Anketa:
Slovenská šestica na "šesťdňovú"
ZdieľaťPridané: 12.08.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6172 [Šport]
SMF oznámila zloženie slovenského trophy teamu na Medzinárodnú šesťdňovú motocyklovú súťaž v českom Jablonci nad Nisou...
POVAŽSKÁ BYSTRICA 31. júla (SITA) - Športová komisia Endura a relly Slovenskej motocyklovej federácie uzatvorila po víkendových pretekoch seriálu ME v Maďarsku nomináciu jazdcov "trophy teamu", ktorý bude v tomto roku reprezentovať Slovenskú republiku na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži (M6DS).
Tradičná "šesťdňová" sa uskutoční v dňoch 24. - 29.septembra 2002 v českom Jablonci nad Nisou. Kritériom pre nomináciu jazdcov boli výsledky na podujatiach seriálu ME v Poľsku a v Maďarsku a na pretekoch majstrovstiev SR v Košiciach a Lazoch pod Makytou.
Keďže výkony jazdcov širšej nominácie boli pomerne vyrovnané, komisia brala do úvahy aj stabilitu výkonov a schopnosť jazdcov vyrovnať sa so špecifickými podmienkami M6DS, ako sú údržba a oprava motocyklov v sťažených podmienkach na trati a jazdecké skúsenosti z M6DS.
Nominovaní jazdci:
1. Ján Hrehor - trieda do 125 cc
2. Zlatko Novosád - trieda 250 2T
3. Ivan Jakeš - trieda 250 2T
4. Radek Matoška - trieda 4T 400
5. Jaroslav Katriňák - trieda 4T 500+
6. Peter Koniar - trieda 4T 500+
Náhradník:
Štefan Svitko
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 12.08.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci - sita
- Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke - sita
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
- Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste! - Awia
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš - sita
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland - Awia
- Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku. - Ifk0
- Slovenskí jazdci na MM ČR juniorov v motokrose v Přerove - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!