Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elias získal prvé víťaztvo v GP v Holandskom Assen-e

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4753 [Šport - GP 125]

Španielsky jezdec Toni Elias vyhral svoju prvú Grand Prix na mokrej a divokej trati v Holandskom Assene. V skutočnosti to bolo veľmi čudné pódium, keď druhý skončil Vincent Arnaud a tretí mladý Nemec Steve Jenkner, ktorý získal svoje prvé pódiové umiestnenie v kariére.

Senzačný Španielský jezdec vletel do prvej zákruty ako prvý, ale už v druhom kole ho obehol francúz Vincent.
Mokrá trať robila problémy mnohým skúseným jazdcom ako Borsoi, Ui Perugini ba aj vedúcemu Šampionátu Manuelovi Poggialimu, ktorý spadli. Poggiali sa snažil vráťiť spať a aspoň dokončiť, aby si aspoň udržal vedenie v Šampionáte.
Vincent sa rýchlo odtrhol od zbytku štartového poľa ale vtedy Eliasove pneumatiky 'zabrali' a začal sa pomali prližovať ku francúzovi. Medzitým čo ostatný za nimi padali, títo dvaja sa rýchlo izolovali na čele.

Vincent nechal Eliasa ísť pred seba. Elias zavetril víťaztvo, hnaný gurážov, akú može mať len teenager, napriek nepriaynivým podmienkam sa ešte Vincentovi vzdialil a neuveriteľne zajazdil najrýchlejšie kolo preteku a preťal cieľovú čiaru so skoro sekundovým náskokom.

Za prými dvomi došiel mladý nemec Steve Jenkner, ktorý sa kvalifikoval do prvého radu po prvý krát. Bol celkom osamotený a prišiel si po svoje prvé pódiové umiestnenie.
Dobré výsledky dosiahli aj český jazdci, keď Jakub Smrž došiel piaty a Jaroslav Huleš osmy.

Výsledky:
1. Elias Antonio Telefonica Movistar jnrTeam
2. Vincent Arnaud CE BA Corse
3. Jenkner Steve LAE - UGT 3000
4. Ueda Noboru Technical Sports Racing
5. Smrž Jakub Budweiser Budvar Hanusch
6. Borsoi Gino LAE - UGT 3000


?ampionát:
1. Manuel Poggiali 88
2. Gino Borsoi 76
2. Masao Azuma 72
4. Cecchinello Lucio 67
5. Noboru Ueda 63
6. Youichi Ui 61

Zdroj: www.eurosport.com

Pridané: 01.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »