Anketa:
Superbike world championship - EuroSpeedyway Lausitzring
ZdieľaťPridané: 11.06.2001 Autor: feci
Čitatelia: 5914 [Šport - SuperBike]
![]() |
![]() |
Austrálsky jazdec Troy Bayliss vyhral svoj tretí pretek v sezóne. Na mokrej trati získal vedenie už na začiatku. Týmto výťazstvom si potvrdil už aj tak značné vedenie v celkovom umiestnení. Colin Edwards obsadil posledné pódiové miesto, keď na prvú dvojicu stratil asi 20 sekúnd a viedol pred štvrtým Hitoyasu-om Izutsu-om o dve sekundy. Tento japonec bol tentokrát najrýchlelší z jazdcov na Kawasaki, Gregorio Lavilla skončil 16. a Akira Yanagava 10. Piaty bol Pierfrancesco Chili, prvý z jazdcov Alstare Suzuki, Ruben Xaus bol pár sekúnd za ním. Troy Corser nemal šťastný deň, keď vyštartoval silno, no behom pretekov sa prepadol až na 7. miesto. Týmto umiestnením má Corser teraz 163 bodov, Bayliss 205 a Edwards 182. Závod nakoniec dokončilo 22 jazdcov z 30.
Pridané: 11.06.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- MS v endurance so slovenskou účasťou - sita
- Countrycross na Novej Lehote - tomxx
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- Slovakia Racing predstavuje nový šampionát: MOTOCh - Redakcia
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!