ISSN 1336-6491 | Online: 1811 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový Harley Iron 883

 Zdieľať

Pridané: 29.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 12799 [Bleskovky - Novinky]

Prednedávnom Harley-Davidson zrušil v Amerike viac ako 1000 pracovných miest a zopár dní na to tu máme nový stroj, ktorý sa z HD dostal na verejnosť.

Moderné trendy majú jasné smerovanie, matné farby letia. Nevyhol sa tomu ani najpopulárnejší výrobca čoprov a kruizerov na svete, ktorý dlhé roky (až na pár výnimiek) púšťal z výroby len nablýskané stroje. V roku 2009 to na prvý pohľad vyzerá, že by tomu mohlo byť inak.

Na jednom športovejšie založenom zahraničnom webe nové „Železo“ vyfasovalo nálepku „logický paradox“. Bolo to vďaka „cool“ matnému lakovaniu a podľa nich ak HD niečo vyrobí, je to chabé. Cool a chabý sú v takom rozpore, že v konečnom dôsledku by bike vlastne ani nemal existovať (vyjadrenie zahraničného webu).

Model 883 má základ v Sportsterovi, ktorý prešiel nasledujúcimi úpravami: všetky komponenty dostali matné lakovanie – motor, kryty motora, kolesá, vidlica, kývačka, nádrž, blatníky, atď. Dizajnéri zrušili miesto pre spolujazdca v porovnaní s modelom Custom, predná vidlica sa pýši novými prachovkami, vďaka iným riadidlám je jazdec viac natiahnutý dopredu v štýle dragster a držiak tabuľky s evidenčným číslom je z estetických dôvodov presunutý na ľavú stranu.

Iron 883 sa pripája do Harley sortimentu „Dark Custom“, ktorý pôsobí na mladých záujemcov zjednodušením niektorých pôvodne zaužívaných prvkov značky – upúšťa od dlhých strapcov a prehnaného lesku. Okrem Iron 883 sem patria modely Crossbones a Nightster, ktoré sa odlišujú od ostatných klasických Harleyov. Nový Iron je najlacnejší z danej trojice s cenou 7899 dolárov. Ešte by sa do tejto kategórie dal pridať model V-Rod, ale to je už trošku iné kafíčko.

 Hore Crossbones a dolu XL1200 Nightster
Hore Crossbones a dolu XL1200 Nightster

Nechcem však tvrdiť, že Iron nie je pravý Harley. Rázvor nad 1500 mm, vzducháč do V, objem 883 kubíkov, pohon ozubeným remeňom, vpredu 19" a vzadu 16" kolesá, to si nespletie nikto nikdy s ničím.

Pridané: 29.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »