Anketa:
Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3
ZdieľaťPridané: 04.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7743 [Šport - GP 125]
Tento víkend v Mugelupanovalo zlé počasie, štart 125-tiek sa stále posúval, až sa nakoniec štartovalo sa spozdením asi hodinu a pol.
Pole position si tu tohto roku vybojoval Ui, ale nedokázal ho predať a trápil sa na 15 mieste.
![]() |
V 15 kole začalo znovu pršať, čo neprialo Borsoi-ovi, ale naopak Nobby Ueda si zvolil správnu zmes pneumatík a začal sa výrazne predierať dopredu. Neodolal mu ani Borsoi a v 18 kole sa na tretiu priečku prebojoval Poggiali. V závere sa ešte Borsoi snažil v daždi dotiahnuť na Uedu, ktorý mal v poslednom kole náskok dve sekundy. Paradoxné bolo, že v poslednom kole Ueda predbehol Ui-ho o kolo.
Nakoniec teda zvíťazil Ueda - (141 Veľkých cien a 13 víťazstiev), pred Borsoi-om a Poggiallim.
Simone Sanna mal veľkú radosť z piateho miesta a rozdal na záver divákom rukavice, prilbu a aj topánky. Jaroslav Huleš získal 1 bod za 15-te miesto.
Výsledky:
1. Noboru Ueda JPN TSR-Honda
2. Gino Borsoi ITA Aprilia
3. Manuel Poggiali HSM Gilera
4. Toni Elias SPA Honda
5. Simonne Sanna ITA Aprilia
6. Angel Nieto Jr.SPA Honda
Šampionát:
1. Gino Borsoi 75
2. Masao Azuma 72
3. Manuel Poggiali 72
4. Noboru Ueda 63
5. Youichi Ui 50
6. Angel Nieto Jr. 43
Pridané: 04.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Poggiali tesne vedie - sita
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky - feci
- Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc - sita
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
- Africa's GP : Poggiali zvíťazil po sthujúcom poslednom kole - Awia
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Veľká cena Brazílie, 125ky: Poggialy novým svetovým šampiónom - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!