahodnú
Záver stúpania na Jahodnú

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km<br />
Cesta na Izru
Cesta na Izru

Tam niekde to začalo a pokračovalo cestou na Izru, kde sme poblúdili, ako som spomínal na začiatku článku. Tam som s Leadom prešiel terény, za ktoré by sa nemuselo hanbiť žiadne enduro. Samozrejme Lead nie je krosa, no môžeš si byť istý, že sa nezľakne nijakej vedľajšej poľnej či blatistej cesty. Pomaly ale isto ťa vyvezie na chatu alebo kdekoľvek to budeš potrebovať. Za tých 10 000 km som neraz zablúdil mimo asfalt vybehol nejakú tú zjazdovku, ba dokonca prešiel motokrosový okruh. Lead sa mi stal aj sprievodcom na MS sveta enduro v Krompachoch, kde som s ním celý deň lietal medzi časovými skúškami a popri trati som sa s ním rýchlo dostal na zaujímavé úseky.

 Cestou na Izru
Cestou na Izru

Jednoducho a stručne, aj keď na to nie je určený, bez problémov zvláda jazdu ľahkým terénom. Vďačí tomu za nízke ťažisko a malú hmotnosť. Či s ním do terénu zablúdiš, závisí len od teba (väčšinou).

Snežný skúter?

S týmto pásovým snežným špeciálom má Lead spoločné len slovo „skúter“ v názve. Nedá mi ale nespomenúť jeho vynikajúce vlastnosti pre jazdu v zime. Keď už veľká motorka dávno oddychovala, Lead ma ochotne vozil každé ráno do práce. Neodradil ho (alebo mňa :-) ) ani prvý sneh ani teploty ďaleko pod nulou. Vďaka kapotáži a ochrane nôh som tak celú zimu v meste jazdil v bežných nohaviciach bez akýchkoľvek ďalších vrstiev. Týmto sa môžu pochváliť len skútre.

 100 km výlet na Troch Kráľov 2006
100 km výlet na Troch Kráľov 2006

Malý motorček bez problémov štartoval v akejkoľvek teplote aj po celodennom státí v mraze. Sýtič je automatický, takže stačí len stlačiť tlačítko štartéra a motor beží. Isté problémy sa objavili pred Vianocami, keď zima neprospievala baterke a tak som musel cez noc dobiť baterku. Sezóna sa tak pre mňa neskončila a môj motoabsťák nebol dlhší ako 13 dní.

Vianočná, Pod Tatrami
Vianočná panoráma pod Tatrami

Lead ma tak odviezol na viacero zimných výletov vrátane poslednej Vianočnej. Skúter je na zimu viac ako vhodná motorka a aj preto som zakúpil dozadu po 9000 km celoročnú gumu Continetal Navigator. Jedinou nevýhodou v zime je vyššia spotreba. Spôsobuje to asi automatický sýtič, ktorý ostáva pri nízkej teplote stále, alebo dlho otvorený. Spotreba stúpla z priemeru 3 l/100 km na 4, ba niekedy aj viac (max 4,5).


Ako sa držal 10 000km?

 20. 6. 2006, 21:13 - 9999,9 km
20. 6. 2006, 21:13 - 9999,9 km

Nuž z predchádzajúceho textu je jasné, že som Lead veľmi nešetril a otestoval som ho v každých podmienkach. Ako sa ale držal. Nasleduje kompletný výpis porúch, ale aj všetkých plánovaných servisných prác.

Km: Porucha / servisný úkon: Cena: Poznámka:
1 000 kmPrvá servisná prehliadka299,00 SkCena za olej, prvá prehliadka zadarmo
2 500 kmZapchatá tryska karburátora0,00 SkLead nie je vybavený palivovým filtrom. Malá nečistota zapchala hlavnú trysku, Lead šiel na voľnobeh, no po pridaní plynu zdochýňal. Opravené na mieste.
3 500 kmPorucha nožného štartéra0,00 SkVymenené v záruke
5 000 kmDruhá servisná prehliadka873,00 SkNastavenie, olej, výmena oleja + vyčistenie filtra
9 000 kmTretia servisná prehliadka1299Nastavenie (ventily), sviečka, olej, výmena oleja + vyčistenie filtra
9 500 kmŽiarovka35,00 Sk Predný svetlomet
9 800 kmNová zadná pneu Conti Navigator920,00 SkZadná pneumatika bola zjazdená, predná bez známky opotrebovania
10 000 km Spolu 3 426,00 Sk 

2 500 km: Na ceste z Prešova po vjazde do jamy zdochol motor. Šiel naštartovať no po pridaní plynu zdochýňal. Po čiastočnom zapchaní nasávania bolo možné udržať otáčky. Ocenil som dômyselnú konštrukciu zadnej časti, kde po povolení 5 skrutiek odklopíte celú zadnú časť a dostanete sa pohodlne k motoru (ostatné skútre môžu závidieť). V tryske bola nečistota viditeľná okom. Po vyčistení Lead pokračoval bez problémov ďalej.

3 500 km: Pri nožnom štartovaní sa poškodil mechanizmus štartovania (kick starter). Skúter bolo možné naštartovať elektricky. V servise mi povedali, že šlo zrejme o výrobnú chybu a došlo k zlomeniu súčiastky. Celá oprava bola vybavená bezplatne v rámci záruky.

Iné poruchy sa nevyskytli. Batériu som nabíjal raz počas zimy. Žiadna ďalšia údržba nebola nutná. Olejová náplň má objem 0,8 litra a olej sa mení každých 4 000km. Motor nemá klasický olejový filter, iba sitko, ktoré sa čistí pri výmene. Vzduchový filter sa mení podľa potreby.

Po 10 000 km som nepostrehol, žiadne technické problémy, motor nestratil výkon a stále dosahuje rovnaké jazdné parametre. Spotreba oleja je medzi výmenami nemerateľná. Istou slabosťou je štartér, ktorý niekedy ako keby nechcel zaskočiť. Stáva sa to len pri slabšej baterke a odozva na tlačítko štartéra je akási vlažná. Zaskočenie štartéra je potom sprevádzané mechanickým hlukom. Nožný štartér funguje spoľahlivo aj keď nieje dôvod ho používať. Ovláda sa ľahko a teplý motor nieje absolútne žiadny problém naštartovať. Studený motor sa kick štartérom štartuje ťažšie.

Trochu štatistiky:

  • Termín testu: 1. 5. 2005 - 20. 6. 2006
  • Priemerne náklady: 28,92 Sk/deň
  • Priemerne na nádrž: 149 km
  • Priemerne dní medzi tankovaním: 6,6
  • Celková vzdialenosť: 10 000 km
  • Celkové náklady za benzín: 12 750,80 Sk
  • Priemerná cena benzínu: 38,267 Sk
  • Priemerné náklady na km: 1,279 Sk/km
  • Priemerná cena za tankovanie: 190,31 Sk
  • Priemerná spotreba: 3,34 l/100km
  • Max spotreba: 4,08 l/100km (zima 29. 11. 2005)
  • Min spotreba: 2,78 l/100km
  • Max. vzdialenosť sólo: 390 km – 18. 6. 2005 - Duchonka, Jankov vršok, Šturec, BB, Očová, Detva, Klenovec, Jelšava, Rožňava, Košice (za víkend viac ako 800 km)
  • Max. vzdialenosť vo dvojici: 377 km – 13. 5. 2006 – Považská Bystrica, Fačkov, Šturec, BB, Brezno, Stratená, Poprad (zachádzka kvôli benzínu), Gelnica, Košice (za víkend viac ako 750 km)
  • Priemerná rýchlosť jazdy sólo: 63,7 km/h – 17. 6. 2006 – Košice – Duchonka
  • Priemerná rýchlosť jazdy vo dvojici: 58,9 km/h – 12. 5. 2006 – Košice – Považská Bystrica
  • Minimálna teplota: - 12 ºC (zima 2005, jazda v meste)
  • Najdlhšia zimná jazda: 290 km – Vianočná
  • Zrýchlenie 0 - 40 km/h: 4,8 sek
  • Brzdná dráha 40 km/h: 11 m
  • Brzdná dráha 60 km/h: 14 m (prvý pokus 22 m)

Konkurencia

Čo sa konkurencie týka, tak podľa zdvihového objemu toho veľa nenájdete. Lead je niekde medzi. Oproti päťdesiatkám poskytuje väčší výkon (dvojtaktné 50-tky cca 2 – 4,5 k) a krútiak, dynamiku jazdy, väčšie sedlo, pohodlné vhodné aj na jazdu vo dvojici a samozrejme štvortaktný motor.

V kategórii stodvadsaťpätiek to má už Lead ťažšie. Výkonom sa vyrovná lacnejším a slabším 125-kám, ale na trhu sú aj modely, ktoré majú aj dvojnásobný výkon (ale aj cenu). Väčšina konkurencie jazdí na 12 alebo 13-palcových kolesách a je vybavená kotúčovými brzdami.

Záver

Ak by som mal Leada zhodnotiť jednou vetou povedal by som, že za málo peňazí ponúka veľa muziky = vysokú úžitkovú hodnotu, kopu zábavy, nenáročnú turistiku, nízke prevádzkové náklady, solídnu kvalitu spracovania a spoľahlivosť.

Plusy a mínusy

bezúdržbový spoľahlivý motor, nízke prevádzkové náklady, ľahkosť ovládania malé kolesá, chýbajúci bočný stojan, hodinky, bubnové brzdy, legislatíva – nutnosť „veľkého“ vodičáku

Cena testovaného motocykla: 59 990 Sk.

Názor druhého redaktora:

Dáša Hajduchová (Dadi):

Moja úplne prvá skúsenosť s týmto skútrom dopadla veľmi dobre. Hneď ako som sa na ňom odviezla prvýkrát, vedela som, že mi cez leto bude robiť spoločnosť veľmi často. Napriek tomu, že som sa spočiatku trošku bála, moje obavy sa rozplynuli. Ovláda sa ľahko. Počas horúcich letných dní by som ho nevymenila za nič. Nie je nič lepšie ako keď vám vietor chladí telo. V meste nebol žiaden problém s parkovaním, ani pred obľúbeným obchodom s oblečením, či parfumériou. Nákup sa mi vždy zmestil do úložného priestoru pod sedadlom, prípadne do kufra. Jednoducho kamarát, na ktorého sa vždy dá spoľahnúť.

Ale ak sa na ňom veziem ako spolujazdec, je to síce tiež veľmi príjemné, pokiaľ sa skúter nestretne s väčšou jamou na ceste. Vtedy veľmi dobre pocítim ako mi kufor narazí do chrbtice. Našťastie sa to nestáva často a jazda na skútri je pohodlná a rýchla, hlavne počas dopravnej špičky. Každému by som odporučila si to skúsiť.

Dlhé trasy sú zvládnuteľné, ale nie až také pohodlné ako na BMW. Do 50 km je to úplne v pohode, celodenný výlet tak do 150 km bez problémov. Pri dlhších trasách treba častejšie prestávky a rozhýbať stuhnutý zadok.

Plusy a mínusy

ľahko ovládateľný aj pre babu zadné odpruženie - kopanec do chrbta spolujazdca

Video

Pozrite si Hondu SCV 100 Lead v akcii. Krátky zostrih vám Lead-a predstaví z každého pohľadu.

Dĺžka: 3:04 min
Rozmer: 320x240, 30 fps
Formát: YouTube (Shockwave Flash) alebo Windows Media
Veľkosť: 14,9 MB (wmw)

Video: Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km

 Na Detvianskej lúke
Na Detvianskej lúke

<

Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda SCV 100 Lead 2004:

Foto:
Honda SCV 100 Lead 2004
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:SCV 100 Lead
Rok:2004
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:102.1 ccm
Max. výkon:7.00 k (5.15 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:7.5 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:9 : 1
Vŕtanie x Zdvih:50 x 52 mm
Palivový system:karburátor 18mm
Rozvod:SOHC
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Zdvih vpredu:80 mm
Zdvih vzadu:71 mm
Brzdy vpredu:bubnová
Priemer bŕzd vpredu:130 mm
Pneu vpredu:90/100-10 53J
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm
Pneu vzadu:90/100-10 53J
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:100 kg
Hmotnosť s náplňami:108 kg
Výška sedla:765 mm
Rázvor:1235 mm
Dĺžka:1845 mm
Šírka:710 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:82 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 150 km
Poznámka:

  • Zrýchlenie 0 - 40 km/h: 4,8 sek

  • Brzdná dráha 40 km/h: 11 m

  • Brzdná dráha 60 km/h: 14 m (prvý pokus 22 m)

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: