ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove

 Zdieľať

Pridané: 22.05.2002 Autor: sita
Čitatelia: 5544 [Šport - Motocross]

ME juniorov v motokrose v triede Open - Ivanovo (Bielorusko)

IVANOVO 19. mája (SITA) - Slovenský motokrosový pretekár Tomáš Bučenec pokračuje v seriáli ME v motokrose juniorov v triede Open vo výborných výkonoch. V bieloruskom Ivanove Bučenec, ako jediný Slovák v štartovom poli druhých pretekov v sezóne 2002, so svojim strojom Suzuki vyhral druhú jazdu a v prvej obsadil vynikajúce druhé miesto, čo ho vynieslo na druhé miesto priebežného poradia šampionátu. Seriál ME juniorov v motokrose má v tomto roku štyri časti, najbližšie podujatie sa uskutoční v Macedónsku (termín: 1.-2. júna - Gevgelija).

Výsledky:
1. jazda:
1. Juss Laansoo (Est.) Yamaha 20 bodov
2. Tomáš Bučenec (SR) Suzuki 17
3. Roman Morozov (Ukr.) Kawasaki
2. jazda:
1. Tomáš Bučenec 20
2. Juss Laansoo 17
3. Arturs Licitis (Litva) KTM 15

Priebežné poradie ME v triede Open (po 2 pretekoch): 1. Juss Laansoo (Est.) 72
2. Tomáš Bučenec (SR) 67
3. Arturs Licitis (Litva) 47

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 22.05.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »