Anketa:
Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001
ZdieľaťPridané: 27.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5468 [Šport - GP 125]
Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.
![]() |
![]() |
Jenkner sa dostal do vedenia v predposlednom kole, ale za ním bola celá svorka jazdcov, ktorý mali zálusk na vítaztvo. Bol to Sanna ktorý vyrazil dopredu a vyzeralo to, ze ma výtaztvo pevne v hrsti. Elias štartoval toto kolo zo štvrtej pozície, musel predbehnúť Cecchinella a Jenknera predtým ako sa zavesil na vedúceho jazdca.
![]() |
Výsledky:
1. Elias Antonio Telefonica Movistar jnrTeam
2. Cecchinello Lucio MS Aprilia LCR
3. Jenkner Steve LAE - UGT 3000
4. Youichi Ui L $ M Derbi Team
5. Max Sabbatany Bossiny Fontana Racing
6. Smrž Jakub Budweiser Budvar Hanusch
Šampionát:
1. Antonio Elias 142
2. Manuel Poggiali 120
3. Cecchinello Lucio 109
4. Masao Azuma 7101br>
5. Youichi Ui 99
6. Gino Borsoi 94
Zdroj: www.eurosport.com
Pridané: 27.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- 125-tky na GP Catalunia - Awia
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách - feci
- Elias získal prvé víťaztvo v GP v Holandskom Assen-e - Awia
- Youichi Ui v znova v dokonalej forme v zdrvujúcom závode 125-tiek - feci
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!