Anketa:
MotoGP 2007 – 4 – Čína - Shanghai, 6.5.2007   Lukáš Pešek prvé víťazstvo, John Hopkins prvé pódium
ZdieľaťPridané: 10.05.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 4562 [Šport - MotoGP]
Lukáš Pešek sa na čínskom okruhu Shanghai dočkal víťazstva!
![]() |
Mapa okruhu Shanghai v Číne |
Za slnečného počasia pokračovala na novom, no hrboľatom okruhu s dlhou, 1200 metrovou rovinkou veľká cena Číny.
MotoGP
Kdeže sú kvalifikácie, keď sa prvá desiatka na štarte zmestila do jednej sekundy? O najlepší kvalifikačný čas sa postaral Valentino Rossi, jeho hodnota bola 1.58.424, čo je o sekundu menej, ako najlepší minuloročný kvalifikačný čas. Ani sám nechcel veriť, koľko znesie kvalifikačná pneumatika Michelin. Až o 0,9 sekundy bol pomalší druhý najrýchlejší chlapík štartového poľa, ktorým bol Američan John Hopkins na Suzuki. Posledné miesto v prevej rade doplnil Colin Edwards na Yamahe.
Po zhasnutí červených svetiel sa najlepšie rozbehol Hopper pred Valem a Texaským Tornádom. Pár momentov na to sa na zemi ocitol Toni Elias, ktorý zozadu narazil do Nickyho Haydena. Ten to stihol ustál a po výlete mimo trať pokračoval v preteku. Žeby predsa len bolo niečo pravdy na Valentinových sťažnostiach o nebezpečnosti Eliasa? Rossi sa na chvíľu dostal na prvé miesto, no prišla dlhá rovinka a to automaticky znamenalo nástup Stonera. V prvej trojke sa začal objavovať aj Marco Melandri, ale to už došlo k pádu, ktorý vyradil japonskú dvojicu Nakano a Tamada. Vale to však skúšal v technických, pomalejších pasážach a bol úspešný. No po prejazde rovinky je Stoner vždy späť, predsa len 15 kilometrový rozdiel v maximálnej rýchlosti Ducati a Yamahy je dosť veľký. John Hopkins sa dostal na tretie miesto, Nicky Hayden jazdil na mieste dvanástom. Nádeje na víťazstvo Valentina Rossiho vymazal jeho výjazd mimo trať, no stihol sa ešte vrátiť pred Hopkinsa. Na prvom mieste si pre víťazstvo prišiel Casey Stoner, na druhom mieste dojazdil Rossi a po prvý krát v kariére si tretím miestom zabezpečil výstup na pódium John Hopkins.
![]() |
John Hopkins po prvýkrát na pódiu |
Prvá päťka po štvrtých pretekoch bodovo:
- 1. Stoner 86b
- 2. Rossi 71b
- 3. Pedrosa 49b
- 4. Melandri 41b
- 5. Hopkins 39b
250ccm
V kubatúre 250ccm bol v kvalifikácii najrýchlejší Jorge Lorenzo, ktorý dosiahol taktiež o sekundu lepší čas oproti minuloročnému. Sedem desatín za ním sa klasifikoval Hector Barbera, tretí stál na štarte Mika Kallio, štvrtý Julian Simon. Karel Abrahám štartoval z 20. pozície.
Výborným štartovým manévrom sa Mika Kallio dostal do vedenia pred Doviziosa a Lorenza. Po dlhej rovinke však prišla ostrá pravá zákruta, ktorá často krát zamiešala poradím, podobne to bolo aj v prípade Lorenza, ktorý bol dlhý a prepadol sa až na šieste miesto. Aspoň nebola nuda už od úvodu preteku. Zatiaľ na čele bavili divákov, no určite nie manažérov tímov Dovizioso, DeAngelis a Barbera. No už v siedmom kole bol Lorenzo na prvej pozícii, keď prvých dvoch jazdcov naraz predbehol. Mika Kallio sa prepadol až na šieste miesto a Karel Abrahám musel kôli technickej poruche odstúpiť z bodovaného 15. miesta. Jorge Lorenzo si vytvoril náskok a do cieľa už pred seba nikoho nepustil. Na druhom mieste jazdil Dovizioso a na tretie miesto sa prepracoval Alvaro Bautista, ktorý sa poslednom kole dostal tvrdým manévrom na druhé miesto. Konečné poradie v cieli teda bolo Jorge Lorenzo, Alvaro Bautista a na treťom mieste Andrea Dovizioso.
![]() |
Jorge Lorenzo |
Prvá päťka po štvrtých pretekoch bodovo:
- 1. Lorenzo 95 b
- 2. Dovizioso 68 b
- 3. DeAngelis 59 b
- 4. Bautista 56 b
- 5. Barbera 34 b
125ccm
V najmenšej kubatúre došlo k javu, na ktorý sa čakalo 41 rokov, kedy stál český jazdec naposledy na najvyššej priečke. Za Františka Šťastného sa do štatistiky zapísal Lukáš Pešek. Týmto mu gratulujeme a veríme, že to bol jav len doteraz a odteraz to bude pravidelná udalosť. Ale nepredbiehajme.
Poleposition si vybojoval smoliar roku 2007 – Mattia Pasini, časom 2.11.946, ktorý aj keď bol pasovaný za kandidáta na titul, má zatiaľ na konte 0, slovom nulu. To len dokazuje, aké je šťastie v motoristickom športe vrtkavé. Druhým najrýchlejším v meranom tréningu bol Hector Faubel a tretím Lukáš Pešek, ktorý mal však vo svojom najrýchlejšom kole v kvalifikácii pád, do pretekov nastupoval ale v poriadku. Štvrtým bol na štarte Gábor Talmácsi.
Pasini odštartoval najlepšie, Pešek bol po prvom kole na tretej pozícii. Pasini sa na chvíľu odtrhol, no skupina za ním ho neskôr dobehla. V tejto skupinke jazdili okrem Pasiniho a Peška ešte aj Corsi a Talmácsi a svoje pozície si často vymieňali. Raz sa dostane Lukáš cez všetkých do vedenia, inokedy zas klesá až na šieste miesto. Môže za to aj fakt, že jazdci idú celý pretek v jednej skupine a akákoľvek malá chyba sa premietne do straty niekoľkých pozícií. No v závere preteku, kde sa vzal – tu sa vzal, do vedenia sa dostal Esteve Rabat. Dve kolá pred koncom sa ale Lukáš dostal na prvú pozíciu, vytvoril si malý náskok a do cieľa už nikoho pred seba nepustil. Druhý skončil Hector Faubel a tretí Esteve Rabat. Mattia Pasini mohol byť rád, že už konečne videl šachovnicovú vlajku, no desiata pozícia ho vďaka jazdeckej chybe určite netešila.
![]() |
Lukáš Pešek na stupni najvyššom |
Prvá päťka po štvrtých pretekoch bodovo:
- 1. Pešek 71b
- 2. Talmácsi 69b
- 3. Faubel 67b
- 4. Corsi 47b
- 5. Espargaro 34b
Videli sme preteky zapisujúce do kroník motoristického športu a víťazstvo českého jazdca po toľkých rokoch čakania na stupni najvyššom.
Ďalšou zastávka bude francúzsky LeMans, a to presne 20. mája.
Pridané: 10.05.2007 Autor: Brambo Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského - Brambo
- MotoGP pred sezónou 2007 - Brambo
- MotoGP 2007 – 2 – Španielsko - Jerez, 25. 3. 2007 - Rossi späť, Pešek takmer prvý! - Brambo
- MotoGP 2007 – 13 – San Marino, Misano, 2. 9. 2007 V Misane dve Suzuki na pódiu... a zas Stoner - Brambo
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- V Doningtone sa zrodilo prvé víťazstvo Doviziosa v triede MotoGP - motogpsk
- Elias získal prvé víťaztvo v GP v Holandskom Assen-e - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!