Anketa:
Novinky 2009 v triede off-road 2/3
ZdieľaťPridané: 24.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 13579 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Husaberg FE450/570
Značka z krajiny troch koruniek predstavila nové modely už koncom minulého roka. V skratke sme už o novom modeli písali, tak sa teraz poďme na toto enduro pozrieť trošku detailnejšie.
Husaberg prišiel pravdepodobne s najvýraznejšou zmenou v enduro svete za ostatný rok. Nový jednovalec s SOHC rozvodom má valec naklonený nezvyčajne smerom dopredu o 70°. Konštruktéri sa držali niečoho v zmysle „všetko prebytočné musí ísť preč“ a preto tu máme veľmi kompaktnú stavbu oboch agregátov s objemami 449,3 ccm a 565,5 ccm. O centralizácii hmotnosti sa už narozprávalo dosť a pokračujem v tom aj teraz. Hlavným zlepšením je posunutie kľukovej hriadele o 10 cm nahor a o 16 cm dozadu. Tým sa dostala do blízkosti celkového ťažiska stroja a u tohto rotujúceho prvku to je o to dôležitejšie. Už len ako čerešnička na torte je priblíženie šesťstupňovej prevodovky k ťažisku. Len pre zaujímavosť, váhový rozdiel medzi 450tkou a 570 je iba 0,5 kila.
To, že je valec naklonený, ovplyvnilo aj umiestnenie airboxu, ktorý sa momentálne nachádza hneď za otvorom palivovej nádrže. Týmto konštruktéri dosiahli to, že palivová zmes akoby prepadala voľným pádom cez valec. O plnenie palivom sa stará elektronické vstrekovanie Keihin. Z ďalších zaujímavostí stojí za zmienku to, že na stroji je k dispozícii iba elektrický štartér. V Husabergu to s tými zbytočnosťami a hmotnosťou myslia seriózne a vážne – kickštartér bol priťažký.
Oba modely majú rovnaký rám aj komponenty. Rám je vyrobený z chrómmolybdénových trubiek a špecialitkou je podsedlová časť vyrobená z plastu. Aj tu sa zhadzoval každý prebytočný gram. O spolupráci KTM a Husabergu sa vie už hodnú chvíľu, takže použité komponenty značky WP nie sú prekvapením.
Husqvarna
Taliansky výrobca prezentoval tento rok viacero upravených modelov aj v motokrosovom aj v endurovom sektore. Hodíme očkom na každý z nich aspoň zľahka.
Husqvarna CR125 2T
Nová dvojtaktná osminka má byť voľbou mladých jazdcov, ktorí pomýšľajú na vstup do svetového motokrosu. Rám vychádza zo štvortaktných modelov a mal byť ľahší a ovládateľnejší vďaka použitým rôzne profilovaným trubkám. Za zmienku stojí aj použitý tzv. Soft Damp systém odpruženia zadnej kývačky, ktorý zabezpečuje menšie namáhanie rámu a menšie výkyvy reťaze, čo v konečnom dôsledku zlepšuje trakciu stroja.
Husqvarna TC250 4T
Štvortaktnou voľbou v motokrose je nová ľahká 250-ka. Konštruktéri vychvaľujú zníženie hmotnosti motora na 22 kg, ktorá by mala byť najnižšou vo svojej kategórii. V porovnaní s modelovou radou z roku 2008 je motor zmenšený vo všetkých rozmeroch cca o 13% a taktiež ako u Husabergu sa hmotnosť centralizuje ako sa dá. Keď postavíme túto ľahkú cicu na váhu, ručička za zastaví na 92 kilogramoch suchej hmotnosti. Stroj je vybavený komponentmi z dielne Marzocchi (vpredu) a Sachs (vzadu).
Husqvarna WR300 2T
WR 300-vka prišla na svet najprv pomocou transformačného kitu z WR 250-ky. Teraz patrí pevne do portfólia enduro modelov a je replikou Seb Gillauma zo svetovej triedy E3. Objem 293,1 kubíkov bol dosiahnutý zväčšením vŕtania na súčasnú hodnotu 72 mm. Zmeny sa dotkli aj výfukových ventilov, hlavy valca a výfukovej sústavy. Ostatné zmeny sa týkajú celej endurovej rady: nové brzdové kotúče, nové nastavenia podvozkových komponentov a zopár ďalších detailov.
Husqvarna TE310 4T
Posledná novinka zo stajne Husky je orientovaná skôr na bežných užívateľov ako na svetové šampionáty. Model TE 310 má ľahší, spevnený rám a jazdcovi dodáva viac istoty. Motor má pôvod v štvortaktnej 250-ke s tým, že je orientovaný viac na dlhodobejšie používanie. Nasvedčuje tomu použitie oceľových ventilov a iných častí motora, ktoré nešetria gramy, ale jazdcovu peňaženku. Čo sa týka komponentov, tie sú orientované viac na pohodlie. Treba to síce brať s dávkou rezervy, ale omáčku tiež nečakajme. Vylepšenia sa ďalej týkajú drobností: digitálny displej s lepšou čitateľnosťou, lepší svetlomet, atď.
Pridané: 24.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.