ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007

 Zdieľať

Pridané: 19.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3516 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu sa slovenský pretekár Tomáš Svitok, člen brnianskeho tímu Gold Fren Team Erinac, predstavil v ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria, ktorý sa konal v chorvátskej Rijeke.

Bola to zároveň posledná možnosť pripraviť sa na nadchádzajúci víkend, kedy Tomáš absolvuje jeden z vrcholov sezóny, majstrovstvá Európy triedy Superstock 600 na automotodrome v Brne.

Z prípravy na Brno však veľa nebolo... Náš pretekár sa počas celého víkendu trápil s pneumatikami, vystriedal značky od štyroch výrobcov a keď už si po nedeľňajšom zahrievacom tréningu myslel, že si vybral správne, pneumatiky ho zradili aj v samotných pretekoch a pre Tomáša zostalo v cieli 23. miesto.

Už doslova o niekoľko hodín Tomáš odchádza do Brna. Touto cestou pozývame do Brna aj všetkých fanúšikov. Nezabudnite však, že Tomáša preteky čakajú už v sobotu poobede.

Tomáš Svitok: "Obrovské sklamanie. Jedine tak môžem zhodnotiť uplynulý víkend... Na okruhu v Rijeke sa nám vôbec nedarilo nájsť pre vysokú teplotu správne pneumatiky. Až vo Warm Up-e sa mi podarilo zajazdiť rýchlejší čas ako v kvalifikácii a vyzeralo to nádejne. V pretekoch mi však pneumatiky po chvíli odišli a po dráhe som lietal doslova ako handra. Časy na jedno kolo som jazdil o dve sekundy horšie ako v tréningu. Verím, že v Brne to už bude iné a že sa mi podarí zajazdiť dobrý výsledok."

Pridané: 19.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »