ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na MS - predstavenie jazdcov

 Zdieľať

Pridané: 13.12.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6806 [Šport - Motocross]

Predstavujeme vám najlepších freestyle motcrossových pretekárov na svete, krorých budete môcť vidieť v Steel Aréne 26. januára 2008.

Viac info o akcii nájdeš v článku: „Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne

Libor Podmol: Libor sa v poslednom období stal českým bezpochyby najúspešnejším jazdcom. Minulý rok získal titul vicemajstra svetového šampionátu IFMXF a tento rok sa usadil v čele celkového rebríčka IFMMX. Kto videl Mouku tento rok na X-fighters, ten tuší, že v Košiciach sa bude snažiť zajazdiť ešte väčšie peklo. Máme sa všetci rozhodne na čo tešiť.

 Libor Podmol
Libor Podmol

Lukas Weiss: Bavorčan Lukas Weis, jeden z najlepších motocrossových pretekárov v Nemecku, sa stal prvým nemeckým FMX šampiónom v roku 2004. O rok neskôr získal „Luki“ titul “Whipmaster” a taktiež vyhral súťaž o najlepšie prevedený trik WHIP v rámci Night of the Jumps v Norimbergu. V apríli tohto roku získal svoje najlepšie umiestnenie vôbec, a to 4. miesto v súťaži Night of the Jumps v Bazileji. Jeho silnou motiváciou je dosiahnuť umiestnenie v TOP 10 v rámci Svetových majstrovstiev FMX.

Martin Schenk: Skúsený FMX pretekár, ktorý sa stal vôbec prvým rakúskym „backflipperom“! Jeho Back Flipy na rôzne spôsoby vám vyrazia dych a budete nechápavo krútiť hlavou.

Petr Kuchař: Je prvým Európanom, ktorý predviedol Back Flip na motorke (salto vzad). Kuchta je legendou FMX scény v Čechách a je známi aj tým, že pomáha mladým začinajucim FMX pretekárom. Kuchta, 13-násobný majster ČR, je neustále vo forme, a tak sa môžme všetci tešiť na jeho vystúpenie, v ktorom bezpochýb dokáže, že svojimi výkonmi nezaostáva pozadu oproti radu svetových FMX jazdcov.

Ďalší potvrdení pretekári sú David Rejsek, Aleš Liemann z Českej republiky. V košickej Steel Aréne sa predstaví pätnásť FMX pretekárov, z toho minimálne piati, ktorí sú na prvých miestach svetového rebríčka. Svoju účasť potvrdili pretekári z Japonka, Nového Zélandu, Taliaska, Poľska, ale ich mená zverejníme až koncom novembra a verte, bude to stáť za to! Preto odporúčame sledovať stránku www.fmx.sk, kde sa môžete dozvedieť všetky potrebné informácie o tejto akcii.

Vstupenky už v predaji

Cena vstupenky v predpredaji v sieti Ticketportal: 599,-Sk, 699,-Sk

Horné tribúny: 699,-Sk /A32 - A36, B32 - B36/
Horné tribúny: 599,-SK /A31, A37, B31, B37/
Dlhé strany + rohové strany: 699,-Sk /A13-A18, B12-B17/
Krátke strany: 599,-Sk /A12-B11, A19-B18/

Deti do 130cm zľava 20% Držitelia preukazov TP/ZTP zľava 50% , doprovod plná cena lístka

Pridané: 13.12.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »