Anketa:
Bučenec sa nekvalifikoval, Pichon má titul
ZdieľaťPridané: 20.08.2002 Autor: sita
Čitatelia: 5615 [Šport - Motocross]
10. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose - Veľká cena Nemecka
GAILDORF 18. augusta (SITA) - Slovenský motocyklista Tomáš Bučenec sa nekvalifikoval do hlavných pretekov kubatúry do 125 cc na Veľkej cene Nemecka v Gaildorfe, 10. podujatí majstrovstiev sveta v motokrose. Bučenec na motocykli Suzuki svoju kvalifikačnú jazdu nedokončil, v dodatkovej jazde obsadil nepostupové 10. miesto. Víťazom kubatúry do 125 cc sa stal Francúz Mickael Maschio na Kawasaki. V triede do 250 cc potvrdil svoju suverenitu ďalší Francúz Mickael Pichon, ktorý zvíťazil po siedmy raz v rade a celkovo triumfoval už deviatykrát z desiatich tohtoročných podujatí. S predstihom si tak zabezpečil titul svetového šampióna vo štvrťlitroch. V kubatúre do 500 cc sa z víťazstva tešil Belgičan Joel Smets.
Výsledky:
Do 125 cc:
1. Mickael Maschio (Fr.) 39:18,361
2. Patrick Caps 39:20,002
3. Steve Ramon (obaja Belg.) 39:33,504
Do 250 cc:
1. Mickael Pichon (Fr.) 39:50,452
2. Pit Beirer (Nem.) 40:08,816
3. Frederik Bolley (Fr.) 40:22,532
Do 500 cc:
1. Joel Smets 40:25,975
2. Stefan Everts (obaja Belg.) 40:34,915
3. Yves Demaria (Fr.) 40:40,660
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 20.08.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove - sita
- V Monze triumfoval Bayliss - sita
- Baylissovi šliape na päty Edwards - sita
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý - feci
- Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!