Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1516 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26149
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15804)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10345)
Hodnotenie: (46 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som odišiel na mesiac... 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.09.2007 Autor: MajoKE
Čitatelia: 13144 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

No vyštverám sa na P. di Croce Dómni 1892 m, ale to už bola úzka cestička, bolo to aj dole napísané, zatvorené, ale skúsim. 1 a 2 trénujem radenie, nie veľmi mi to ide. Príjemne sa ochladilo, ale cesta je úzka, nechcel by som sa gúľať dole. Na rázcestí smerom Giogo delle Bala 2162 m stretávam dvoch 50 r. Nemčúrov, vidím, že cesta je z veľkých kameňov. Jeden tvrdí, že by tam na Fazerovi nešiel, druhý by šiel. Idem pešo 200 m.

 Kde všade rastú stromy
Kde všade rastú stromy

Špekulujem - je 18 hod, som unavený, celý deň sa motkám po priesmykoch. Ľúto mi motorky. Otáčam sa na Merano, úzka cestička a dlhý padák, začínajú ma čertovsky bolieť zápästia. Mám nasmerované po rýchlej ceste do Bergama. No mám dosť. Potrebujem dlhšiu pauzu, krásne jazierko je pri ceste. Trávička, besiedky, asi 20 m vedľa chlapi opekajú klobásky.

Zapínam mobil, 1x zlý PIN, 2x zlý PIN, joooj mýlim sa, mrmlem si, veď to je PIN karty. 3x zlý PIN. No, ale som sa nazlostil na seba, skoro som pukol od jedu. Hlavná vec, že si pamätám ŠPZ áut, keď som brigádoval na strednej škole. No paráda, sľúbil som po ubytovaní poslať domov sms, kde som a či som OK. 8 rokov mám rovnaké PIN, pozerám na mobil, kúsok špiny mám medzi klávesami. Je 20 hod, Taliansko, búdky na mince snáď ani neexistujú. Beriem 5e, chlapom vysvetlím čo potrebujem – 1 min hovoru na SR. Hovoria čo si o Rumunsku, nie som zo Slovenska. Nie, nie to oni sú Rumuni. Pracujú v I. Veď sme v EÚ. Jeden z nich mi dáva mobil, Gabike dávam inštrukcie. Má obavy o môj stav: „Ty si zabudol číslo, neverím. Si OK?“ Platiť netreba, želajú mi dobrú cestu a ešte predtým ma volajú k stolu. Keby som mal niečo tekuté, šiel by som, ale s prázdnymi rukami, nie.

Hútam, potiahnem za Turín po diaľnici niekde okolo mestečka Susa a prespím v horách. No je to asi 300 km, ale diaľnica. Na jednej pumpe si všímam tel. automat na mince!!! Zobúdzam Gabiku, diktuje mi PUK. Priznám, som kľudnejší s mobilom. 300 km stálo asi 10e. Nie najlepšie som odbočil v Turíne a na konci mesta sa pýtam, no koho o 1 ráno? Šľapky. Teda, poriadne silikónovej. Smer nevie samozrejme, keď bola z Poľska.

 Dobré miesto som našiel o 2 h ráno. Tesco stan najmenši na svete za 250Sk
Dobré miesto som našiel o 2 h ráno. Tesco stan najmenši na svete za 250Sk

Pred 2 ráno som ceste č. 25 v obci Chianocco si všimnem odbočku pre karavany, prichádzam na osvetlenú, oplotenú lúku. To, aby sa nemotali v dedinke, obec tam urobila zdarma no, nie je to parkovisko, lúka, záchod - čistý, splachovací, umývadlo, hadice na doplnenie vody, kamery s upozornením o zapojení na políciu. Neváham, čistučký zaspávam v najmenšom stane na svete. Do Francúzka je to pár km.

Francúzsko

O 7 hod som na motorke a už sa štverám na Colle delle Finestre 2176 m. Znova dlho predlho 1-2, niekde len tak - tak vyberiem zákruty na 1x. Po 20 minútach zatvorené, zasypaná cesta, škoda, malo to byť Colle dell´Assietta 2472 m potom kopček 2497 m a 2381 m. Sľuboval som si od tejto cesty pekné výhľady. Škoda. Vraciam sa do mestečka Susa a tam už na mňa čakajú závory a policajné hliadky. Znova cyklistické preteky. Na otázku „France“ ukazujú smer rukou. Dobre teda, idem po mimoriadne zábavnej ceste, míňam nadpis „France“ a veľkú priehradu (Lac du Mont Cenis 2087 m), voda má farbu egrešovej mliečnej polievky. Vlastne si z detstva pamätám len dve strašné veci: tú polievku v Bulharsku a v 30 prípadoch majora Zemana, v časti Studňa, chlapíka, ktorý sa tam kýval so sekerou.

 Škoda, že som 100 km severnejšie ako som mal byť
Škoda, že som 100 km severnejšie ako som mal byť

Ako si tak meditujem a prechádzam peknou krajinou, neuvedomujem si, že na mňa svieti celý čas slnko z pravej strany a to bolo 9 hodín. Precitnem pri smerovej tabuli C. de I´Iseran 2770 m. Vtedy mi došlo, že som tu mal byť na spiatočnej ceste a som o 100 km severnejšie. Nie je to tragédia, ešte som tu nebol a je tu nádherne. Po krátkej prestávke si vytváram nový plán a smerujem na Col du Galibier 2645 m. Cestou som prekvapený množstvom cyklistov, ale nie hocijakých, všetci sú starší odo mňa, majú 40 - 60 rokov a o niektorých by som v živote nepovedal, že sú cyklisti. Mali pivné bruško, ale lýtka a stehná, akoby na rieke Volge ťahali lode. Keďže je popri ceste sneh, tak si naň sadám a teším sa ako decko. Na kopci je trochu husto na môj vkus, ale cyklistov obdivujem. Viem, čo si kúpim, keď ma prestanú motorky baviť. Poriadny bicykel.

Cesta dole mi pripomína pravek, kvôli obrovským skalám, tie trčia do neba. Cestou na juh ma čakajú kľudné kopčeky, niektoré sú vlastne lúky, len sú vyššie položené. To zberačov nálepiek asi menej zaujíma a tak je tu kľud. Niečo pre mňa. Po prejdení Col de Vars 2111 m a Col d´ Allos 2275 m sa dostávam do nadmorských výšok 600 - 1300 m a tam sa páči najviac.

 Cestou na Col du Galibier
Cestou na Col du Galibier

Ale to sa už motám okolo parku Verdon. A viem, že si to ešte zopakujem. Začínajú ma bolieť zápästia a strácam v rukách cit. Nie veľmi sa mi darí pohýnať do kopca a nehlučne radiť. Nepomáhajú prestávky, cvičenie, máčam ruky v bystrinách. Dvihnem skrutkou otáčky na voľnobehu z 1250 na 1600 a je to. Priznávam, som dosť unavený. Pustým francúzskym vidiekom prichádzam do mesta Draguignan a po vidieckych cestách v noci prichádzam do Marseille. Ruky ma bolia, akoby som robil so zbíjačkou, oči červené ako angorák, zadok mi odumrel. Prichádzam ku priateľom a som rád. Potom nasledovalo toto.

Kríza stredného veku?

Keď sa tak človek túla peknou krajinou, leží na tráve, díva sa na hory, premýšľa, skončí to buď depresiou alebo nejakým sebapovzbudzovaním v tom zmysle, že všetko je v poriadku. Došlo mi pri pohľade na 50-60 ročných motorkárov, že pomaly ďalej zájdeš, aj keď rýchlejšie si tam skôr. Tu už považujú 60-ročného človeka za starca a vôbec to tak nie je. Všimol si si ako ľudia zazerajú na staršieho človeka, ktorý sa o 1 sekundu pomalšie pohne na križovatke, keď si v obchode uloží nákup a až potom chce zaplaťiť, všetci prevracajú očami. Ich FJR nikdy neprekročila diaľničnú rýchlosť, pneu zjazdená len v strede a čistučké GS vo veku 1-30 rokov je hýčkané ako batoľa. Už žiaden úškrn, keď zbadám katalógového BMW panáčika. Uvedomil som si, že neviem poriadne odpočívať a plytvám vzácnym voľným časom. Rozhodol som sa to zmeniť. Prvýkrát v živote som počas dovolenky a potulkách na motorke zabudol aký je deň, nemyslím dátum, ale deň. Nuž akceptujem, že je to podivný záver z mojej cesty.

 Romantický sladučký obrázok vystrieda krutá realita
Romantický sladučký obrázok vystrieda krutá realita

Fakty: chlapi žijú na Slovensku priemerne 71 rokov. Rozumieš slovu priemerne, keď niekto potiahne do 81, niekto to zabalí v 61 rokoch. Koľko percent si už odkrútil, ja 51%, teda väčšiu polovicu. Veselšiu, lepšiu???

Tým som chcel povedať, aby si nečumel na televízor, aby Ti riť neprirástla ku gauču. Sadni na motorku, alebo zober auto, nalož svoje deti, jej deti, vaše deti, podľa toho čo si v živote navystrájal a cestuj, je to príjemné oddychovanie a vzdelávanie. Ja som voči vzdelávaniu imúnny, musím sa ešte veľa motorkovať a Ty?

<

Pridané: 13.09.2007 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (46 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria