ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 9655 [Novinky - Pozvánka]

Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!

Na žiadosť nášho kamaráta Janka (shadow750) z Levíc chceme túto darovačku venovať ďalšiemu chorému dieťaťu, vlastne už mladému mužovi. Tu sú slová jeho blízkych:

Náš Kristián!

Usmiaty blonďák, vyžarujúci okolo seba pokoj a pohodu... Vždy vie človeka ochotne vypočuť, láskavo poradiť a nezištne pomôcť.

A jeho záľuby?

Baby, baby, baby .... no jasné! veď je chlap!:-) Hudba, dobré autá, silné motorky ... a fakt aj pekné baby!

Prosto, pohoďák Kristi!

Dnes už vážne choré 14-ročné dieťa, ktoré leží v Detskej fakultnej nemocnici na Kramároch v Bratislave na Onkologickom oddelení so zákernou chorobou, ktorej meno je "rakovina". Prosíme všetkých o darovanie vzácnej tekutiny menom "KRV" na meno Kristián Gubrica.

Každá kvapka mu môže zachrániť život.

Ďakujeme!

Kde sa stretneme:

  • BA: 21.10. (utorok) o 8.00, Národná transfúzna služba (NTS) FNsP Bratislava pracovisko Ružinov, Ružinovská 6 (vľavo od hlavného vchodu), bus: 50, el.: 8, 9, 14 (koordinuje roentgen)
  • BB: Hematologicko-transúfzne oddelenie (HTO) Rooseveltovej nemocnice (koordinuje Dracik)
  • KE: 21. 10. (utorok) o 8.00 HTO FNsP, Trieda SNP 1 (vchod z parkoviska pod nemocnicou). bus: 34, 36, 17, 12, 35, 18, 55, el: 6, 9 (koordinuje Tomáš Hajduch - Awia)
  • LV: 21.10. (utorok) o 8.00 (koordinuje shadow750)
  • PO: 21.10. (utorok) o 8.00 HTO, NsP Hollého 14 (koordinuje mimiky)
  • NR: 21.10. (utorok) o 13.00 NTS vo FN Špitálska 6 (kordinuje italofighter)
  • TN: 21.10. (utorok) o 6.30 NTS Legionárska 28 (koordinuje [klub jajuska]) viď diskusiu
  • ZA: 21. 10. (utorok) o 7.30 HTO na ul. V. Spanyola 43 (koordinuje dominator) viď diskusiu
  • MT: termín neurčený, kto má záujem nech kontaktuje koordinátora, NTS, Kollárova 2 (koordinuje kmotor)
  • RK: termín neurčený, kto má záujem nech kontaktuje koordinátora, HTO, Ústredná vojenská nemocnica, gen. M. Vesela 21 (koordinuje janso)
  • TT: 21.10. o 8.00, kto má záujem nech kontaktuje koordinátora, pred vrátnicou FNsP na ul. A. Žarnova 11 (koordinuje zuzu)

Na odber treba prísť ľahko naraňajkovaný (sladké pečivo, rožok...) a dostatočne zavodnený (minerálka, ovocná štava, čaj...), zvýšený prívod tekutín začať deň vopred. Nezabudnúť si kartičku poistenca a OP.(Ak si nikdy nedaroval, pozri si tento článok, kde nájdeš základné informácie o podmienkach darovania a aj dotazník darcu krvi. Každý darca krvi je v Motoride klube označený kvapkou krvi. Zoznam darcov nájdeš tu.)

Aj táto darovačka je opäť organizovaná v spolupráci so stránkou www.countrycross.sk!

V prípadne akýchkoľvek nejasností, prosím, volajte na číslo 0905 239 018 (roentgen).

Tešíme sa dovidenia a dodarovania! :-)

Pridané: 15.10.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »