Anketa:
Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007
ZdieľaťPridané: 04.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7748 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok, náš 16-ročný motocyklový pretekár, má za sebou prvý štart v novom tíme Gold Fren Team Erinac a na preňho novom motocykli Kawasaki.
Počas uplynulého víkendu štartoval v pretekoch medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship a majstrovstvách Slovenska na maďarskom Hungaroringu. Predstavil sa v pretekoch triedy Superstock 600.
![]() |
Práve v triede Superstock 600 je tento rok mimoriadne nabitá konkurencia, no Tomáš strach nemá, veď jeho ambíciou je aj štart v majstrovstvách Európy.
Na Hungaroringu, kde panovalo teplé a slnečné počasie, jazdil mladý pretekár už od štvrtka, pretože bolo potrebné doladiť niektoré súčiastky jeho Kawasaki. Samotné dve kvalifikácie sa konali až v sobotu. Tomáš musel ráno so svojím tímom riešiť problém s prednou brzdou, zajazdil však výborný čas, ktorý ešte v druhej kvalifikácii vylepšil na hodnotu pod dve minúty na jedno kolo (1:59,843), čím si vybojoval 12. miesto na štartovom rošte spomedzi 39 pretekárov.
![]() |
Po štarte nedeľňajších pretekov sa mu podarilo dostať do skupinky jazdcov bojujúcich na konci prvej desiatky, kde jazdil až do konca s túžbou zaútočiť na súperov pred sebou v samotnom závere pretekov. Nakoniec sa proti tomu postavila technika a Tomáš dokončil preteky na 13. mieste.
Do hodnotenia majstrovstiev Slovenska získal za prvé miesto 25 bodov. Druhý v našom šampionáte skončil Zbyněk Čech, tretí Karol Janov.
![]() |
Tomáš Svitok: „V poslednom kole sa mi zrazu pokazila prevodovka, nemohol som zaradiť druhý a tretí prevodový stupeň, a tak som preteky dokončil na štvorke. Je to škoda, mal som na to, aby som bol v prvej desiatke. Aj tak som však s víkendom veľmi spokojný, musím všetkým okolo mňa poďakovať za odvedenú prácu. Teraz musíme prevodovku čím skôr opraviť, pretože už o necelé dva týždne sa konajú druhé preteky Alpe Adrie v Rijeke.“
![]() |
Výsledky ďalších Slovákov:
Slovensko na Hungaroringu reprezentovalo viacero jazdcov aj v iných triedach.
Trieda | Meno | Umiestnenie |
---|---|---|
125 SP | Michal Puškár Viac » | 13. miesto |
Michal Mišák | 15. miesto | |
125 GP | Tomáš Krajčí | 7. miesto |
Superstock 600 | Tomáš Svitok Viac » | 13. miesto |
Karol Janov | 32. miesto | |
Superstock 1000 | Róbert Sháněl Viac » | 12. miesto |
Peter Deak | 32. miesto | |
Roman Rozenberg | 33. miesto | |
Igor Marinica | - | |
Superbike | Vladimír Karban | - |
Pridané: 04.05.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Mladá nádej Slovenska - Tomáš Svitok - Risso46
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- Svitok bodoval vo Vallelunge - Risso46
- 4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka - Redakcia
- Tomáš Svitok v roku 2008 v dvoch triedach! - Risso46
- Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane! - Risso46
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!