Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1050 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28815
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17145)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11670)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Marseille a Provensálsko 2/3

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2007 Autor: MajoKE
Čitatelia: 16731 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nasledujúce dni trávime na tých skaliskách pri mori, je to ozaj nádhera, Gabiku posielam do vody ako prvú so slovami: „Pozri aj ženy tu plávajú, povzbudzujem ju, to sa Ti len zdá, že je studená, si rozhorúčená“. Tento raj je medzi Marseille – Luminy - Cassis po ceste číslo 559 a volá sa Calanques, biele vápencové skaly.

 Tažko dostupné, ale oplatí sa pozrieť
Tažko dostupné, ale oplatí sa pozrieť

Ale pozor, k mori sa šľape hodnú chvíľu je tam miesta pre všetkých na to, aby si našli vlastnú „Modrú lagúnu.“ Ak chcete budete sami, skrátka fantázia. Nevýhoda tohto pozemského raja je vietor Mistrál. Vietor od mora dokonale premieša vodu. Teplota vody 16 stupňov. Nebezpečnejšie je to, že vojdeš do vody, žiadne vlnky, zrazu o 1 min skoro 1 m vlny z hociakého smeru, žiadne vlnolamy. Plávaš si pár metrov od skál v kľudnej vode a zrazu pecka, vlny, špicaté skaliská. Bez varovania, bez vetríka, skrátka prišlo z mora. Ale tento vietor je spásonosný pre nás na motorkách, za 14 spoločných dní sme sa ani raz neparili, ani pri pomalej jazde, stále sme mali moto bundy a neparili sme sa. Teploty 24 - 30 stupňov. Daň za to je moto odparkované strašne ďaleko, žiadne parkovisko, les. Na to som bol pripravený, mal som zámok na brzdový kotúč, dva reťazové zámky. Jeden okolo stromu, druhý bežne cez moto.

Nimes

Nimes bolo staré keltské mesto, na konci 2. stor. p. n. l. ho získali Rimania a stalo sa významným strediskom. Najväčší rozmach mesto získalo za cisára Hadriána 117 n. l. - 138 n. l. Najvýznamnejšie pamiatky sú zachovalé mestské hradby v dĺžke 6 km, začali ich budovať tesne pred n. l. Zachovala sa aj Augustova brána (Porte d´ Auguste), chrám Maison Carrée, rímsky amfiteáter z 1. stor. n. l. Pri takýchto stavbách sa stále cítim ako potomok nejakého hlúpeho kmeňa. Neviem, či vôbec boli vtedy nejakí Slovania, ak boli, určite behali po lese zabalení v dákej kožušine a vrchol umenia bol oštep. A stavby, možno pár kolov v zemi. Niečo ako geometria, matematika, umenie, pole neorané. Skrátka tieto stavby sú neskutočné. No, žiaľ aj vstupné, paľba. Skoro 1000 Sk. Amfiteáter som ešte oželel (zvnútra ho zmrzačili kovovou konštrukciou hľadiska), je impozantný aj z vonku a vo veľmi podobnom sme boli pred 4 rokmi v meste Arles, ale ten chrám - dlho sme sa obšmietali okolo. Veľmi ťažko som to rozchodil, bolo to veľa.

 Niečo podobné by sme našli v Aténach
Niečo podobné by sme našli v Aténach

Z Marseille sa tam dostaneš po rýchlej bezplatnej dvojprúdovej ceste choď na smer Fos-s-Mer

Uzes

Cesta Nimes –Uzes je rozprávka. To mestečko mi pripomínalo Český Krumlov. Úzke uličky, hradby veže, škoda, že sa nedajú odfotiť. Nemáš kde ustúpiť a fotiť jedine z lietadla. Príjemné mestečko, keď sa motáme po úzkych uličkách a chceme vstúpiť do hradného komplexu, milý ujo pýta vstupné znova cca 1000 Sk. Sme sklamaní a so zvesenými nosmi odchádzame. Všetky šípky vedú k...

Pont du Gard

Nebudem sa znova opakovať a namáhať sa opísať neopísateľné. Uvedom si. Je to vodovod - akvadukt postavený okolo r. 19 pred n. l., výška 49 metrov, dĺžka 275 metrov. Tiekla po ňom voda do Nimes, bola to súčasť viacerých vodovodov. Perlička a čerešnička na záver: na dĺžku 48 km má klesanie 17 m. Rozumieš!!! Asi v Európe nič podobné neexistuje. V tú dobu žilo v Nimes 50 000 obyvateľov, bolo to veľkomesto. Prechádzame sa a obdivujeme ho asi 2 hodiny.

 Tie malinké bodky sú ľudia
Tie malinké bodky sú ľudia

Povinné parkovné, aj pre moto je zároveň vstupné. Keď zaplatíš až potom sa rampa dvihne, je to automat, papierové peniaze tam nevložíš. Maturovali tam aj domáci.

Orange

Využívame diaľnicu, prečkávame 15-minútový dážď, jediný počas 14-dňovej spoločnej dovolenky a mojej 30-dňovej. Mesto založené v r. 36 pred n. l. rímskymi legionármi. My sme tam šli kvôli divadlu, najlepšie zachované antické divadlo v Európe. Podľa letákov sú len tri antické divadlá, ktoré majú zachované pôvodné múry - v Turecku, Sýrii a Francúzsku. Akustika senzačná, miesta pre 9000 divákov, scéna vysoká 37 m, 122 rôznofarebných mramorových stĺpov dotvára atmosféru. Veľkolepé nie je len hľadisko a scéna, ale priestory za scénou, budovy, klenby súvisiace s divadlom, skrátka, musíš vidieť. Vstupné, nech nejem.

 Priatelia bez slov
Priatelia bez slov

Víťazný oblúk postavený okolo r. 10 - 27 n. l. má výšku 19 m a krásnu reliéfnu výzdobu, stál pred severnou mestskou bránou. Znova výnimočná stavba.

 Víťazný oblúk
Víťazný oblúk

Avignon

Preliezli sme ho kompletne pred pár rokmi, ty ho však nevynechaj: Pápežský palác, námestia, polovičný most, mestské hradby. Stojí za pozretie.

Tarascon

Majú pekný hrad, nikto z personálu nevedel anglicky, ani len kúsoček po nemecky, nevpustili nás dnu 50 min pred uzatvorením, nikde nebolo napísané, kedy je posledný vstup. Podivné správanie. Tak žiadne foto nezverejním.

< >

Pridané: 01.08.2007 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria