Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Youichi Ui v znova v dokonalej forme v zdrvujúcom závode 125-tiek

 Zdieľať

Pridané: 10.07.2001 Autor: feci
Čitatelia: 4970 [Šport - GP 125]

Youichi Ui zopakoval svoje minuloročné výťazstvo v Cinzano British Grand Prix na Doningtonskom
okruhu, keď dominoval už od začiatku a vyhral s dostatočným náskokom, aj keď pár kôl nejazdil
práve najrýchlejšie.

Obsadil pódium s Tonim Eliasom a Manuelom Poggialim, ktorý posledné kolo neúprosne bojoval s Masaom Azumom. Ui bol v perfektnej forme, keď sa dostal na prvé miesto už v štvrtom kole a odvtedy zvyšoval náskok ktorý bol v polovici pretekov už 4.6 sekundy. Dokonca si získal 7 sekundový náskok, keď začal spomaľovať a nakoniec skončil s náskokom 3 sekundy. Azuma nestačil na druhé miesto, keď bol posunutý nižšie 18 ročným Eliasom a Poggialim. Španiel a San Marínec viedli neúprosné súboje o čo najlepšie umiestnenie. V poslednom kole Elias predbehol Poggialiho v zákrute Melbourn. Týmto výťazstvom si Ui pomohol k získaniu titulu, ktorý stratil dosť zákerne poslednú sezónu. Teraz má 86 bodov a je štvrtý za Borsoiom, ktorému 9-te umiestnenie zdvihlo počet bodov na 93. Na špici je Poggiali so 104-mi bodmi. Toni Elias sa posunul o dve priečky a je 7 bodov za Poggialim. V polovici šampionátu je dosť nejasné, kto by mohol získať trofej v Novembri, ale stavil by som poslednú korunu na to, že nedeľnajší jazdci z pódiových umiestnení sa o túto trofej budú určite biť až do posledných síl.

Výsledková listina:
1. Y. Ui
2. T. Elias +3.129
3. M. Poggiali +3.869
4. M. Azuma +3.966
5. L. Cecchinello +17.386
6. S. Sanna +23.647
7. S Jenkner +24.201
8. G. Borsoi +24.422

Pridané: 10.07.2001 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »